• Anonym (vill ha)

Jag vill ha testosteron-tillskott utskrivet!

Hur har ni burit er åt för att få testosteron-tillskott utskrivet? Läste om någon kvinna här som hade fått det? Hur ska jag som kvinna kunna öka testosteronnivån i min kropp?!

• Svar på tråden Jag vill ha testosteron-tillskott utskrivet!
  • Anonym (Ööö)
    Anonym (T) skrev 2013-10-27 11:20:57 följande:
    Jag ville bara av egen erfarenhet upplysa om att det inte är såsom många skriver och tycks tro när man tar något som höjer ens normala testosteronnivå. De som på såhär sätt t ex dopar sig är ju många gånger ute efter att få en testoseronnivå som ligger långt över det normala dvs. 36. Själv har jag t ex bara haft 28 som högst under de år jag gått och fått mina injektioner på urologen här där jag bor. Och då är inte jag någon liten töntig man, nej jag höll på och tränade på gym i många år efter min cancer innan jag till slut tog kontakt med urologen igen och fick klarhet i hur det verkligen förhöll sig. Vilket tål att säga skedde genom upprepade tester under ett par månader, numera gör jag dock bara testerna två gånger om året. Stor man behöver således inte betyda en man med mycket testoseron, det är en stor fet lögn.  

Men det handlar ju inte om att ts ( kvinna) är ute efter att få dopa sig/bygga muskler. Antagligen mår hon ju dåligt, har vajsing på hormonerna. Underskott av produktion av DHEA hos en kvinna kan ställa till det så. Men då handlar det även om ett överskott på kortisol, eftersom dom två väger ut varandra. Och då måste man ta reda på varför. Just hos en kvinna kan det bero på underfunktion i sköldkörteln, eftersom den "jobbar" ihop med binjurarna. Fixar man till den brukar resten repa sig av sig själv och man behöver alltså inga tillskott. Är inte det bättre? Men det får ju hennes läkare avgöra, helt klart. Och det är ju till en läkare hon måste gå och få hjälp. Klart hon kan få hormoner utskrivna, men jag tror ingen läkare i Sverige skulle skriva ut androgyna hormoner utan att först ta blodprov och mäta alla hormoner i kroppen och kolla TSH, FT3 och FT4, eventuellt antikroppar. Det kan även hända att hormonnivåerna är normala, men att hon är dominant med nåt. Att då tillföra DHEA kan vara katastrofalt. Hon är ju ingen man som haft testikelcancer och avlägsnat testiklarna. I ett sånt fall är ju testosteron ett måste för att mannen ska kunna leva ett kvalitativt liv med ork, för binjurarna är inte tillräckligt. En kvinna har minimala androgena hormoner i kroppen, jämfört mot en man, likaså har en man minimala mängder med östrogener. Ska nåt tillföras hos en kvinna måste det göras med största försiktighet. Men visst går det! Det är ju som sagt bara för ts att boka tid hos farbror doktorn, ingen här kan ju skriva ut nåt.
  • Anonym (vill ha)

Men jag vill bli mer manlig, därför vill jag ha testosteron. Så alla dessa "biverkningar" ni pratar om vill jag ju ha!

• Anonym (T)
    Anonym (Ööö) skrev 2013-10-27 17:51:54 följande:

