• siri89

Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv

Hej!
    Jag har precis börjat min första kur av pergotime och är nyfiken att följas åt med andra och se hur VUL gått osv.

Jag har varit på VUL dag 12 och då var det största ägget bara 7,9mm. Dag 17 så hade jag ett ägg som var 11-12mm och väntar nu på ett tredje VUL och hoppas att det ägget ska ha växt till sig! Läkaren pratade även om att ev ge ägglossningsspruta, antar de är ovitrielle som jag sett folk skriver om, är väldigt ny inom detta. Dock brukade man ibland skippa de första kuren för och se om man kan få ägglossning själv, men känns dumt att chansa kanske.
    Jag har ätit en enkel kur.
    Vore kul att följas åt med andra och se hur de går och dela med sig om tips osv Glad

• Svar på tråden Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv
  • siri89

Jag har pcos så har ingen cykel alls. Är på dag 26 nu och hade enligt läkaren äl dag 22... Så är lite senare än vanligt. När kan man göra gravtest tro då jag ej vet min beräknade mens?
    Okok håller tummarna att de blir något då:)

• Xaxxa
    siri89 skrev 2013-10-30 08:57:40 följande:
    Jag har pcos så har ingen cykel alls. Är på dag 26 nu och hade enligt läkaren äl dag 22... Så är lite senare än vanligt. När kan man göra gravtest tro då jag ej vet min beräknade mens? Okok håller tummarna att de blir något då:)

Såklart du har en cykel annars skulle du inte ha ÄL och äta Pergo och testa med graviditetstest.
  • Xaxxa

Då går jag vidare då inget svar kommit och jag har haft ÄL.

• siri89

Glömt att svara om de var de du tänkte på! Hur har de gått för dig?

• Elizaa

Hej
    börjat med Pergotime, enkeldos andra dagen.. Trött o hängig, men de kanske inte beror på det...
    Har ett barn på 9 år, har lite underliggande sjukdomar (inget som egentligen påverkar fertiliteten) så inte dags för nr två förrän nu. Kan tyvärr va för sent. Är 39 år. Mensen krånglat jättemkt senaste året o tveksamma ägglossningar... så nu vill gyn att jag skulle äta en kur. Men jätteorolig för tvillingar, skulle inte klara av det...men såklart är längtan efter ett syskon sååå stor...
    Vet ni hur vanligt det är med tvillingar? Får man sexstopp om de ser två äggblåsor om tvillingfödsel är uteslutet?
    När fick ni ägglossning efter avslutad kur?
    Oj, många frågor...flåt!

• siri89

Hej!! Nej de ska du inte be om ursäkt för!

Jag vet inte hur vanligt det är med tvillingar faktiskt. Jag tror de flesta tillåter sex vid två ägg, vid tre tror jag fler ger sexförbud. Dock läst om dem som inte ens gör de!

Är väl lite beroende på vad man vill "riskera" själv... Samtidigt ökar oddsen med 100% att träffa ett ägg om de finns två...

Jag fick väldigt sen ÄL så bli inte besviken om du inte får en dag 12. Jag fick min dag 22!
    Håller tummarna för att du får igång ÄL! Får berätta hur de gick sen. Personligen kände jag inga biverkningar av pergo...

• Elizaa

Hej igen tack siri89, de va ett snällt svar...
    Jag ska in på tis o kolla äggblåsor...känner ännu inga biverkningar av pergotime mer än att mensen slutade tvärt dagen efter jag tog första tabletten...brukar blöda över en vecka!
    Först va jag rädd att det skulle va för många blåsor, men nu känns de som jag är rädd att det inte ska va någon...
    Konstigt med känslorna upp o ner... Fick svar på prover jag tog i veckan, på mensdag 3..
    FSH 13 LH 15...inte bra alltså...

• Elizaa
    siri89 skrev 2013-11-06 17:11:47 följande:
    Hej!! Nej de ska du inte be om ursäkt för!

