• Erik7721

sexliv råd!!! PLEASE!!!!!

Ok! jag vet att det är lite urtjatat, men som rubriken lyder behöver jag seriöst råd i min fråga.

Jag är en man i mina bästa år (30 nånting), lever ihop med min sambo och 2 barn. Vårt "mitt" problem är att vi helt saknar samliv, närhet, intimitet. Jag kommer berätta min historia här och ber om råd och tips hur jag ska agera/göra, kanske blir jag lite klokare..??

Jag och min sambo (kvinna) har levt ihop i ca 7 år snart, första åren var frid och fröjd, nykära, förälskade antar jag.
    Ganska snabbt blev det stort fokus på att skaffa barn.
    Ca 1 år innan vårt första barn föddes var vårt sexliv helt rutinlagt efter ägglossningar osv, jag kände mig som en avelshingst men körde på.
    Efter mycket om och men fick vi vårt första barn.

Barnet föddes och tjo och tjim med det, älskar det över allt annat men detta handlar inte om det... och för att dra en ganska lång historia kort har det gått snart 5 år sen dess.

Ytterligare ett barn har vi fått och totala antalet gånger vi har haft sex på 5-6 år är runt 15 ggr, 13 gånger av dem gånger tog jag initiativ 2 gånger tog min sambo initiativ och det var under ägglossningen för att bli gravid med vårt andra barn vilket funkade (älskar även det mest över allt).

Nu till mitt riktiga problem. Vi planerar att gifta oss!!! vilket jag helt rycks med i utan mista tanke på mitt "VÅRT" ganska så basala problem i förhållandet.

Det är nämligen så att min sambo inte bara tar avstånd från sex, utan all närhet som kyssar och smek... Kan inte minnas när vi kysstes sist? (har försök få mig en kyss men icke, tro mig)

Jag tycker jag borde vara mer ledsen än jag är då det faktisk är hon som inte verkar attraheras av mig än tvärtom.
    Dock är hon mycket mån om att det ska vara vi, våra planer känns vidsträckta till ålderns höst. Men helt ärligt så har jag supersvårt att tro att hon är kär i mig eller attraheras av mig.

Vi har försökt att prata om det men det har aldrig varit någon ide, har alltid möts av mothugg och bortförklaringar om "småbarnsår, jag är mamma nu, stress, osv, som om inte jag oxå känner så? samt att det började ganska så långt innan vi fick barn.

Frågan då? Varför i hela friden ska vi gifta oss? jag börjar känna att jag är ganska så missnöjd med vårt förhållande som man och fru, inte som mamma och pappa till våra barn, där är vi världens bästa föräldrar.

Börjar få iskalla tår som man brukar säga, och tankar som man lever bara en gång börjar dyka upp, och jag är mitt i livet och lever ofrivilligt celibat ska det vara så här?- tills jag dör?, orättvist!, det finns andra där ute, osv osv....

Vad gör jag? råd?

MVH
    77an

• Svar på tråden sexliv råd!!! PLEASE!!!!!
  • Anonym (känner igen)

Jag känner igen det du beskriver. Vi har inte så lite sex som er men jag (kvinna) känner oftast inte lust med honom men däremot på egen hand. Kan det vara så att din tjej visst är sexuell men håller det undan dig? När man blir mamma o ens kropp förändras o ens roll går från kvinna/tjej till mamma är det jäkligt svårt att känna sig sexig utan att det känns som att man är ett skämt. Man får också mindre lust om man stressar över att man vet att man försummar sitt o mannens sexliv. Dessutom så gör sömnbrist o stress att sex prioriteras bort automatiskt. Jag o min man gick isär ett tag o jag blev tillsammans med en annan som såg mig som en kvinna som har barn ist för mamma o då väcktes jag vill liv igen o fick tillbaka lusten o jag kände mig sexig o inte som ett skämt. Är tillbaka med barnets pappa nu men jag känner nu större lust för att jag fått en annan syn på mig själv. Kanske din tjej upplever det som jag kände?

