• Matisse12

Hur får jag honom att fatta

Min sambo och jag har varit tillsammans i 2 år nu. Jag älskar honom över allt annat men ibland önskar jag att han kunde vara lite mer romantisk. 

Till vår 1:års dag hade jag planerat massor. På dan var vi på Spa och sen när vi kom hem fick han gå en tipspromenad med ledtrådar för att han skulle vara borta ett tag från lägenheten. Under tiden tände jag ljus överallt, öppnade champagne och när han väl kom in så fick han en present och sen frågade jag honom om han ville förlova sig med mig. Hade köpt ringar i smyg.

Han hade däremot inte köpt nånting utan när han fick presenten så åkte han iväg och köpte blommor.

Till min födelsedag fick jag inga blommor alls, visst en present fick jag.

Jag ordnar överrasknings middagar, tappar upp bad tills han kommer hem, hittar på massa romantiska grejer. Men han gör aldrig nått. Hur ska jag få honom att förstå att jag oxså vill bli överraskad och kanske ibland uppassad.

När jag försöker få honom att förstå med lite pikar blir han bara arg och sur. Hjälp mig hur han ska fatta vinken.               

Jag tycker om att lära mig men jag tycker inte om att bli undervisad
  • Svar på tråden Hur får jag honom att fatta
  • IafiaE

Jag tror inte han kan. Kan du hjälpa han tex planera en kväll tillsammans med honom och säg att du skall gå en uppgift denna kväll. Du skall tänka ut en romantisk sak att gör för mig, så gör jag resten.

Han kanske behöver öva?

Är man inte uppväxt med romantik så vet man inte hur man skall göra.

• Matisse12

Med tanke på hans uppväxt så kan jag förstå att han har det svårt. Han är världens underbaraste men ibland blir jag bara så ledsen. Jag är en helt hopplös romantiker och vill så gärna ha lite tillbaka. Men har gått så långt nu att jag inte ens nämner det för vet att han blir sur.

Jag får helt enkelt testa din teori och se om han gör det.    

Jag tycker om att lära mig men jag tycker inte om att bli undervisad
Svar på tråden Hur får jag honom att fatta