• apricos

Långa Kromosom analysen – får man negativt svar innan 3V

Fråga till er som gjort den långa utredningen efter MKP. Om läkarna hittade någon avvikelse fick ni svaret innan de tre veckor det tar att göra analysen. Eller fick ni vänta ut hela tiden?

Tänker om de hittar någon avvikelse efter en vecka, väntar de ändå tills hela analysen är klar innan de kontaktar en?

Någon som även vet hur många som har en avvikelse av de som gör MKP/FVP i Sverige?

• Svar på tråden Långa Kromosom analysen – får man negativt svar innan 3V
  • zbaby

Vi fick 1:2 och fick svar på snabbtestet dagen efter provet, kunde inte ens göra den utökade analysen då de fick med för lite av moderkakan. Fick ändå 100% besked att barnet var friskt. Har idag en perfekt son på 8 mån! ;0)

• apricos

Gratulerar till din pojke =)

Dagen efter redan, har läst att även andra har fått svar i omgångar inte så snabbt som dig dock.
    Jag har väntat en vecka men inte hört något och det tär på psyket.

Skulle vara fantastiskt om man fick ett delsvar eller viste att de ringde om något var avvikande på en gång.

• zbaby

Hos oss sade de att de hör av sig inom en vecka med snabbtestet.. Den utökade fick man vänta på.. Och om allt är bra hör de inte av sig förren det kommer ett brev hem där du även får möjlighet att ta reda på könet. ;0)
    Då det inte var säkert att de ens kunde göra snabbanalyserna då de fick med för lite av moderkakan så skulle debringa samma em om det inte gick och om ngr dagar med slutbesked. Men som sagt, läkaren ringde redan dagen efter.. Men jag oroade mig hela grav då vi inte hade kunnat göra hela testet men de sade att man ser indikationer på snabbanalyserna om det skulle vara ngt mer..
    Oj, vad rörigt det blev! Fråga gärna om du undrar ngt! Stort lycka till! Tänk på att kub bara är en sannolikhet, behöver inte betyda ngt..

• apricos

Ringde idag för att höra om snabb testet men de har inte gjort det på mig, enbart den långa. Undra om de då även kollar de tre kormosomerna som man vanligtvis gör vid snabbtestet?

• zbaby

Hmm, udda.. Vad fick ni för siffror?
    Trodde alltid man gjorde snabbtestet...

Svar på tråden Långa Kromosom analysen – får man negativt svar innan 3V