• kattisch

lilla juni 2014 tråden.

Tänkte kolla om det finns något intresse för en mindre grupp för oss som väntar barn 20-30juni. Mitt bf är 23/6!

• Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.
  • Kia82

Det kom mer slem nu ikväll och "mensvärk".

• mmjansson85

Hur går det för er? Jag känner mig jättedeppig idag och bebis verkar "trött" i rörelserna.. han rör sig dock lika ofta som vanligt bara lite lugnare eller vad man ska säga. Då lär det väl inte vara någon fara?

• Kia82

Blodblandat slem här nu under kvällen men inga mängder och jag är öppen för två fingrar men vet inte hur länge jag har varit det? Omföderskor kan ju gå och vara lite öppna under lång tid. Jag har lite småont i ryggen och en del sammandragningar men inget som gör direkt ont. Bara att vänta och se...

• DevilsDaughter

jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra!

kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:19:42 följande:
    jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra!

kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

Aa han kom igång ordentligt sen så det känns bättre nu. :) han har vridit sig lite känns det som för nu kommer hickrörelserna på höger sida istället för vänster som det brukar och sparkarna är mest på vänster sida (förut var det mest höger). Har haft väldigt mycket skärande smärta i livmodertappen i helgen så jag gissar att han borrar ner sig mer och mer.
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:19:42 följande:
    jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra! kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

Usch, det är så tråkigt att kroppen ska "luras" så, har inga direkta känningar förutom lite småöm i tappen här nu. Det är konstigt bara att det kan skilja så för rosa och blod har alltid tytt på att förlossningen var i antågande och det har dragit igång inom något dygn. Dock så har det inte gått ett dygn än så hoppet lever kvar. Avskyr att jag är så ojämn i humöret också, ser fram emot att bli mig själv igen för det här trivs jag inte det minsta i.
    Bf 27/6
  • DevilsDaughter

kia: lite komiskt för jag känner nästan alltid igen mig jättemkt i det du skriver! Jag har också bara haft rosa flytningar strax innan förlossningen satt igång, men nu har jag haft det till och från 3 TRE veckor och än har det inte hänt nåt. Är också ojämn i humöret, blir depp emellanåt för att jag varit så inställd på att det är på G och så har det visas sig vara ingenting alls. Om och om igen och varje gång blir jag lika lurad.

jansson Vad skönt! Kul att det händer något med!

• mmjansson85

Hur går det för er tjejer? :) nu har jag 7 dagar till bf och troligtvis kommer det inte hända nåt förrän tidigast då.. :/

• Kia82

Här är det skit rent ut sagt, jag vill inte vara gravid längre och tårarna känns inte långt borta.

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-20 11:52:24 följande:
    Här är det skit rent ut sagt, jag vill inte vara gravid längre och tårarna känns inte långt borta.

Känns rätt kasst här med.. va nära att börja grina idag för att allt känns så jobbigt. Jag vill bara sova tills bebis kommer ut.....
  • mmjansson85

Nu har min slempropp börjat lossna äntligen!! Hoppas de betyder att förlossningen är nära! ;)

• Kia82

Här kommer det slem mer eller mindre varenda dag och har hållit på i 2,5 vecka nu men inte sjutton drar någonting igång. Har mycket väldigt starka sammandragningar dock och ont i rygg och ljumskar men det är väl bara lurendrejeri nu med.

Jag känner mig redo så varför kan inte bebis också göra det!?:-P

• mmjansson85

Nu är våran prins äntligen här :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-07-01 07:46:53 följande:

Nu är våran prins äntligen här :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

Gratulerar i denna tråden också!!!

Hoppas att min lilla också vill komma ut snart.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.