• Leola

Begagnad Bugaboo Cameleon

Hej!

Tänkte höra mig för om någon vill hjälpa mig lite, jag och min sambo är ute efter en begagnad Bugaboo Cameleon att ha som lite smidigare vagn till vår dotter och letar på blocket bl.a. Priserna varierar en del, och då vi redan har en vagn som jag helst inte vill sälja vill vi helst inte betala mer än 4000 kr, gärna under.

De flesta vagnarna till de priserna är från 2007-2008, och får för mig att det är lite gammalt, tänker på slitage och så, och om chassit blir rangligt eller liknande efter 5-6 år.. Vår nuvarande vagn är visserligen 4 år och som ny i princip, men det är en Emmaljunga Cerox och rätt sparsamt använd av den tidigare ägaren.

Självklart åker man ju och kollar på en vagn innan man köper den men är rädd att man ska missa att kolla allt som behöver kollas.. 

Är det värt att köpa en Cameleon från -07 eller -08?  
    Eller borde vi välja en nyare = dyrare?

Tacksam för svar så vi inte köper grisen i säcken så att säga Glad 

• Svar på tråden Begagnad Bugaboo Cameleon
  • Zayco

Alltså den nya buggan har ju 90% omgjort chassi. Betalar ni några tusenlappar till så har ni ju en splitterny bugga av den senaste modellen med garanti i två år

• Leola

Som sagt, att köpa en helt ny vill vi inte göra. Det är ju inte bara några tusen till för den kostar väl runt 11000 kr. Alltså runt 7000 mer än vad vi vill betala

Men tack ändå för ditt inlägg!

• Leola

Nu blev det ju inte så många svar här i tråden haha Flört men kan ändå uppdatera med att det blev en Cameleon från 2010 för under 4000 kr! Hoppas vi ska trivas med vagnen men det tror jag! Glad

• EllisBell

Lycka till TS! Jag har en -08 som jag använt till flera barn och som jag köpte ny. Den är fortfarande toppen! Bugaboo är hållbara vagnar och om något ändå slits är det lätt att byta hjul, suflett osv.

• Leola
    EllisBell skrev 2013-10-30 17:50:06 följande:
    Lycka till TS! Jag har en -08 som jag använt till flera barn och som jag köpte ny. Den är fortfarande toppen! Bugaboo är hållbara vagnar och om något ändå slits är det lätt att byta hjul, suflett osv.
    Tack! Okej det låter ju toppen! Får hoppas att denna håller lika bra! Fick med vinter/terräng-hjul som knappt var använda också så det var riktigt bra också, det kan ju behövas på vintern!
  • EllisBell

Leola: terränghjulen är jättebra på vintern. Vi har dem på stranden också samt i skogen och på längre promenader. Hur käckt som helst.

• Zayco
    Leola skrev 2013-10-27 09:44:37 följande:
    Som sagt, att köpa en helt ny vill vi inte göra. Det är ju inte bara några tusen till för den kostar väl runt 11000 kr. Alltså runt 7000 mer än vad vi vill betala

Men tack ändå för ditt inlägg!
    Jag betalade 7200 kr för min splitternya med garanti :) Men priserna varierar. Jag tyckte det var värt det, för andrahandsvärdet är ju bra när du ska sälja vidare!  Men om du inte har lust o betala så mycket så kan du ju alltid köpa nån löjligt billig på blocket och sen lägga dekorplast, kanske en ny suflett så ser den ju helt ny ut också :) 
  • Leola
    Zayco skrev 2013-10-30 19:17:15 följande:
    Jag betalade 7200 kr för min splitternya med garanti :) Men priserna varierar. Jag tyckte det var värt det, för andrahandsvärdet är ju bra när du ska sälja vidare!  Men om du inte har lust o betala så mycket så kan du ju alltid köpa nån löjligt billig på blocket och sen lägga dekorplast, kanske en ny suflett så ser den ju helt ny ut också :) 

Jaså. Ja det var ju ett bra pris! Men mammapeng (min) + CSN (sambons) = små inkomster, då är över 7000 rätt mkt.. Sen älskar jag att göra kap på blocket oxå, känns lite onödigt att alltid köpa nytt, hehe så tänker jag

Den vagnen vi köpte idag ser helt ny ut, så inget behöver bytas ut i nuläget iaf, 3500 var faktiskt ett bra pris!
  • Leola
    EllisBell skrev 2013-10-30 19:05:10 följande:
    Leola: terränghjulen är jättebra på vintern. Vi har dem på stranden också samt i skogen och på längre promenader. Hur käckt som helst.

Bra att veta! Då gjorde vi rätt i att hitta en vagn där terränghjulen fanns med!
Svar på tråden Begagnad Bugaboo Cameleon