• Anonym (Orolig)

är det tecken på missfall?:(

Är gravid i vecka 4+6, och oroar sönder mig att det är ett missfall på g. har innan jag plussade varit hård i magen, men både igår och idag har det varit helt tvärtom. och varför jag ser det som ett ev tecken är nog för att jag alltid har varit förstoppad länge, nästan genom hela dom andra graviditeterna, och sist gång så blev jag såhär lös i magen, för att det senare visade sig vara ett missfall. och förut kom det även massa flytningar som kändes som vatten, och jag tyckte att det hade en lite annan nyans än vitt, lite rosa/brunt nästan :/ har ett MA i bagaget, och det har tagit oss 1,5 år att bli gravid. Så jag är så himla nojig. Men det känns inte alls bra just nu. Vad har ni för erfarenheter av detta?

• Svar på tråden är det tecken på missfall?:(
  • gravidis2009

Hej!
    Ang att tarmarna reagerar annorlunda skulle jag gissa på hormonerna, jag har alltid haft en känslig mage och den har varit både hård och lös både vid graviditet och missfall. Jag har haft 4 missfall och har 1 barn så vet precis vad du går igenom! Vattniga flytningar har jag aldrig haft som missfallstecken men däremot har jag haft ljusa flytningar. MEN, det hade jag även med dottern där allt gick bra så för mig är det inte ett specifikt tecken på missfall. Slemhinnorna är superkänsliga och livmodertappen kan vara lättblödande för många (så är det för mig).

Jag går och undrar om jag själv är gravid nu, det är första försöket efter missfallet i somras. Men kan inte testa förrän om en vecka. Oroar mig alltid eftersom jag vet att vi lätt får missfall pga ett genetiskt fel hos mig. 

• Anonym
    gravidis2009 skrev 2013-10-24 17:36:35 följande:

Hej!
    Ang att tarmarna reagerar annorlunda skulle jag gissa på hormonerna, jag har alltid haft en känslig mage och den har varit både hård och lös både vid graviditet och missfall. Jag har haft 4 missfall och har 1 barn så vet precis vad du går igenom! Vattniga flytningar har jag aldrig haft som missfallstecken men däremot har jag haft ljusa flytningar. MEN, det hade jag även med dottern där allt gick bra så för mig är det inte ett specifikt tecken på missfall. Slemhinnorna är superkänsliga och livmodertappen kan vara lättblödande för många (så är det för mig).

Jag går och undrar om jag själv är gravid nu, det är första försöket efter missfallet i somras. Men kan inte testa förrän om en vecka. Oroar mig alltid eftersom jag vet att vi lätt får missfall pga ett genetiskt fel hos mig. 

Hej och TACK för ditt svar! Beklagar alla missfallen:( har bara varit med om ett men nog så jobbigt! man blir ju psykiskt lite smått galen och ska analysera minsta grej.

Hur tedde det sig när du fick missfall? Blev du dålig i magen samtidigt som du tappade andra symtom eller fanns symtomen kvar?

Jag har bara erfarenhet av att aningen mensen kommer, förlossning eller missfall på gång när man är lös i magen. Men nu måste jag erkänna att jag har varit allmänt riktigt kass i magen med gaser och magknip osv.

Och inget mera rosa idag än så länge. .

I allt det jobbiga så är man ju väldigt glad att man har lyckats få ett friskt barn :)

Håller tummarna för att du är gravid igen nu då, och att det går bra hela vägen!

Du får gärna skriva här när du testat :) blev lite nyfiken!
  • gravidis2009

Skicka ett PM till mig så kan vi hålla kontakten där och uppdatera varandra :)
    Jag minns inte exakt hur magen har tett sig men hormonerna har snarare stoppat upp den och jag har varit svullen i många veckor efter plussen. Vad jag har läst under alla år vi kämpat så är det vanligast att man blir lös i magen pga hormonpåslag och det brukar ju vara positivt :)

Skönt att du inte har haft mer rosa flytningar, vet precis hur det är, man springer på toa konstant för att kolla läget och blir lite smått galen av det :) 

Mamma till en dotter och 4 st MA/MF i bagaget. Har en balanserad translokation. Driver www.facebook.com/embraceletlove.
Svar på tråden är det tecken på missfall?:(