• Mimmi85

Storlek på vinterovell till tjej som blir 2 år i dec? Samt vilka overaller rekomenderar ni?

Svårt med storlek. Hon är normalstor. Funderar på om jag ska köpa en jacka på lindex, kappahl eller om jag ska köpa begagnat lite dyrare typ didriksson?

• Svar på tråden Storlek på vinterovell till tjej som blir 2 år i dec? Samt vilka overaller rekomenderar ni?
  • MeNoLike

Alltid haft didriksons till mina barn som är 6.5 år. Även sonen som nu är 10 mån fick en didrikson

• MeNoLike

Overaller på kappahl å lindex brukar kunna va lika dyr som "märkes" overaller. Läs info om dem på lapparna

• Litet My
    MeNoLike skrev 2013-10-22 08:27:49 följande:
    Overaller på kappahl å lindex brukar kunna va lika dyr som "märkes" overaller. Läs info om dem på lapparna
    Ja , de är ju det numera, dock sägs det att de också höjt kvaliteten på dem.
  • MeNoLike
    Litet My skrev 2013-10-22 08:32:19 följande:
    Ja , de är ju det numera, dock sägs det att de också höjt kvaliteten på dem.
    Ja det har de säkert, själv köper jag didrikson för jag vet att mina barn inte fryser i dem.

Därför är det bra att läsa info på lappar/nätet om overallerna
  • strojes

När det gäller storlek så måste man nästan prova overallen på barnet eftersom modellerna kan skilja sig rätt mycket.
    Sätt på overallen och knäpp den, sen ska du kunna ta ett rejält grepp om overallen i grenen.
    Om modellen har reglerbart gummiband i midjan ger det en lite bättre passform på overallen. 

• Mimmi85

Såg några overaller på lindex märket fix för 600 ungefär. Samtidigt finns det dudriksson för 500kr på blocket. Får se vad det blir...

MeNoLike skrev 2013-10-22 08:27:49 följande:

• Mimmi85

Vad skulle du rekommendera för storlek till normalstor nästan 2 åring? Är de stora eller små i storlekarna?

MeNoLike skrev 2013-10-22 08:26:59 följande:
    Alltid haft didriksons till mina barn som är 6.5 år. Även sonen som nu är 10 mån fick en didrikson

• mammasmirakel

Min dotter fyller två i slutet av nov och jag har köpt 86. Hon är strax över 80 cm lång så hon har lite att växa i.
    Kompisens dotter var närmare 90 cm i samma ålder så det bästa är att prova overallen på eller mäta barnet som ska ha den.
    Jag köpte en overall från kaxs i år. Vinterjackan är från didrikson.

• nozpa

Förra året var dottern 1½ i dec. Hon hade en stl 90 då. I år har vi en annan overall, men i stl 92. Och hon är 2½ i dec. 90 passar henne fortfarande, men lite på gränsen. Kommer inte räcka hela vintern.

• Malimari

Förra året när sonen skulle fylla två (han är född 29/12) så köpte vi en Didriksson stl 80. Den räcker ungefär för barn som är 80-90 cm långa. (stora i storlekarna)

• Mimmi85

Ca 87 cm

Philippa skrev 2013-10-22 08:14:12 följande:
    Hur lång är hon?

• Mimmi85

Hon är 87 cm. Är det gränsfall för en stl 80 då?

Malimari skrev 2013-10-22 09:54:40 följande:
    Förra året när sonen skulle fylla två (han är född 29/12) så köpte vi en Didriksson stl 80. Den räcker ungefär för barn som är 80-90 cm långa. (stora i storlekarna)

• MeNoLike
    Mimmi85 skrev 2013-10-22 09:37:44 följande:

Vad skulle du rekommendera för storlek till normalstor nästan 2 åring? Är de stora eller små i storlekarna?

Distorsion är stora i storleken. Jag köpte 80 åt min kille som är 79 cm å den är stor.
  • Malimari

Kanske gränsfall, men tror inte den blir för liten.. Pröva, kan ju lätt bli att hon drunknar i en stl 90.

• junior på G

Min unge blir 3 i jul och är nu 98 lång, hon hade en didriksson i stl90 förra vintern och kan fortfarande ha den, dessutom kan man sprätta ärmar och ben så får man 5cm extra.. Den jag köpte kostade 799:- och jag har köpt en till likadan nu i stl100 och räknar kallt med 2 säsonger även på denna overall. (bäst i test 2012) grymt prisvärda tycker jag, aldrig kall eller blöt unge.. 5 tummar av 5 ger jag :)

Svar på tråden Storlek på vinterovell till tjej som blir 2 år i dec? Samt vilka overaller rekomenderar ni?