• yllass

Vad för barnfilmer ser era barn på?

Vad ser era barn på för filmer på nätet / tvn? Vad är mest populär hos er?

Min grabb ser på Roary racerbil, Disneys Cars o Bamse på Youtube men det känns som han gått igenom de flesta nu så behöver tips på vad vi kan söka på.

Finns de nån annan bra sida man kan kolla på förutom youtube? 

• Svar på tråden Vad för barnfilmer ser era barn på?
  • asatantrosa

Min fyraåring gillar just nu supertrion, barbapappa, My little pony vänskap är magiskt, alfons, Bamse, ankliv.
    Hon gillar tecknade långfilmer som handlar om djur, även tecknade äventyrsfilmer där huvudkaraktären är en tjej tex modig, min granne totoro, Arrietty, Trassel osv. :)

• Minniemousemommy
    yllass skrev 2013-10-26 10:24:26 följande:
    Vad ser era barn på för filmer på nätet / tvn? Vad är mest populär hos er?

Min grabb ser på Roary racerbil, Disneys Cars o Bamse på Youtube men det känns som han gått igenom de flesta nu så behöver tips på vad vi kan söka på.

Finns de nån annan bra sida man kan kolla på förutom youtube? 
    Alla disney och pixarfilmer. Kan bero på att jag inte visat dom så mycket annat men... Jag gillar även många dreamworksfilmer och barbie så det gör mina barn också, men populärast är ändå trassel och lilla sjöjungfrun. Det har jag inget problem med, älskar disneyfilmer med hela mitt hjärta! Sedan på teve så har vi disney junior men där får dom inte se vissa program som jag ogillar. Som mouk och små einsteins, där dom lär barnen att vara naiva och att mobbas. Jag tror dock att monster high snart kommer ta över, och ever after high, eftersom det är överallt i affärerna och filmerna säljer som smör. Så till jul får dom nog en monster highfilm. Jag har själv kollat på filmerna för att se om det var bra eller dåliga budskap och jag gillade dom så det lär mina barn med göra.

Och du kanske kan kolla swefilmer, dreamfilm eller bara helt enkelt köpa filmer eller ladda ner på piratebay? :)
    Dessutom skulle jag tipsa om agenten osso (något sånt), dr mcstuffins, zou och art attack. Det kollar vi i alla fall mest på när vi kollar på teve. :)
  • Minniemousemommy
    Minniemousemommy skrev 2013-10-31 23:25:45 följande:
    Alla disney och pixarfilmer. Kan bero på att jag inte visat dom så mycket annat men... Jag gillar även många dreamworksfilmer och barbie så det gör mina barn också, men populärast är ändå trassel och lilla sjöjungfrun. Det har jag inget problem med, älskar disneyfilmer med hela mitt hjärta! Sedan på teve så har vi disney junior men där får dom inte se vissa program som jag ogillar. Som mouk och små einsteins, där dom lär barnen att vara naiva och att mobbas. Jag tror dock att monster high snart kommer ta över, och ever after high, eftersom det är överallt i affärerna och filmerna säljer som smör. Så till jul får dom nog en monster highfilm. Jag har själv kollat på filmerna för att se om det var bra eller dåliga budskap och jag gillade dom så det lär mina barn med göra.

Och du kanske kan kolla swefilmer, dreamfilm eller bara helt enkelt köpa filmer eller ladda ner på piratebay? :)
    Dessutom skulle jag tipsa om agenten osso (något sånt), dr mcstuffins, zou och art attack. Det kollar vi i alla fall mest på när vi kollar på teve. :)
    Just det, my little pony älskar jag och barnen också, hur kunde jag glömma det.
    Är unisex, och är en underbar serie så den tipsar jag om. Barnet lär sig verkligen bra saker av det, som att vara snäll, en bra kompis och hur man hanterar olika situationer. Superserie verkligen.
  • Liljan77

Sonen tittade inte på tv före 3 års ålder.
    Därefter så var meckar micke,dora,pippi,emil,maficken,rorri,cars,nicke nyfiken,5 myror.......,som det tittades mycket på.
    Nu är han snart 8 år o tittar väldigt sällan på tvn. 

