• stjarngata

    Mammor 40+ som vill ses

    Jag är en mamma med tvillingar på 1,5 år som bor i Västerås. Jag önskar träffa andra mammor, för en fika, promenad, bus i lekparken eller besök på öppna förskolan. Hör gärna av er.

  • Svar på tråden Mammor 40+ som vill ses
  • ALJS

    Hej Stjarngata!  Jag och min lilla familj ska flytta till västerås  nasta ar, sa jag kikade in har for att se vad det finns att gora i staden for oss med smabarn.  Det ar trakigt att se att ingen svarade pa din trad (fast du kanske fick privata meddelanden istallet) da det ar precis det jag efterlyser - andra mammor och pappor med smabarn som vill hitta pa och gora grejer tillsammans med barnen.  Jag bor fn utanfor London och ar van att gora nagonting nastan varje dag med Liam, har finns massa baby groups och olika aktiviteter att gora for och med smabarnen sa jag ar lite orolig att det ska bli tyst och trakigt nar vi flyttar till västerås.  Vad finns dar att gora, gar du pa nagon aktivitet med dina sma eller vad hittar ni pa pa dagarna? 

    Hoppas pa svar!

  • stjarngata
    ALJS skrev 2013-11-18 15:59:03 följande:
    Hej Stjarngata!  Jag och min lilla familj ska flytta till västerås  nasta ar, sa jag kikade in har for att se vad det finns att gora i staden for oss med smabarn.  Det ar trakigt att se att ingen svarade pa din trad (fast du kanske fick privata meddelanden istallet) da det ar precis det jag efterlyser - andra mammor och pappor med smabarn som vill hitta pa och gora grejer tillsammans med barnen.  Jag bor fn utanfor London och ar van att gora nagonting nastan varje dag med Liam, har finns massa baby groups och olika aktiviteter att gora for och med smabarnen sa jag ar lite orolig att det ska bli tyst och trakigt nar vi flyttar till västerås.  Vad finns dar att gora, gar du pa nagon aktivitet med dina sma eller vad hittar ni pa pa dagarna? 

    Hoppas pa svar!

    Hej! Kul att du svarade. :)
    Vi brukar, ett par dagar i veckan, gå på Skallbergets öppna förskola, men vi har även provat några andra Öppna förskolor. Tyvärr har tvillingarna varit mycket förkylda i höst annars så har vi gått på Babysim Har också träffat andra mammor i lekparken heller hemma hos nån, men  de flesta småbarn börjar på förskolan runt 1 eller 1,5 års ålder, så även mina, men har tänkt vara föräldraledig åtminstone en dag i veckan :) När flyttar ni hit och vart ska ni bo?
     

      
      
  • ALJS

    Oh, vet precis hur det ar och det maste vara an varre nar man har tva barn.  Har gar forkylning och magsjuka i rundgang sedan nagra manader och vi verkar inte fa bukt med det, valdigt frustrerande men hej ha valkommen till smabarnslivet!

    Ursakta min okunskap, men ar forskola samma som dagis och hur funkar det?  Lamnar man in barnet hela dagen eller bara ett par timmar om dagen? Jag borde kanske veta detta, men kan bara komma ihag att jag sjalv gick pa dagis sedan lekis...hmmm?

    Ja, det ar ju just det.  Boende.  Vi har last pa en hel del och forstar att det ar vissa delar av V-as man helst inte ska bo i och att det ar bast att bo oster om Malaren.  Korrekt?  Har du nagon uppfattning om var det ar "bra" att bo och var de barnvanligaste omradena finns?  Jag ar helt pa det klara att allt ar relativt och att aven de s.k "samre" omradena har sina ljusa sidor, men kan vi undvika de varsta hogkriminella omradena sa vill vi ju sa klart gora det.   Om du har nagot boendetips, sa tas det tacksamt emot!

    Vart hus ar ute pa marknaden nu och sa fort vi far ett bra bud sa aker vi.  Det kan bli sa tidigt som i Januari, fast vi vill skynda langsamt och vara sakra pa att vi har allting klart i Sverige innan vi lamnar London.  Jag ser garna att vi vantar med att flytta till varen, jag inbillar mig att det ar enklare da nar det inte ar sa kallt och morkt.

  • stjarngata
    ALJS skrev 2013-11-20 14:08:16 följande:
    Oh, vet precis hur det ar och det maste vara an varre nar man har tva barn.  Har gar forkylning och magsjuka i rundgang sedan nagra manader och vi verkar inte fa bukt med det, valdigt frustrerande men hej ha valkommen till smabarnslivet!

    Ursakta min okunskap, men ar forskola samma som dagis och hur funkar det?  Lamnar man in barnet hela dagen eller bara ett par timmar om dagen? Jag borde kanske veta detta, men kan bara komma ihag att jag sjalv gick pa dagis sedan lekis...hmmm?

    Ja, det ar ju just det.  Boende.  Vi har last pa en hel del och forstar att det ar vissa delar av V-as man helst inte ska bo i och att det ar bast att bo oster om Malaren.  Korrekt?  Har du nagon uppfattning om var det ar "bra" att bo och var de barnvanligaste omradena finns?  Jag ar helt pa det klara att allt ar relativt och att aven de s.k "samre" omradena har sina ljusa sidor, men kan vi undvika de varsta hogkriminella omradena sa vill vi ju sa klart gora det.   Om du har nagot boendetips, sa tas det tacksamt emot!

    Vart hus ar ute pa marknaden nu och sa fort vi far ett bra bud sa aker vi.  Det kan bli sa tidigt som i Januari, fast vi vill skynda langsamt och vara sakra pa att vi har allting klart i Sverige innan vi lamnar London.  Jag ser garna att vi vantar med att flytta till varen, jag inbillar mig att det du ar enklare da nar det inte ar sa kallt och morkt.
    Ursäkta sent svar men nu har ett meddelande i din inbox Hörs mer där Glad Trevlig helg /Ingela
  • stjarngata
    stjarngata skrev 2013-12-07 12:25:47 följande:
    Ursäkta sent svar men nu har ett meddelande i din inbox Hörs mer där Glad Trevlig helg
Svar på tråden Mammor 40+ som vill ses