• Anonym (fru.)

6 åring pratar eget språk vid lek.

min 6 åriga bonus dotter pratar aldrig svenska när hon leker inne själv på sitt rum, vi är från sverige men hon pratar, ja inte sjutton vet jag vad det är för språk?!

Men är det verkligen vanligt, funderar på ibland om man ska säga till henne att prata svenska för fungerar ju inte att hålla på sådär i skolan de andra barnen skrattar ju åt henne. 

jag har 2 egna barn som är 8 och 10år dom gjorde aldrig så som hon,

så min fråga är väl om man ska säga till henne att prata svenska eller bara strunta i det? 

• Svar på tråden 6 åring pratar eget språk vid lek.
  • Anonym (***)

Vad säger föräldrarna?
    Min son har as o har sitt egna språk, men det har vi kommit överens om att han bara pratar hemma hos oss eller hos sin farmor. Han är 7 år.

• Anonym (Kia)

Strunta i det...Det är inget ovanligt att barn har låtsasspråk. Blir hon retad i skolan får hennes föräldrar ta upp det med lärarna.

• Anonym (m)

det är väldigt vanligt att barn hittar på egna språk, jag gjorde det massor när jag var liten. Både ensam eller med min bästa kompis.  Jag blev också språklärare sen så min hobby ledde ju till nåt bra kan man säga Glad

Mina båda barn pratat nån slags hemmagjord blandning av svenska och engelska när de leker med varann. jag tycker de är både kreativt och utvecklande. Du ska verkligen inte be ditt barn sluta, de är en dle av hennes lek och utveckling. 

J.RR Tolkien som skrev sagan om ringen hade aldrig kunnat skriva sina fantastiska verk om han inte hittat på sina låtsasspråk redan som barn, vilket sedan utvecklades till både orch och alvspråk i böckernaFlört 

oavsett så låter det som att du har ett kreativt barn, vad glad över det 

• Anonym (m)
    Anonym (m) skrev 2013-10-22 13:40:01 följande:
    det är väldigt vanligt att barn hittar på egna språk, jag gjorde det massor när jag var liten. Både ensam eller med min bästa kompis.  Jag blev också språklärare sen så min hobby ledde ju till nåt bra kan man säga Glad

Mina båda barn pratat nån slags hemmagjord blandning av svenska och engelska när de leker med varann. jag tycker de är både kreativt och utvecklande. Du ska verkligen inte be ditt barn sluta, de är en dle av hennes lek och utveckling. 

J.RR Tolkien som skrev sagan om ringen hade aldrig kunnat skriva sina fantastiska verk om han inte hittat på sina låtsasspråk redan som barn, vilket sedan utvecklades till både orch och alvspråk i böckernaFlört 

ok, bonusbarn.. men same same Glad
  • Anonym (m)

förresten så skriver du att hon pratar det inne på sitt rum. Hur vet du då om andra barn skrattar åt henne?

• Anonym (fru.)

jag är inte den elaka styv mamman om ni nu tror det, det är jag som har uppfostran här hemma, då min man är borta mycket, bara jag som undra om detta är något vi ska stoppa eller låta henne fortsätta men då får hon fortsätta.

• Anonym (fru.)
    Anonym (m) skrev 2013-10-22 13:40:01 följande:

låter bra, då får hon fortsätta.
    Anonym (***) skrev 2013-10-22 13:38:58 följande:
    Vad säger föräldrarna?
    Min son har as o har sitt egna språk, men det har vi kommit överens om att han bara pratar hemma hos oss eller hos sin farmor. Han är 7 år.

föräldrarna, det är Jag som är föräldern här, visst jag är "bara" bonus mamma men dom har lämnat all ansvar på mig, hennes mamma frågar jämt mig om saker om hennes dotter.

uppfostrar tösen precis som om hon vore min egen. 
  • Anonym (löjligt)

Ursäkta men...vilket "dilemma" barn är BARN, låtsas-språk so what???
    Alla barn har sin tid i utveckling , det borde du veta som dessutom har barn.
    Ledsamt att höra den negativa inställning vuxna har gentemot de som inte är sina egna!
    Hade det varit ditt egna skulle alla ha förståelse...eller...? även om det kan gälla andra grejer i utvecklan.
    Nä jag ser det som pettitesser...löjligt!

Svar på tråden 6 åring pratar eget språk vid lek.