sexliv råd!!! PLEASE!!!!!
Ok! jag vet att det är lite urtjatat, men som rubriken lyder behöver jag seriöst råd i min fråga.
Jag är en man i mina bästa år (30 nånting), lever ihop med min sambo och 2 barn. Vårt "mitt" problem är att vi helt saknar samliv, närhet, intimitet. Jag kommer berätta min historia här och ber om råd och tips hur jag ska agera/göra, kanske blir jag lite klokare..??
Jag och min sambo (kvinna) har levt ihop i ca 7 år snart, första åren var frid och fröjd, nykära, förälskade antar jag.
Ganska snabbt blev det stort fokus på att skaffa barn.
Ca 1 år innan vårt första barn föddes var vårt sexliv helt rutinlagt efter ägglossningar osv, jag kände mig som en avelshingst men körde på.
Efter mycket om och men fick vi vårt första barn.
Barnet föddes och tjo och tjim med det, älskar det över allt annat men detta handlar inte om det... och för att dra en ganska lång historia kort har det gått snart 5 år sen dess.
Ytterligare ett barn har vi fått och totala antalet gånger vi har haft sex på 5-6 år är runt 15 ggr, 13 gånger av dem gånger tog jag initiativ 2 gånger tog min sambo initiativ och det var under ägglossningen för att bli gravid med vårt andra barn vilket funkade (älskar även det mest över allt).
Nu till mitt riktiga problem. Vi planerar att gifta oss!!! vilket jag helt rycks med i utan mista tanke på mitt "VÅRT" ganska så basala problem i förhållandet.
Det är nämligen så att min sambo inte bara tar avstånd från sex, utan all närhet som kyssar och smek... Kan inte minnas när vi kysstes sist? (har försök få mig en kyss men icke, tro mig)
Jag tycker jag borde vara mer ledsen än jag är då det faktisk är hon som inte verkar attraheras av mig än tvärtom.
Dock är hon mycket mån om att det ska vara vi, våra planer känns vidsträckta till ålderns höst. Men helt ärligt så har jag supersvårt att tro att hon är kär i mig eller attraheras av mig.
Vi har försökt att prata om det men det har aldrig varit någon ide, har alltid möts av mothugg och bortförklaringar om "småbarnsår, jag är mamma nu, stress, osv, som om inte jag oxå känner så? samt att det började ganska så långt innan vi fick barn.
Frågan då? Varför i hela friden ska vi gifta oss? jag börjar känna att jag är ganska så missnöjd med vårt förhållande som man och fru, inte som mamma och pappa till våra barn, där är vi världens bästa föräldrar.
Börjar få iskalla tår som man brukar säga, och tankar som man lever bara en gång börjar dyka upp, och jag är mitt i livet och lever ofrivilligt celibat ska det vara så här?- tills jag dör?, orättvist!, det finns andra där ute, osv osv....
Vad gör jag? råd?
MVH
77an