H2O Mineral skrev 2013-11-07 01:22:12 följande:
Jag utgick ifrån det du sa, dvs att landstinget (kalmar) sa 19 år men att ni fick rådet om att ringa ett privat gyn för att få snabbare hjälp och att det privata gynet har 25.
Jo, det spelar roll om det är privat eller landsting. Privata sektorn kan ha vilket åldersgräns de vill.
Men om nu kalmar sagt att de har 19 så har de ju 19. Och är det nu så att man får betala själv vid 19 så får ni ju överväga om ni ska vänta några år eller betala själva. Ser faktiskt inte vad som är problemet.
Och ja, jag har läst allt du skrivit.
Ja, men jag trodde ju att det var 19 efter som dom sa det till mig. men när vi ringde tillbaka så bad dom om ursäkt för att dom gett fel information.
Är inte riktigt säker på om du förstår vad jag menar. privat eller inte samma regler endån fick jag reda på efter mycket sökande..
Det är just det, om du själv inte har eller har haft problem med att få barn så tror jag inte du förstår problemet..
som jag skrev tidigare vi måste vänta 7 månader till (Efter 1 års väntan redan) för att få komma in i kö.
Jag skrev också att vi har planer på att betala det själv. Men det kostar en hel del pengar, och ja jag vet att barn kostar med..men det handlar inte om en klump summa..hur eller hur förstår jag inte varför jag ens ska förklara mig för dig.
Jag behöver inte skit ifrån någon, eller någon som ska lägga sig i och kalla mig "trög" (Inte ordagrant)