• pepziz

Detta kan väl ändå inte vara normalt?! Nån mer?

Hej alla fina medlemmar.
    Jag fick mitt andra missfall igår (22/10) och bara det är ju en oerhörd tyngd.
    Men det som framhäver min oro är att båda mina graviditeter har slutat i tidiga missfall och jag är bara tjugo år gammal! Är detta normalt eller är det något fel på mig?
    Läste någonstans att  missfallsrisken i den åldern bara ligger på 10%.
    Är så orolig att jag ska ha något kroppsligt fel, har inte kunnat sova en blund i natt.
    Fick mitt första missfall i juni i vecka 8. Den här gången är jag troligtvis i vecka 11. Skulle göra ett VUL på torsdag men nu blir det istället att checka av så att alla rester kommit ut.

Började bägge gångerna med brunaktiga flytningar som sedan övergick i mycket kraftiga blodblandade blödningar med kraftig mensvärk.
    Men tycker att i vecka 11 borde man väl kunna se ett foster i blödningen? Därför misstänker jag att jag drabbats av MA, att fostret alltså varit dött i ett par veckor utan att kroppen stött ut det.
    Båda mina graviteter har varit nästan helt symptom fria, har bara varit trött och haft ont i bröstvårtorna+ lite molvärk i början. Plusset har båda gångerna varit starkt.

Någon som har ett hum om vad felet kan vara? Eller finns det någon mer som
    haft två eller flera Missfall på raken i ung ålder och ändå blivit gravid utan problem?
    Vet inte om jag vågar försöka igen...Är så orolig Gråter

• Svar på tråden Detta kan väl ändå inte vara normalt?! Nån mer?
  • Chevy59

svårt att säga be läkaren ta prover. Jag va på VUL och undersökning förra veckan, har haft problem sen mitt MA i maj. Läkaren kom fram till att jag hade en mindre typ av Bakteriell vaginos, hade inte direkt dom symtomen på att det skulle va de men så va fallet. Vet inte hur länge jag kan ha haft det, men det kan framkalla missfall har jag läst.

• pepziz
    Chevy59 skrev 2013-10-23 15:24:11 följande:
    svårt att säga be läkaren ta prover. Jag va på VUL och undersökning förra veckan, har haft problem sen mitt MA i maj. Läkaren kom fram till att jag hade en mindre typ av Bakteriell vaginos, hade inte direkt dom symtomen på att det skulle va de men så va fallet. Vet inte hur länge jag kan ha haft det, men det kan framkalla missfall har jag läst.
    Nu fick du mig att fundera ordentligt här...
    Jag har misstänkt att jag haft svampinfektion efter första MF (Fick en livmoderinfektion i samband med det missfallet som jag behandlades med antibiotika emot) och blev gravid igen någon månad efter. Kan det också ha en inverkar ? Om man blir gravid så tätt efter ett MF?
    Har dem sista veckorna haft klåda och små sår i slidan, både inne och utanför. Detta är väl tecknen på en svampsjukdom? Ska till VUL imorgon och få allt uppkollat...Men enligt BM så ska inte svampinfektion kunna leda till missfall? Tack för ditt svar, är så oerhört orolig och vill inte gå igenom detta igen.

• Chevy59

nä, svampinfektion framkallar nog inte missfall men det kan va som jag skrev Bakteriell vaginos. Jag fick också svamp efter mitt MA, försvann sen efter 2 behandlingar. Men sen har jag inte blivit gravid igen och det har nog med Bakteriell vaginos att göra. Törs inte heller försöka om man misslyckas igen. BV kan antagligen komma tillbaka ganska snabbt igen om man har otur. Fråga BM om det.

• sepfhrenia

Hej!

Fick mitt första missfall 20/10 i v 12. Blev skrapad.

Tror inte du behöver oroa dig, mf är tydligen väldigt vanligt 30-40% av alla graviditeter slutar i mf. Det är mer en 1/4 -del. Det är det som får mig att lugna mig lite.

Men det känns sjukt tungt nu...

Kram på dig!

Svar på tråden Detta kan väl ändå inte vara normalt?! Nån mer?