Min hund blev påkörd och dog
För en vecka sedan hände något som jag inte ens trodde skulle hända i en av de värsta mardrömmarna. Jag hade bråttom och skulle iväg med bilen så jag släppte ut min lilla dvärg schnauzer för att han skulle få rasta sig på gården (vi bor ute på landet). Han brukar inte rymma och han kommer alltid då jag kallar på han. Denna gång gjorde han inte det. Efter max 5 minuter efter att han gått ut så ringde en granne och sa att hon hade hittat min älskade hund mitt på vägen överkörd. Bilisten hade inte ens stannat som kört över han och vi vet ej vem det är.
Jag sprang i panik dit och såg den lilla lurviga pälsbollen ligga och blöda ur huvudet, han reagerade ej på kontakt men andades. Jag körde i ilfart till veterinären men han slutade andas innan vi hann fram.
Åååååh jag bara gråter så att tårarna sprutar nu och anklagar mig själv varje dag. Stackars min lilla älskade vän. det är så tomt utan han.
Har någon varit med om något liknande? Jag vet ej hur jag någonsin kan sluta gråta. Fy vad jag är led mig själv att jag släppte ut honom, han var min bästa vän och en trogen och klok hund.
Den enda skadan man såg på honom så var att han blödde ur örat från huvudet så det måsta ha smällt rejält där..stackars stackars älskade vän, veterinären sa att han troligtvis föll i koma direkt vid smällen och ej led något...min enda lilla tröst.