• 040510

bli ihop med sitt ex?

finns det fler som har skilt sig och ni har hittat tillbaks till varann och blivit ihop igen. hur har det funkat för er har det blivit något bättre med relatonen? varför blev det slut mellan er och hur kom det sig att ni blev ihop igen inget ni behöver berätta bara rent nyfiken av mig? =)

• Svar på tråden bli ihop med sitt ex?
  • Fantasilös

Min nuvarande sambo var tydligen tillsammans med sitt ex igen efter att dom hade gjort slut ett år tidigare, samtidigt som vi va tillsammans. Så visst fan funkar det;)

• keron

Jag och min sambo, tillika pappan till mina barn, gick isär efter 10 år tillsammans. Förhållandet var skitdåligt, ingen av oss respekterade den andre längre och det var mycket förakt inblandat.

Vi levde isär, var jätteosams och hade våra tre barn vv. Vi kunde knappt ens kommunicera kring barnen på ett konstruktivt sätt (mest tjafs från hans sida).
    Men efter ca 15 månader som separerade började vi rensa luften mellan oss, det kom fram att min sambo varit otrogen en gång ca 3 år in i förhållandet, strax innan jag blev gravid med andra barnet.

Men jag märkte också att han för första gången under alla de år jag känt honom faktiskt tog fullt ansvar för något, att han blivit vuxen av att för första gången fått ta fullt ansvar för ett hushåll, ekonomin och för tre barn varannan vecka (ja, jag hade curlat honom till fördärvelse).

Vi började sms:a lite på vänskaplig nivå då han bestämt sig för att stötta mig igenom den stora krisen jag genomgick efter att ha fått reda på otroheten som gjorde att jag upplevde och kände det som att jag bara slösat alla mina ungdomsår på honom (dåliga år), eftersom om jag fått reda på det strax efter att det hänt så skulle jag lämnat honom.

Hur som helst så började vi umgås lite, tillsammans med barnen,sen blev det även utan barnen. En kväll hamnade vi i säng, och trots att jag tog akut p-piller nästa morgon så blev jag gravid. Så vi bestämde oss för att satsa igen.
    Vi har nu en fyra, som är 16 månader gammal. Och jag är glad över att kunna säga att jag iaf inte hittills behövt ångra att jag gav honom, oss, en till chans

• 040510

keron skönt att höra det kan faktiskt funka glad att det funkar för er o att ni hittat tillbaks till varann, fast vissa tycker att man ej ska ta tillbaks till sitt ex men vissa förstår inte om man vart ihop i 9 år finns det känslor kvar trots det att man gjort slut av dumma skäl man inte mått bra osv. man brukar säga att gammal kärlek rostar aldrig=)

• annafyra
    040510 skrev 2013-10-26 17:19:03 följande:
    finns det fler som har skilt sig och ni har hittat tillbaks till varann och blivit ihop igen. hur har det funkat för er har det blivit något bättre med relatonen? varför blev det slut mellan er och hur kom det sig att ni blev ihop igen inget ni behöver berätta bara rent nyfiken av mig? =)
    Vi var gifta i femton år, skilde oss och sen var isär i åtta år. Vi gjorde ett nytt försök, var jättekära, men hamnade i gamla hjulspår. Båda ville att det skulle funka, de tre barnen som blivit rejält stora var vana vid att vi var på olika håll men tyckte det var mysigt att ha båda på samma ställe ibland. Men vi fick ge upp, insåg att vi nog var för olika. Det var helt odramatiskt, ömsesidigt och relationen är nu djup och fin. Vi är de bästa vänner och han har träffat en ny som han är förälskad i och jag har fått ökad tro på det här med kärlek och förlåtelse. Glad att vi gav det en chans, då kan man släppa det och inte ångra att man aldrig gjorde ett försök. 
  • maddelin

Vi har 3 barn. Vi separerade när jag var halvvägs in i tredje grav. Jag flyttade från huset till lägenhet. Det var han som gjorde slut p jag var totalt o chock. Men efter några månader så ville han ha mig tillbaka. Jag flyttade hem till honom/vårt hus. Jag födde vårt tredje barn i sep -12 och nu för 1 månad sen så kom han och sa att han inte pallar mera. Så jag letar lägenhet igen o försöker släppa alla mina känslor för honom. Plågsamt som fan!!!

Svar på tråden bli ihop med sitt ex?