• Spana

Bästa kattsanden???

Vi har flyttat till nytt hus, så vår utekatt har börjat gå på lådan ibland eftersom han inte vågat sig ut på nya "kissmarker" riktigt.. Han har inte gjort det på flera år, och vi har inte längre nån koll på vilken sand som e bäst.

Det stinker piss i hela huset känns det som, även om jag tar bort det.. Vilken sand e lättast att ta bort kisset med och vilken är luktfri?

Tips?    

• Svar på tråden Bästa kattsanden???
  • aldrigmer

Ever Clean Lavendel. 5 katter som inte har något emot att lukta lavendel någon minut. Funkar fantastiskt bra.

• Spana

verkar enhälliga svar! :) Det blir till att köpa ever clean till katten hittat toan utomhus igen ;)

Tackar!!

• Excentriskan

Yep EverClean här också och en överbyggd låda med kolfilter i tak o sidor. Har den i hallen bakom en dörr och det luktar ingenting :)

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Emmahedblom
    Q13 skrev 2013-10-22 13:55:59 följande:
    Vi använder en vit sand med små blåa korn i... Kommer inte på vad den heter, men det finns ett antal märken. Har två katter och det luktar inget piss hemma alls. Rensar lådan varje dag på kattkorvar givetvis. Byter hela sanden 2 gånger per månad ca.

Den har jag med, den är skitbra!! :)
  • Allinrep
    Primmeling skrev 2013-10-22 14:15:06 följande:
    Everclean är väl det bästa enligt alla? Jag kör extra strength unscented... Vi känner ingen lukt alls och Så slipper katten lukta parfym. Tror inte de gillar det
    Samma här, vi använder Everclean Extra Strength Unscented. Vi testade Evercleans version för många katter (kommer inte ihåg vad den hette, Multicat kanske?) och det var lite annorlunda. Multicat hade större korn som fastnade i katternas tassar och spred ut sig i hela lägenheten. Men Extra Strength dammar mer när man gräver i (tömmer) lådan. Så man får väl avgöra om man föredrar sandkorn eller damm. Båda funkar jättebra med att skapa stabila klumpar av kisset i alla fall, och torkar snabbt jämfört med billig sand man hittar i matvarubutiker.
  • kattm

Vi är väldigt nöjda med EverClean, och kör med oparfymerade varianter efter som jag är överkänslig för parfymer/dofter. Däremot är det inte så miljövänligt, då är pellets bättre. Våra katter vägrade dock pellets, så vi fick återgå till EverClean. Dyrt men väldigt drygt, och absorberar lukt väldigt bra.

• Marie0201

Vi använder Mjau Katty klumpbildande kattströ till vår katt. Har prövat flertalet olika men denna är utan tvekan den bästa.

Svar på tråden Bästa kattsanden???