• Nino38

Kostar KUB-testet något? Vad kostar det i så fall?

Jag undrar om någon har koll på om KUB-testet kostar något? Vad kostar det i så fall? 

Jag blev erbjuden att göra det därför att jag bor i Stockholm. Tydligen erbjuds alla här att göra det även om man är under 35 år. (Jag är 25) 

Skulle vara intressant att veta..

• Svar på tråden Kostar KUB-testet något? Vad kostar det i så fall?
  • Paolin

Kub kostar inget (i Sthlm) men de borde väl de Bm säga....

• ApanApansson

Kostar väl inget mer än vanlig patientavgift 200:- tror jag?

• NenneLo

Det kostar ingenting. Allt som du gör via kvinnokliniken är gratis när du är gravid.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Tipi Tii

I Västra Götaland får man det gratis om man fyllt 35 år på första dagen för senaste mensen. Annars kostar det ca 1500:- att göra det privat. Konstigt att det är olika i olika landsting. :/

• NenneLo
    Tipi Tii skrev 2013-10-26 00:05:50 följande:
    I Västra Götaland får man det gratis om man fyllt 35 år på första dagen för senaste mensen. Annars kostar det ca 1500:- att göra det privat. Konstigt att det är olika i olika landsting. :/
    Ja, det är dåligt tycker jag. Visst kanske risken ökar med åldern men bara för det så betyder det ju inte att man inte kan få ett barn med t.ex Downs. Här i Jönköping blir alla erbjudna KUB.
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Idha

Här i Uppsala kostar det 300:- om du är över 35 år och 1500:- om du är under 35 år.

• Nino38

Tack för svaren! :) Lyxigt att alla får det gratis i Stockholm. Men orättvist att inte alla erbjuds det fast vi bor i samma land..

• Anonym26

Någon som vet hur det ligger till i skåne?

Svar på tråden Kostar KUB-testet något? Vad kostar det i så fall?