Men det handlar ju inte om att ts ( kvinna) är ute efter att få dopa sig/bygga muskler. Antagligen mår hon ju dåligt, har vajsing på hormonerna. Underskott av produktion av DHEA hos en kvinna kan ställa till det så. Men då handlar det även om ett överskott på kortisol, eftersom dom två väger ut varandra. Och då måste man ta reda på varför. Just hos en kvinna kan det bero på underfunktion i sköldkörteln, eftersom den "jobbar" ihop med binjurarna. Fixar man till den brukar resten repa sig av sig själv och man behöver alltså inga tillskott. Är inte det bättre? Men det får ju hennes läkare avgöra, helt klart. Och det är ju till en läkare hon måste gå och få hjälp. Klart hon kan få hormoner utskrivna, men jag tror ingen läkare i Sverige skulle skriva ut androgyna hormoner utan att först ta blodprov och mäta alla hormoner i kroppen och kolla TSH, FT3 och FT4, eventuellt antikroppar. Det kan även hända att hormonnivåerna är normala, men att hon är dominant med nåt. Att då tillföra DHEA kan vara katastrofalt. Hon är ju ingen man som haft testikelcancer och avlägsnat testiklarna. I ett sånt fall är ju testosteron ett måste för att mannen ska kunna leva ett kvalitativt liv med ork, för binjurarna är inte tillräckligt. En kvinna har minimala androgena hormoner i kroppen, jämfört mot en man, likaså har en man minimala mängder med östrogener. Ska nåt tillföras hos en kvinna måste det göras med största försiktighet. Men visst går det! Det är ju som sagt bara för ts att boka tid hos farbror doktorn, ingen här kan ju skriva ut nåt.

Men herregud, jag bestrider dig inte. Nej jag vill bara dela med mig med mina egna erfarenheter beträffande det här med testosteron, snälla fatta detta. Och jag känner mycket väl till det du skriver och har läst om och som du förmodligen kan mycket bra, men jag undrar hur det är med några egna erfarenheter beträffande detta. För man kan väl tycka till om detta oavsett vilket kön man har.

• LekkerDing
    Anonym (T) skrev 2013-10-27 19:14:32 följande:
    Men herregud, jag bestrider dig inte. Nej jag vill bara dela med mig med mina egna erfarenheter beträffande det här med testosteron, snälla fatta detta. Och jag känner mycket väl till det du skriver och har läst om och som du förmodligen kan mycket bra, men jag undrar hur det är med några egna erfarenheter beträffande detta. För man kan väl tycka till om detta oavsett vilket kön man har.

Men det var ju du som började med att skriva här att det var lögner! Hur ska du ha det?
  • LekkerDing
    Anonym (vill ha) skrev 2013-10-27 17:53:40 följande:
    Men jag vill bli mer manlig, därför vill jag ha testosteron. Så alla dessa "biverkningar" ni pratar om vill jag ju ha!

Men det framgick ju inte av dig förrns nu! Du skrev som kvinna under "minskad lust". Är det på så vis får du ju vara tydligare?
  • Anonym (T)
    LekkerDing skrev 2013-10-27 19:19:31 följande:

Men det var ju du som började med att skriva här att det var lögner! Hur ska du ha det?
    Vad är lögn i det jag skriver? Ska du behöva följa med mig till min urolog kanske!
  • LekkerDing
    Anonym (T) skrev 2013-10-27 19:22:14 följande:
    Vad är lögn i det jag skriver? Ska du behöva följa med mig till min urolog kanske!

Ditt första inlägg började med:"""Mycket av det ni skriver är lögner...""" Vet du inte själv vad du skrivit?
  • Anonym (T)
    LekkerDing skrev 2013-10-27 19:37:00 följande:

Ditt första inlägg började med:"""Mycket av det ni skriver är lögner...""" Vet du inte själv vad du skrivit?
    Jag ville dela med mig om mina erfarenheter ang. testosteron. Är det fel? Svara för helvete, är det fel?

• Anonym (T)
    LekkerDing skrev 2013-10-27 19:37:00 följande:

Kan man överhuvudtaget skriva någonting här på FL som bygger på ens egna erfarenheter? Jag trodde det skulle vara intressant att känna till siffrorna och värdet kring det hela med testoseron, därför skrev jag som jag nu gjorde.  Siffror och värden jag själv kommit i kontakt med i min egen utredning ang. att det visat sig att jag själv haft testoseronbrist. Du tror tydligen jag ljuger och hittar på allt. Okey då får du väll tro det tills du själv om möjligt får möjlighet att fråga t ex en urolog om ämnet. Själv ville jag inget illa, bara delge lite av vad jag känner till även om jag nu bara hört det muntligt. Jag ber sedan om ursäkt för att du lyckades göra mig förbannad. Men det är väll å andra sidan det största nöjet för de flesta här, dvs. att försöka få folk att tända till. Jag ber om ursäkt för detta och ångrar mig djupt att jag nu kommenterade skiten.  

