• Anonym (Danielle)

Abort 2 veckor sedan, nu rosa på pappret.

Hejsan! Jag skriver här för att jag tänkte se om någon annan varit med i samma sits? Jag gjorde abort för ungefär 2 veckor sedan då graviditeten hade avstannat. Jag var i vecka 6+5. Blödde ganska mycket (aborten var ganska smärtfri) och efter 5 dagar slutade det. Sedan dess har jag inte haft någon blödning eller så. En vecka efter aborten fick jag väldigt ont i äggstockarna. Jag bokade en tid för att kika om något inte var fel och de kunde inte se någon infektion eller något. Nu efter två veckor kom rosa på pappret. Är det någon som varit med om samma sak? Kan jag blivit gravid igen? Inte så snabbt antar jag eftersom ägglossningen och mensen måste ju komma först? Jag har ingen aning därför jag frågar.

• Svar på tråden Abort 2 veckor sedan, nu rosa på pappret.
  • Hallonet

Det kan ha varit ägglossningen du fick en liten blödning av, möjligtvis. Kroppen förändras av graviditeter, aborter, missfall... Så det som en gång var, behöver inte alls vara likadant efteråt. Inte alls ovanligt att människor som aldrig märkt av äl tidigare känner av det jättetydligt, mensvärk ökar/minskar osv. 

• Anonym (Danielle)

Hallonet: så då alltså kan jag ha ägglossning nu? Känner dock inte av den som jag alltid brukar Göra men som du sa blir det nog så :) inte alltid man känner av den säkert heller. Aldrig känt det såhär förut bara :) aldrig fått rosa heller på pappret förut, tänkte om det var så att jag blivit gravid igen och att jag fick en sådan där Nidis, men känns som att det är alldeles för tidigt. Tacksam för ditt svar :)

• Hallonet

Notera dag och kolla om mensen kommer om ett par veckor - eller uteblir om ni försöker aktivt att bli med barn. Flört Annars rekommenderar jag äl-stickor till nästa gång, enbart för att se om signalerna din kropp skickar har med äl att göra, för då får du ju veta direkt liksom. Glad

• Anonym (Danielle)

Hallonet: jag har dock hört att det kan ta upp till en månad för mensen att komma efter en abort men den kanske är redan påväg nu :) Men jag ska hålla utkik! Haha, denna gång då jag använde älstickor så blev det bara ett svagt plus eller vad det nu är.. Inte lika starkt som kontrollstrecket och så var det hela månaden. Dock de dagarna jag hade ägglossning var det samma svaga streck och då blev jag gravid ;) Efter det har jag inte lika stort förtroende för dem testen men det kan ha varit just den månaden kanske då bara :) Tack hallonet! Tack för att du svarade och för all bra info! :)

• Hallonet
    Anonym (Danielle) skrev 2013-10-21 14:39:55 följande:
    Hallonet: jag har dock hört att det kan ta upp till en månad för mensen att komma efter en abort men den kanske är redan påväg nu :) Men jag ska hålla utkik! Haha, denna gång då jag använde älstickor så blev det bara ett svagt plus eller vad det nu är.. Inte lika starkt som kontrollstrecket och så var det hela månaden. Dock de dagarna jag hade ägglossning var det samma svaga streck och då blev jag gravid ;) Efter det har jag inte lika stort förtroende för dem testen men det kan ha varit just den månaden kanske då bara :) Tack hallonet! Tack för att du svarade och för all bra info! :)
    Det där är verkligen super-olika, somliga är igång typ direkt medan andra dröjer ngn månad på sig. Det finns liksom ingen standard. Kroppen är duktigt flummig! Glad Ooook, om du knappt fått utslag men ändå blev gravid så förstår jag om du inte litar på dem. Uppenbarligen funkade det ändå. Hm, då backar jag bandet om tester. Flört
Svar på tråden Abort 2 veckor sedan, nu rosa på pappret.