• Anonym (Ledsen matte)

Min hund blev påkörd och dog

För en vecka sedan hände något som jag inte ens trodde skulle hända i en av de värsta mardrömmarna. Jag hade bråttom och skulle iväg med bilen så jag släppte ut min lilla dvärg schnauzer för att han skulle få rasta sig på gården (vi bor ute på landet). Han brukar inte rymma och han kommer alltid då jag kallar på han. Denna gång gjorde han inte det. Efter max 5 minuter efter att han gått ut så ringde en granne och sa att hon hade hittat min älskade hund mitt på vägen överkörd. Bilisten hade inte ens stannat som kört över han och vi vet ej vem det är.

Jag sprang i panik dit och såg den lilla lurviga pälsbollen ligga och blöda ur huvudet, han reagerade ej på kontakt men andades. Jag körde i ilfart till veterinären men han slutade andas innan vi hann fram.

Åååååh jag bara gråter så att tårarna sprutar nu och anklagar mig själv varje dag. Stackars min lilla älskade vän. det är så tomt utan han.
    Har någon varit med om något liknande? Jag vet ej hur jag någonsin kan sluta gråta. Fy vad jag är led mig själv att jag släppte ut honom, han var min  bästa vän och en trogen och klok hund.
    Den enda skadan man såg på honom så var att han blödde ur örat från huvudet så det måsta ha smällt rejält där..stackars stackars älskade vän, veterinären sa att han troligtvis föll i koma direkt vid smällen och ej led något...min enda lilla tröst.

• Svar på tråden Min hund blev påkörd och dog
  • Anonym (Hundägare)

Beklagar sorgen, det är alltid tråkigt när en älskad hund dör.

• Anonym (Ledsen matte)

Tack så mycket , det värmer! Jag kan bara inte sluta anklaga mig själv varför jag släppte ut honom på gården =(

• Anonym (sorg)

Usch, vad fruktansvärt! Beklagar sorgen!

Jag vet tyvärr hur det känns :(
    Min dvärgschnauzer blev överkörd för ett par år sedan och dog omedelbart. Otroligt traumatiskt, eftersom hon hade varit min allra bästa vän i 10 år! Jag tänker fortfarande mycket på detta, men har med tiden insett att det var en olyckshändelse och att jag måste sluta vara arg på mig själv. Jag är övertygad om att hon fick ett lyckligare liv tack vare att hon ofta gick lös. En olycka kan alltid hända och är svår att helt skydda sig ifrån.

Vill väl med det här mest säga att du inte ska vara för hård mot dig själv. Ta hand om dej :)

• Anonym (Ledsen matte)
    Anonym (sorg) skrev 2013-10-25 17:54:45 följande:
    Usch, vad fruktansvärt! Beklagar sorgen!

Jag vet tyvärr hur det känns :(
    Min dvärgschnauzer blev överkörd för ett par år sedan och dog omedelbart. Otroligt traumatiskt, eftersom hon hade varit min allra bästa vän i 10 år! Jag tänker fortfarande mycket på detta, men har med tiden insett att det var en olyckshändelse och att jag måste sluta vara arg på mig själv. Jag är övertygad om att hon fick ett lyckligare liv tack vare att hon ofta gick lös. En olycka kan alltid hända och är svår att helt skydda sig ifrån.

Vill väl med det här mest säga att du inte ska vara för hård mot dig själv. Ta hand om dej :)
    Oj tack tack tack för att du delar med dej av din erfarenhet . Det värmer att höra att man inte är helt ensam om att vara med om något sånt här fruktansvärt. Just nu så sitter jag bara och gråter för denna hund var som "ett barn "för mig. Har inga egna barn ännu så det är väl därför. Skall försöka komma upp på fötter igen och intala mig att det var en olycka. Så jäkla trist att bilföraren smet också men vad kan man.
  • hallontroll

Hände samma sak med min dvärgpincher. ;( Men hundarna rymmer , det var en olycka , inte ditt fel.

• Anonym (Sörjande)

Det mest otroliga hände våran jakthund!! Under älgjakten för 2 år sedan blev han påkörd av ett X2000 tåg och överlevde!!! Vi var så tacksamma och tänkte att han måste haft världens änglavakt! Han gick igenom en mindre operation och efter en månad verkade han helt återställd:) han fick fortsätta sitt lyckliga liv. Kunde kunde även fortsätta jaga som han älskade så mycket! Ett år efter olyckan blir han plötsligt jätte dålig:( veterinären kunde inte sätta någon diagnos. De sa bara att han inte kunde fortsätta sitt liv och att det troligen hade bildats brosk efter skadorna. Det var även nå fel på magen men det visste inte vad det var. Det är så fruktansvärt att missta sin bästa vän.

• Anonym (Ledsen matte)

Tack så hemskt mycket för att ni delar med er av era tragiska erfarenheter. Det är så hemskt att ropa hans namn men ingen kommer tassandes glatt. Bor ensam nu så saknaden e enorm.
    Det hemska e att jag kände på mig att nu händer det nåt. Jag sa åt hunden då jag släppte ut honom att : nu går du ingenstans, utan väntar här på "mamma"...ush vad jag e ledsen.

• Miss Skywalker

Fy vad hemskt! Jag förlorade min lilla ögonsten oxå. Det värsta är att jag vet inte ens vad som hände henne. Hon bara försvann. Sedan gick rykten om att en granne gjort ngt.. Jag hade faktiskt föredragit att få veta att hon blivit påkörd eller liknande så att man fått ett avslut istället för att leta och ropa i panik i månader innan man tappade hoppet och gav upp. Och ständigt grubbla på vad som egentligen hände fast det var flera år sedan..

Som tur var hade jag en vän som gått igenom samma sak som var ett enormt stöd för han visste precis vad jag gick igenom med all ångest och självförebråelser. Man vill skydda dom. Och omgivningens oförståelse för att det "bara" var ett djur! Som min vän sa så kan man sörja ett djur mer än en människa..

Jag har lärt mig nu hur sorg funkar. Man vänjer sig till slut vid värken i bröstet. Hon var det käraste jag hade.. 

• Mollas

Vår hund blev påkörd av tåget nu i tisdags och dog. De är helt fruktansvärt allting, våra hjärtan är krossade. Vi har förlorat en familjemedlem och vän. Vi har haft familj här i omgångar sen de hände. Vi har inte heller varit hemma så mycket, för här är de värst att vara. Vårt barn är vårt lilla ljus i all den här sorgen. Kan inte tänka mig hur de måste vara för dig som bor själv. De måste vara hemskt. Jag beklagar din sorg så mycket. Och som du kanske förstår, så förstår jag dig till hundra procent. Kom ihåg att din fina lilla hund är värld alla dina tårar. Och jag hoppas du kommer mötas av mycket empati och förståelse från människor.

Massa styrkekramar

Svar på tråden Min hund blev påkörd och dog