• Mellanmjölkens land

Vår 2,5åring gillar Rasmus Klump, Bamse, Pippi och Stadens Hjältar. Pippi har vi på dvd, Stadens Hjältar har sambon köpt via en app och övriga ser vi via Netflix

• fluu

Dotras favoriter är Anki & Pytte, Alfons Åberg, Dinosaurietåget, Fiffi & blomsterfröna, I drömmarnas trädgård och Rory.
    Allt finns på youtube. Det finns hur många I drömmarnas trädgård-avsnitt som helst på engelska och just det programmet är nog inte mer eller mer begripligt på engelska så det kvittar ;)
    Dinosaurietåget brukar finnas på svtplay.

En annan favvis är höjdarna (åh, vad jag älskar det programmet:P), men det finns tyvärr inte på internet vad jag sett, inte i hela avsnitt i alla fall.

Jag föredrar att visa på internet eller köpa på dvd så man kan sålla lite. Barnkanalen sänder rätt mycket skit.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snöviolen

Mina barn gillar.
    Pippi Långstrump
    Emil i Lönneberga
    Bamse
    Riddar Micke
    Jake och piraterna
    Musses klubbhus
    Roboten Rob
    Nicke Nyfiken
    Bilar
    Dumma mej
    Madagaskar
    Max och Ruby
     sen är det väl fler. 

• Bragdoll

Drömmarnas trädgård är det enda hon ser på, men hon är bara 1,5 och ser bara sporadiskt någon gång då och då. När jag sätter upp håret på henne exempelvis.
    Av en slump upptäckte vi att I drömmarnas trädgård lugnade henne när hon hade kolik. Hon kunde skrika i två timmar, slog vi på Drömmarnas trädgård somnade hon på 10 minuter. Galet.

• fluu
    Bragdoll skrev 2013-11-09 22:48:02 följande:
    Drömmarnas trädgård är det enda hon ser på, men hon är bara 1,5 och ser bara sporadiskt någon gång då och då. När jag sätter upp håret på henne exempelvis.
    Av en slump upptäckte vi att I drömmarnas trädgård lugnade henne när hon hade kolik. Hon kunde skrika i två timmar, slog vi på Drömmarnas trädgård somnade hon på 10 minuter. Galet.
    Det är något speciellt med det programmet ja ;) Min är en riktig vilding, men blir som hypnotiserad så fort introt kommer igång.
  • Minniemousemommy
    yllass skrev 2014-04-21 10:38:06 följande:
    Några mer tips?

Hur många vill du ha? Jag kan ge dig 79 superbra filmer för barn :)
    Vill du ha för en viss ålder så har jag det med. Vill du ha bra serier så har jag det med. :)

• Bling1975

Vårt barn älskar Nicke Nyfiken men gillar också Pippi, Bamse, Alfons och Stadens hjältar.

• fluu
    Bling1975 skrev 2014-04-24 01:43:32 följande:
    Vårt barn älskar Nicke Nyfiken men gillar också Pippi, Bamse, Alfons och Stadens hjältar.
    Ja Nicke är bra! Jag brukar inte tycka om nyproducerade varianter av barnprogram, men Nicke är jättebra och faktiskt lite rolig även för vuxna. Första gången i alla fall.

Annat min unge gillar:
    Katja Katt
    Hannas hjälplinje
    Richard Scarys(riktiga och gamla varianten alltså)
    Mamma Mu
    Dokumentärer om dinosar
    Simpsons
    Family guy
    Björnes magasin
    Creep School
    Phineas & Ferb
Svar på tråden Vad för barnfilmer ser era barn på?