• Hmmm01

Heminsemination och lite luftbubblor

Hejsan Jag hoppas någon kan ge mig lite hopp.. Vi har denna månaden heminseminerat med spruta. Vi har dragit upp sperman i sprutan och då fått med lite luftbubblor. Vi har stressat för att få in sperman så fort som möjligt och inte tänkt på att ta ut luften. Ni som kört på ett tag och förhoppningsvis lyckats, har ni tagit bort luften innan insemineringen? Vill ju så gärna att det ska ta sig nu.

• Svar på tråden Heminsemination och lite luftbubblor
  • Frögurka

Luften spelar ju ingen roll, den försvinner ju inne i muffen. De ör bara spermierna sim simmar vidare mot målet, luftbubblorna simmar inte efter ;)

• plantan
    Frögurka skrev 2013-10-27 09:02:36 följande:
    Luften spelar ju ingen roll, den försvinner ju inne i muffen. De ör bara spermierna sim simmar vidare mot målet, luftbubblorna simmar inte efter ;)

Haha är du säker på att luften inte simmar 😜. Tänkte mer att syret dödar spermierna.
  • Tove1975

Det är nog ingen fara med luften. Man bör inte utsätta spermierna för mer än max 30min i luft. Men på dig låter det ju som om ni snabbat er som tusan och fått in dom snabbt. :)

Simmarna mår nog bra, hoppas att det går vägen - lycka till!!

• sasa03

Jag vill gärna veta hur det har gått?
    Men man lär sig av sina misstag. Vissa blir gravida på första försöket och vissa på tionde, alla är olika. Ge inte upp och lycka tillð??¼

• plantan
    sasa03 skrev 2013-12-02 19:49:23 följande:

Jag vill gärna veta hur det har gått?
    Men man lär sig av sina misstag. Vissa blir gravida på första försöket och vissa på tionde, alla är olika. Ge inte upp och lycka tillð??¼

Tyvärr gick det inte med sprutan. När vi fick ha "vanlig " sex igen så tog det sig i dec kan vilket visade sig vara ett utomkveds. Så nu ligger vi i igen och hoppas på tur. :)
Svar på tråden Heminsemination och lite luftbubblor