• Dr to be

hur länge hade era barn strl 80?

Som rubriken lyder? Vår dotter hade strl 50-68 3 månader vardera. Strl 74 använde hon i ca 6 månader och strl 80 har hon nu haft i snart 3 månader. (Jag är ej orolig för hennes tillväxt, hon följer sin längdkurva utan dippar.) Bara nyfiken om det är fler barn som kör samma storlek länge?

• Svar på tråden hur länge hade era barn strl 80?
  • Lena

Hon har 80/86 nu och är 18 månader. Hon har haft 80 i ett halvår.

• Dr to be
    Lena skrev 2013-10-25 16:13:46 följande:
    Hon har 80/86 nu och är 18 månader. Hon har haft 80 i ett halvår.

Tack för svar. Vår dotter är 19 månader och jag gissar att hon kommer ha 80 i minst 6 månader, precis som 74 vi kommer aldrig över till barnavdelningen
  • Lena

När hon var 10 månader hade hon samma som storasyrran hade vid fem månader

• Sweet life

Vi började med lite 80 när har var 1 år, nu är han 16 månader och vissa plagg i 80 är fortfarande på tok förstora.. Gissar att han typ kommer kunna ha dem tills han är 2.......

• stickkontakt

Började lite med 80 strax innan 1 år. Då var de jättestora. Nu är hon 2,5 och vissa saker i 80 passar än. Inte precis samma plagg som hon haft så länge dock. Köper vi nytt nu blir det 92 oftast. Hon hade 74 också i ett år.

• ellbennet

Har haft samma fundering! Vår är 8 månader snart och har 68 eller 74. Skönt att höra att 74 och 80 förmodligen kommer passa länge!

• Höstbebis2010

Vi har med båda våra barn börjat med 80 när de varit runt 9 månader, vår äldsta fick vi gå över till 86 när han var ganska exakt 1 år, minstingen nu är 13 månader och vi har fått börja gå över till 86. Barnen här har inte stannat på en och samma storlek särskilt länge.  

• Mialinnea

Min dotter började med strl 80 vid ca 15 månader och vi gick över mer och mer till 86 från ca 21 månader men en del 80 används fortfarande. Dottern har nyss blivit 2 år.

• Kalopsis

Vi fick börja med 80 vid 6 mån och kunde ha den storleken i kanske 1,5-2 månader... Tänk va olika barn kan vara :) vårt problem är att bebisen är lite tjock om magen så det blir lätt tajt, samtidigt som ben och armar måste rullas upp. Låter lite mer ekonomiskt att kunna ha en och samma storlek länge :)

• stickkontakt
    Kalopsis skrev 2013-10-26 16:02:01 följande:
    Vi fick börja med 80 vid 6 mån och kunde ha den storleken i kanske 1,5-2 månader... Tänk va olika barn kan vara :) vårt problem är att bebisen är lite tjock om magen så det blir lätt tajt, samtidigt som ben och armar måste rullas upp. Låter lite mer ekonomiskt att kunna ha en och samma storlek länge :)

Ja det är verkligen skillnad. Min 2,5-åring kan ha 92 på längden i byxor men 74 sitter bra på bredden. Ekonomiskt att kunna ha samma länge men väldigt svårt att hitta byxor som sitter uppe.
  • Dr Mupp

Jag kommer inte ihåg när han började med 74/80 men han hade de sista i den storleken när han var 2,5 år. Nu är han snart 4 och har precis vuxit ur 92. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • glassen

Min erfarenhet är att barnen kunnat ha storlekarna allt längre ju äldre de blivit. Storlek 80 tror jag båda barnen hade runt 6 månader.

• Madame X

Min tös började med de första plaggen i stl 80 vid 13 månader och de första i stl 86 vid 19 månader. Hon blir snart 2,5 och har fortfarande en del kortärmade tröjor i 74/80. Det funkar eftersom hon är ganska nätt. Hon följer de franska storlekarna snarare än de svenska...

• Zem

Min lille hade 80 i typ 3 månader i tröjor, lite längre i byxor.

86 hade han i 5månader. Vissa byxor kan han fortfarande ha.

Han är 18månader och 92 börjar bli litet i tröjor men är fortfarande lite stort i vissa byxor.

Han är rätt lång, särskilt i överkroppen :)

• Papricorn

Sonen hade 80 vid 6 månader, nu vid 9 så köper vi strl 92. Det är lagom i bredd men viker upp armen lite.

Svar på tråden hur länge hade era barn strl 80?