• Anonym (Vågade ge mig chansen att bli lycklig)

Jag var kvinnan i en sådan relation med samma förutsättningar som du... En dag kom jag på att jag är ansvarig för min egen lycka och valde då att lämna mannen... Han tjatade dock på giftermål men jag kände som du... Jag kan verkligen inte tänka mig ett liv i celibat utan närhet och intimitet... Är så nöjd med mitt beslut och vi lever idag isär och är fortfarande bra föräldrar till våra två barn!

• Anonym (Tja'ru)

Tja'ru, vad säger man. Vi är många i din sits.

Jag är på väg att bryta upp, och det känns båda ledsamt och skönt faktiskt. Här är det likadant som hos Er, hon vill att det ska vara vi och säger sig inte kunna klara sig utan mig. Men jag tror hon misstar kärlek för trygghet, om jag ska vara ärlig. Vi har inte kyssts sedan Juli förra året..

Låter lite som att hon gått in i mamma-rollen helt kanske? Verkar vanligt. Har dessvärre inga goda råd att ge, jag har försökt med allt men kommunikationen finns inte där och jag valde att gå, med ett stort hål i hjärtat.

• Erik7721

Jo det är nog ett ganska vanligt problem har jag insett.

När man läser trådarna här på FL blir man lite mörkrädd om män som trånar och kvinnor som känner olust.

Jag ser mig själv som en ganska så mediokert sexuell person, jobb, barn, träning, socialt umgänge tar ens krafter i mångt och mycket. Men jag vet att jag har en dragning till min sambo mer sexuell än vänskaplig, frågan om det även gäller henne?

Gällande skillnaden på trygghet och kärlek tror jag du är en ganska så nära en sanning.
    Har vi inte kanske båda att vinna på en uppbrytning?

Rent ekonomiskt skulle jag klara mig  bra, men hon? inte!!!!  jag kan inte känna annat än skuld av tanken att lämna mamman till mina barn.

Jag hart många kvinnliga bekanta/kollegor som helt öppet pratar om sina relationer och sexliv, vilket bara får mig att känna mig dyster för min egen situation. 

• Anonym (Vågade...)

Jag var den som förlorade ekonomiskt på att lämna... Men att stanna kvar i en kärlekslös relation var aldrig ett alternativ... Dels för att jag behöver närhet och sex, dels för att jag ansvarar gör min egna lycka och var rädd för att bli en bitter människa men även för att jag inte ville lära mina barn att det är ok att leva ett liv man inte är nöjd med...

• shivas
    Erik7721 skrev 2013-10-26 00:24:11 följande:
    Jo det är nog ett ganska vanligt problem har jag insett. När man läser trådarna här på FL blir man lite mörkrädd om män som trånar och kvinnor som känner olust. Jag ser mig själv som en ganska så mediokert sexuell person, jobb, barn, träning, socialt umgänge tar ens krafter i mångt och mycket. Men jag vet att jag har en dragning till min sambo mer sexuell än vänskaplig, frågan om det även gäller henne? Gällande skillnaden på trygghet och kärlek tror jag du är en ganska så nära en sanning. Har vi inte kanske båda att vinna på en uppbrytning? Rent ekonomiskt skulle jag klara mig  bra, men hon? inte!!!!  jag kan inte känna annat än skuld av tanken att lämna mamman till mina barn. Jag hart många kvinnliga bekanta/kollegor som helt öppet pratar om sina relationer och sexliv, vilket bara får mig att känna mig dyster för min egen situation. 

Hade jag varit du så hade jag sagt precis det som du skrivit här om hur du känner. Rakt och ärligt. Inte elakt på något sätt. Jag hade velat veta hur du kände.
  • shivas
    shivas skrev 2013-10-26 00:35:22 följande:
    Hade jag varit du så hade jag sagt precis det som du skrivit här om hur du känner. Rakt och ärligt. Inte elakt på något sätt. Jag hade velat veta hur du kände.

Ditt första inlägg först och främst menade jag.
Svar på tråden sexliv råd!!! PLEASE!!!!!