• Anonym (Tråkigtttt)

Flickvännen är ointresserad.. D: hjälp

Hej!

Jag är 20år , min flickvän är 18år.
    Vi har varit tillsammans i snart 2 år och jag älskar henne av hela mitt hjärta.
    Båda var oskuder när vi träffades. I början hade vi regelbundet sex , på vardagar och helger. Nu kan det gå 2-3veckor utan att vi ligger.

Hon verkar så bekväm av sig, "det är jobbigt, kladdigt" totalt ointresserad. Hon tar ALDRIG initiativet.
    Hon käkar p piller för övrigt.

Jag har köpt massa sexiga underkläder till hon, jag tränar regelbundet för att se bra ut inför hon, rakar där nere mig osv , jag gör allt för att det ska bli en lite sexig touch på förhållandet.
    Hon ligger helst hemma i mjukisbyxor , äter glass och inte orkar lyfta ett finger för att "bidra".
    Hon vill inte använda snygga underkläder för att sexa till det ibland utan tar hellre dom bekväma tråkiga trosorna.

Hon påstår sig aldrig ha onanerat och hon gör det inte heller, det är ju äckligt typ. Själv så onanerar jag varenda dag då jag inte alls blir tillfredsställd sexuellt i förhållandet.

För att summera henne med ett ord så är det "bekväm" . (Inga tighta klänningar, högklackat , smink , träna , sex, ta intiativ )
    Det är ju ganska "ytliga saker" , men efter ett tag blir man ju less och avundsjuk när man ser andra tjejer , och när polarna berättar att flickvännen låg hemma i sexiga underkläder efter jobbet osv osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Min önskan är att hon skulle försöka bidra lite och ta initiativet ibland.

Vill inte tjata på hon för det känns inte som rätt sak att göra. Man vill sällan göra något man blivit tjatad till.

Är det någon med liknande erfarenheter eller som kan bidra med några vägledande ord?
    Tack!

• Svar på tråden Flickvännen är ointresserad.. D: hjälp
  • Primmeling

Hon kanske inte är kär i dig längre eller så är hon olycklig eller deprimerad? Hon kanske inte gillar sexet med dig?

• Mamori

När började hon med p-pillrena? Kan ju vara de som har tagit bort hennes sexlust.

• Anonym (Bocken)

Har du pratat med henne, om vad det torftiga sexlivet beror på?
    Kanske det skulle vara bättre med en ny partner?

Utan sex, är livet jobbigt

• Som snö

Hon kanske är som min tjej. Tänder på bra svenska?

Om du tex. börjar använda dig av "till henne" istället för "till hon" så kanske det blir åka av?

• feb1974
    Som snö skrev 2013-10-21 17:38:27 följande:
    Om du tex. börjar använda dig av "till henne" istället för "till hon" så kanske det blir åka av?
  • Anonym (japp)

Detta tror jag också på!
  • Anonym (.)

Slutade läsa vid att hon tar p-piller. Problemet ligger säkert där.
    Om inte så kanske hon bara hamnat i "vardagsfällan" och tröttnat.

• Anonym (.)
    Eller det här.
  • Anonym (giraff)

Jag tycker att det låter som två olika problem. Det ena är att ni hade mycket sex i början och nu har det glesat ut så att du inte är nöjd längre.
     En person som har låg lust kan få mer lust i början i början av ett förhållande och sen gå tillbaka till för henne normal nivå, alltså låg.  Eller så hade hon sin normala nivå i början och nu har nånting hänt, antingen att hon inte tänder på dej längre (behöver absolut inte vara nåt fel på dej för det!) eller att hon är trött, stressad, ledsen för nåt, känner att du är missnöjd med henne.

Det andra är just ditt missnöje med hennes stil  Ni är så unga och utvecklas mycket fortfarande. Men man har en viss grundstil. 
    Om man gillar en bekväm stil med lågklackat, jeans o tröja och gillar sköna trosor mer än sexiga så är det ens grundstil. Visst kan man klä upp sej ibland för sin kille eller om man ska bort, men hon kommer aldrig att börja trippa omkring i klackar och stay ups bara för att du är avundsjuk på dina kompisars tjejers kläder och stil, och det ska hon inte göra heller.
    Du kan inte göra om henne till häftigaste tjejen och hon kan inte göra om dej till en kille som inte bryr sej om stringtrosor och klackar.
    Om det inte känns bra nu, sök er vidare till partners med samma värderingar och samma uppfattning om vad som är viktigt. Alltför många kämpar med olika sexlust, läs här på FL, vid er ålder borde ni ha samma inställning annars blir det bara värre.

Så tyvärr, mitt råd är att acceptera hennes stil, eller göra slut och leta efter nån som du passar bättre ihop med.

