• Anonym (Konstigt!)

Hur länge kan ett test visa positivt efter ett missfall?

Tycker det är så märkligt...

Jag var på ett (bokat på eget initiativ) VUL för att ta reda på i vilken vecka jag var...
    Läkaren såg inget foster, men hinnesäck och jag fick komma tillbaka en vecka senare, då han såg ett liiiitet foster men inget hjärta slå och han sa att det var ett missfall...

Detta är snart en och en halv vecka sedan...

Jag tog ett positivt test för tre dagar sedan och alla graviditetssymptom i kroppen finns kvar...Dom till och med blir starkare och starkare??

Så till min fråga:
    Hur länge går kroppen runt och jobbar vidare som om man är gravid?

Borde det inte stanna upp snart?             

• Svar på tråden Hur länge kan ett test visa positivt efter ett missfall?
  • Anonym (ll)

Har missfallet kommit ut?

Efter att det har kommit ut så kan man ha hcg i kroppen i upp till 9 veckor. 

• Anonym (Konstigt!)
    Anonym (ll) skrev 2013-10-22 20:51:17 följande:

Nej det har inte kommit ut....
    Fått tid för skrapning... 
  • Anonym (Konstigt!)
    Anonym (ll) skrev 2013-10-22 20:51:17 följande:

Men jag tänker... att ha det kvar i kroppen eller att kroppen uppför sig precis som om den är gravid... Är det samma sak?

9 v... men oj, då kan man ju omöjligt veta om ett nytt gravtest visar att man är gravid eller bara visar från den förra graviditeten... Jättekonstigt ju... 
  • Anonym (ll)
    Anonym (Konstigt!) skrev 2013-10-22 21:00:02 följande:

Men jag tänker... att ha det kvar i kroppen eller att kroppen uppför sig precis som om den är gravid... Är det samma sak?

9 v... men oj, då kan man ju omöjligt veta om ett nytt gravtest visar att man är gravid eller bara visar från den förra graviditeten... Jättekonstigt ju... 

Det tar tid för kroppen att hänga med. Det kan ta upp till 9 veckor, men man kan även bli gravid på nytt efter två veckor.
  • Anonym (Smh)

Vilken vecka skulle du vart i nu?

Vid min förra graviditet fick jag oxå "missfall"

Dom hittade en hinnesäck och jag fick en ny tid veckan efter. Där såg man att hinnesäcken hade vuxit lite men inget foster. Dom gav mig några tabletter som skulle hjälpa till att stöta ut missfallet. Men innan jag tog tabletterna bad jag om ett nytt utlåtande och fick gå till ultragyn samma dag. Där hittade man en liten krabat som va 6v + 2d gammal och hade ett fint tickande hjärta.

Så om det fortfarande växer i dig tycker jag att du ska be om ett nytt vul. För det är inte alltid man ser ett foster eller hjärta. Märkligt men förklaringen jag fick va att vanliga ul maskiner inte är lila känsliga som de som dom har på ultragyn.

Svar på tråden Hur länge kan ett test visa positivt efter ett missfall?