• LekkerDing
    Anonym (T) skrev 2013-10-27 20:19:03 följande:
    Kan man överhuvudtaget skriva någonting här på FL som bygger på ens egna erfarenheter? Jag trodde det skulle vara intressant att känna till siffrorna och värdet kring det hela med testoseron, därför skrev jag som jag nu gjorde.  Siffror och värden jag själv kommit i kontakt med i min egen utredning ang. att det visat sig att jag själv haft testoseronbrist. Du tror tydligen jag ljuger och hittar på allt. Okey då får du väll tro det tills du själv om möjligt får möjlighet att fråga t ex en urolog om ämnet. Själv ville jag inget illa, bara delge lite av vad jag känner till även om jag nu bara hört det muntligt. Jag ber sedan om ursäkt för att du lyckades göra mig förbannad. Men det är väll å andra sidan det största nöjet för de flesta här, dvs. att försöka få folk att tända till. Jag ber om ursäkt för detta och ångrar mig djupt att jag nu kommenterade skiten.  

Hahaha, det kanske inte är inlägg här som gör dig lättuppretad, du kanske fått för mycket testosteron. Sen, igen...det var DU som började med att påstå att inlägg här var endast lögner. Ta och chilla lite va.
  • LekkerDing
    Anonym (T) skrev 2013-10-27 20:01:00 följande:
    Jag ville dela med mig om mina erfarenheter ang. testosteron. Är det fel? Svara för helvete, är det fel? 

Du är ju fan inte klok! Hahahahahahahahahahahahaha!
  • Anonym (T)
    LekkerDing skrev 2013-10-27 20:45:09 följande:

Du är ju fan inte klok! Hahahahahahahahahahahahaha!

Ja jag var inte riktigt klok, så till vida att jag tog del av den här tråden. Men jag gjorde det av ren välvilja för att berätta något som jag tror att man gömmer många gånger när man pratar om det TS önskar sig.

Att vara man är inte heller så lätt!

Ta gärna del av trådarna här nedan.

http://www.andiuskliniken.com/2011/11/testosteronvardet-viktig-med-individuell-bedomning/

http://www.privatmedicin.se/medicinboken/urinvagarnas-sjukdomar/laga-testosteronnivaer-i-kombination-med-symtom/

http://www.testosteronbrist.se/scripts/pages/se/vad_aer_testosteron/den_vuxne_mannen/index.php

http://mmanytt.se/ufc/alistair-overeem-hade-14-ganger-hogre-testosteronvarde-an-genomsnittet/

Vänligen

• Anonym (T)

Jag ber om ursäkt om någon här blev träffad personligen när jag själv skrev: ”Mycket av det ni skriver är lögner.” Jag menade då självklart då mycket annat som skrivs här på FL generellt då man skriver sina kommentarer, jag menade således inte att t ex ”damtoan” inlägg skulle vara felaktigt på det sättet som tydligen andra tolkade mig. Så jag ber därför om ursäkt att jag själv var så hård i början. Nu hoppas jag att jag kan sova, för så illa gjorde detta mig. Jag menade inget illa med mitt inlägg.

• Anonym (vill ha)
    LekkerDing skrev 2013-10-27 19:21:23 följande:

Men det framgick ju inte av dig förrns nu! Du skrev som kvinna under "minskad lust". Är det på så vis får du ju vara tydligare?

Jaha ursäkta mig då! Men jag vill bli av med mensen iaf, sen om jag får akne eller mer hår på kroppen gör absolut ingenting.
Svar på tråden Jag vill ha testosteron-tillskott utskrivet!