• februaribebis 2014

Blivande mammor som pendlar - hur länge ska ni jobba?

Hej!
    Har en fråga angående pendling. Själv har jag tre timmars pendling om dagen så det blir rätt långa dagar och mycket sittande. Har kontorsjobb så jobbet i sig är inte så krävande men jag känner att pendlandet snart tar knäcken på mig. Någon som är/har varit i samma situation

• Svar på tråden Blivande mammor som pendlar - hur länge ska ni jobba?
  • 89December

Jag pendla med buss till mitt jobb. Ca tre timmar tur och retur. Jobbar också på kontor. Jag klarade av det fram till två veckor innan dottern kom. Men då hade jag en bra graviditet.

Nu denna graviditet klarade jag inte alls av pendlingen. Fick foglossning som även gjorde så att jag inte kunde röra/lyfta mitt högra ben. Så bil var inte något alternativ tyvärr.

• februaribebis 2014

Ok. Jag har sagt till chefen att jag nog klarar av det fram till en månad innan bf men att jag kan jobba hemifrån en vecka till efter det. Men det är ju också svårt att säga i förhand hur mycket det tar på kroppen och hur jag kommer att må. Än så länge har jag en väldigt lätt graviditet så det är bara att hoppas att det fortsätter så

• lilsis

Så länge det går. Jobbet är nog värre, kör buss och man kan inte sträcka på benen när man känner för det.

• KattenH81

Jag pendlar oxå ca tre h per dag, tåg, buss o t-bana. Har bf 18-20 jan o jobbar sista dan 10 jan. Men sista månaden innan bf är det bara fyra arbetsdar pga jul-&nyår med lite semesterdagars hjälp.

Har dock turen att kunna jobba mkt hemifrån (kontor) o har ända sen i somras bara pendlat tre dar per vecka. Hoppas orka hela vägen fram för jag tar hellre föräldradar med bebisen än innan+att jag trivs så bra på jobbet!

Svar på tråden Blivande mammor som pendlar - hur länge ska ni jobba?