• Anonym (Tråkigtttt)

Tack för svaren, kass svenska skyller jag på den svenska skolan, och nattjobb. Det blir till att prata med HENNE och reder det inte ut sig så finns det väll bara en annan utväg. Vill påpeka att jag inte försöker ändra på henne eller hennes klädstil/smak. Jag vill bara ha något om än så lite tillbaka , någon respons öht! Blää sånt här är inte kul, en viktig del i relationen saknas?!.. Uppskattar svaren!

• Anonym (giraff)

Du vill helt enkelt känna att hon tycker att du är attraktiv, tycker att du är fin och sexig och att hon ska tycka om att njuta av dej och leka med dej. Alla människor vill bli bekräftade, allra helst av den man tycker om.

Jag förstår,  du vill ha något tillbaka, om inte just höga klackar så nånting annat som visar att hon anstränger sej för dej,  uppskattar dej  och inte tar dej för givet. Right? 

• Anonym (Tråkigtttt)
    Anonym (giraff) skrev 2013-10-21 18:46:12 följande:
    Du vill helt enkelt känna att hon tycker att du är attraktiv, tycker att du är fin och sexig och att hon ska tycka om att njuta av dej och leka med dej. Alla människor vill bli bekräftade, allra helst av den man tycker om.

Jag förstår,  du vill ha något tillbaka, om inte just höga klackar så nånting annat som visar att hon anstränger sej för dej,  uppskattar dej  och inte tar dej för givet. Right? 

Har aldrig tänkt på det sättet men det finns kanske en hel del sanning i det?

Tror mycket stämmer i dina ord faktiskt!

Sedan ang att p piller dödar lusten, hur handskas man med det? Sluta ? Vänta??
  • Anonym (giraff)
    Anonym (Tråkigtttt) skrev 2013-10-21 19:01:21 följande:
     Sedan ang att p piller dödar lusten, hur handskas man med det? Sluta ? Vänta??
    Jag tror inte riktigt på det där, jo kanske för vissa tjejer. Jag har använt p-piller eller  hormonspiral i en himla massa år och alltid haft hög lust. Att oroa sej för att bli ofrivilligt gravid är inte alls bra för lusten däremot, och att ha mensvärk och kraftiga blödningar är inte heller nån höjdare. Så det kan lika gärna vara bra för sexlivet, det beror på.

Möjligen kan du fråga henne lite fint att du tänker att ni hade mer sex förr och mindre nu, att du saknar det, har hon funderat på vad det kan bero på? 
    Om hon inte vet men har känt själv att lusten minskat kan du fråga om hon tror att pillren är boven. Men ett säkert preventivmedel är nog jäkligt bra när man är 18, är högfertil och inte vill ha barn. 
  • YummyMami
    Anonym (giraff) skrev 2013-10-21 19:21:47 följande:
    Jag tror inte riktigt på det där, jo kanske för vissa tjejer. Jag har använt p-piller eller  hormonspiral i en himla massa år och alltid haft hög lust. Att oroa sej för att bli ofrivilligt gravid är inte alls bra för lusten däremot, och att ha mensvärk och kraftiga blödningar är inte heller nån höjdare. Så det kan lika gärna vara bra för sexlivet, det beror på.

Möjligen kan du fråga henne lite fint att du tänker att ni hade mer sex förr och mindre nu, att du saknar det, har hon funderat på vad det kan bero på? 

Om hon inte vet men har känt själv att lusten minskat kan du fråga om hon tror att pillren är boven. Men ett säkert preventivmedel är nog jäkligt bra när man är 18, är högfertil och inte vill ha barn. 

Jag brukar skämta så här, "vet du varför hormonpreventilmedel är så jäkligt bra mot oönskade graviditeter? JOOO för man tappar lusten och har ingen sex och alla vet att avhållsamhet är det säkraste mot oönskade graviditeter"
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (giraff)
    YummyMami skrev 2013-10-21 19:26:53 följande:

Jag brukar skämta så här, "vet du varför hormonpreventilmedel är så jäkligt bra mot oönskade graviditeter? JOOO för man tappar lusten och har ingen sex och alla vet att avhållsamhet är det säkraste mot oönskade graviditeter"
    Ja där ser man hur olika det kan vara.
  • Anonym (Tråkigtttt)

Får ta och prata med henne , har ändå en känsla av att vi kan reda ut och lösa detta :) Tack för alla kanonsvar! Uppskattas :)

• Som snö
    Anonym (Tråkigtttt) skrev 2013-10-21 19:55:53 följande:

Får ta och prata med henne , har ändå en känsla av att vi kan reda ut och lösa detta :) Tack för alla kanonsvar! Uppskattas :)

"Med henne."! Tror du har halva inne där!
Svar på tråden Flickvännen är ointresserad.. D: hjälp