yllass skrev 2013-10-26 10:24:26 följande:
Vad ser era barn på för filmer på nätet / tvn? Vad är mest populär hos er?
Min grabb ser på Roary racerbil, Disneys Cars o Bamse på Youtube men det känns som han gått igenom de flesta nu så behöver tips på vad vi kan söka på.
Finns de nån annan bra sida man kan kolla på förutom youtube?
Alla disney och pixarfilmer. Kan bero på att jag inte visat dom så mycket annat men... Jag gillar även många dreamworksfilmer och barbie så det gör mina barn också, men populärast är ändå trassel och lilla sjöjungfrun. Det har jag inget problem med, älskar disneyfilmer med hela mitt hjärta! Sedan på teve så har vi disney junior men där får dom inte se vissa program som jag ogillar. Som mouk och små einsteins, där dom lär barnen att vara naiva och att mobbas. Jag tror dock att monster high snart kommer ta över, och ever after high, eftersom det är överallt i affärerna och filmerna säljer som smör. Så till jul får dom nog en monster highfilm. Jag har själv kollat på filmerna för att se om det var bra eller dåliga budskap och jag gillade dom så det lär mina barn med göra.
Och du kanske kan kolla swefilmer, dreamfilm eller bara helt enkelt köpa filmer eller ladda ner på piratebay? :)
Dessutom skulle jag tipsa om agenten osso (något sånt), dr mcstuffins, zou och art attack. Det kollar vi i alla fall mest på när vi kollar på teve. :)