Jag vet inte hur vanligt det är med tvillingar faktiskt. Jag tror de flesta tillåter sex vid två ägg, vid tre tror jag fler ger sexförbud. Dock läst om dem som inte ens gör de!

Är väl lite beroende på vad man vill "riskera" själv... Samtidigt ökar oddsen med 100% att träffa ett ägg om de finns två...

Jag fick väldigt sen ÄL så bli inte besviken om du inte får en dag 12. Jag fick min dag 22!
    Håller tummarna för att du får igång ÄL! Får berätta hur de gick sen. Personligen kände jag inga biverkningar av pergo...
    Såå ledsen o besviken, va på UL idag...Läkaren trodde inte ja svarat på pergo då ja har så högt FSH men de hade jag...helt chockad kunde hon konstatera att jag hade tre blåsor!! O därmed totalt sexstopp! :( känns ju så helfel då man ju inte vet om alla kommer lossna o jag dessutom har så dåliga fertilitetsvärden...

• siri89

Hej! Okej men du får se de positivt, du svarade iaf på pergon! Mycket bättre de än att du inte alls hade reagerat, då funkar allt som det ska! Hur stora var dem då?

• Elizaa
    siri89 skrev 2013-11-12 19:02:02 följande:
    Hej! Okej men du får se de positivt, du svarade iaf på pergon! Mycket bättre de än att du inte alls hade reagerat, då funkar allt som det ska! Hur stora var dem då?
    De va 18mm, 15mm och en lite mindre..... Jag tror att de nog är mkt dålig kvalitet på äggen...varför skulle jag annars ha FSH 13 om jag har så aktiva äggstockar....
  • siri89

Vad är FSH? De är inget dom tagit på mig, tror jag! Ok men då kommer väl de som är 18 mm snart generera i ÄL, då kan man väl ha sex? De andra har ju troligtvis inte spruckit då, eller tänker jag helt fel?
    Jag skull nog köra på då, isf några dagar. Jag själv är ju inte heller jättefrämmande för tvillingar iofs...:)

• Elizaa
    siri89 skrev 2013-11-13 09:07:40 följande:
    Vad är FSH? De är inget dom tagit på mig, tror jag! Ok men då kommer väl de som är 18 mm snart generera i ÄL, då kan man väl ha sex? De andra har ju troligtvis inte spruckit då, eller tänker jag helt fel?
    Jag skull nog köra på då, isf några dagar. Jag själv är ju inte heller jättefrämmande för tvillingar iofs...:)
    Jag tänker som du, får se imorgon, men har ett ägg redan spruckit då så måste man väl kunna köra på då...? Ska fråga...
    FSH är follikelstimulerande hormon, ett blodprov som visar hur fertil man är. Det brukar va de första de tar när man inte blir gravid... Man ska ha runt 5, över 7 har man nedsatt fertilitet, under 11 brukar de ha som gräns för IVF...jag har 13! Inte alls bra alltså....
  • siri89

Hmm ok:/! Men testa först och se så får det utvisa:) har ni försökt länge??

• Förvirrad

Hej!

Jag började med Pergotime i måndags. Inga biverkningar än så länge, men jag är redan rätt låg pga två missfall detta året. Nu strular cykel och ägglossning så pergotime behövs.
    Har blivit gravid på andra pergotimecykeln två gånger. Är på första nu.
    Är så trött på att inget funkar. Två av kompisarna ska helt otippat ha sitt 3:e resp 4:e barn i vår.
    Jag är ledsen.

• siri89

Hej! Ja de lät inge roligt alls... Men du kan iallafall bli gravid vilket är ett stort plus!! Kan de finnas någon förklaring till dina MA?
    Vad säger bm?
    Jag vet själv. Börjar andra kuren idag. Många som blir gravida från ingenstans och folk får barn hela tiden. Man får nog bara ställa in sig på att de kan ta tid, man är en av de 15% som har lite svårare. Vi får stötta varandra!!
    Då har du snart ÄL igen då? Bara att köra på igen!

Svar på tråden Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv