• Anonym (TS)

bonusens kalas nu känns det inte bra.

Hej.
    Jag har fyra barn. Tre från tidigare. En gemensamt med mannen och en bonus.
    Min man är sååå slapp med att fixa kläder presenter och kalas. Jag gör allt. Jag har nu fixat hela höstens garderob med kläder o ytterkläder till alla fem barnen. Nu fyller 3 barn snart år, därmed också bonusen.Jag fixar alltid alla presenter,julklappar o kalas för alla barn både för bonusen o mina. I år sa jag att det vore roligt om min man kunde fixa present själv till sin son så bakar jag o fixar kalas som vanligt. Jag har köpt presenter till mina barn och två lite mindre saker till bonusen och sagt till mannen att han får fixa något mer annars blir det orättvist. men inget händer. Han är jätte bra pappa till alla barn så det är inte det han är bara dålig på att komma till skott planera. Nu blir jag dock så stressad. Han säger ju att han gör saker men inte i lika god tid som jag. Ändå blir jag så stressad o får dåligt samvete att det bara finns två små saker till bonusen. Han fyller 4 så det är klart att han har inte samma önskemål som tex min 10åring men ändå. Ja vad skall man göra. Tjata på mannen, köpa något extra iaf eller låta det vara? Han är egentligen en fantastisk far som ger alla tid o kärlek och får var och en att känna sig speciella.

• Svar på tråden bonusens kalas nu känns det inte bra.
  • Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2013-10-28 09:44:34 följande:
    Jo jag curlar nog det gör jag.

Men jag tror inte att han försöker slippa undan. Jag har nog bara råkat skämma bort honom så han tänker inte på att fixa själv. Allt bara löser sig utan att han behöver tänka.

Men fick mig en tankeställare igår. Gjorde matlåda åt honom och han sa tack så mycket men jag kan göra själv. Han sa han uppskattar det men jag gör det alltid så han skäms. Då släppte jag det åt honom men det var faktiskt svårt. Han är smal o behöver lite extra för att inte försvinna och han är dålig på att förse sig ordentligt med mat. Så nja jo.. Erkänner väll att jag curlar.

Till mitt eget försvar vill jag bara säga att även han skämmer bort mig. Han tex laddar kaffebryggaren innan han går till jobbet varje dag åt mig.
  • Lindsey Egot the only one

Jo jag curlar nog det gör jag.

Men jag tror inte att han försöker slippa undan. Jag har nog bara råkat skämma bort honom så han tänker inte på att fixa själv. Allt bara löser sig utan att han behöver tänka.

Men fick mig en tankeställare igår. Gjorde matlåda åt honom och han sa tack så mycket men jag kan göra själv. Han sa han uppskattar det men jag gör det alltid så han skäms. Då släppte jag det åt honom men det var faktiskt svårt. Han är smal o behöver lite extra för att inte försvinna och han är dålig på att förse sig ordentligt med mat. Så nja jo.. Erkänner väll att jag curlar.
    Jo han försöker eftersom han är väl medveten om att allt löser sig ändå.

Och det vet du eftersom du tänker köpa en backup present ifall att.
  • Anonym (TS)
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-28 10:03:54 följande:
    Jo han försöker eftersom han är väl medveten om att allt löser sig ändå.

Och det vet du eftersom du tänker köpa en backup present ifall att.

Fast jag har inte tänkt att göra det.

Jag bara lurar på om jag skall säga att det vore bra om han verkligen gjorde det eller om jag skall låta det vara helt.
    Anonym (TS) skrev 2013-10-28 10:13:44 följande:

Fast jag har inte tänkt att göra det.

Jag bara lurar på om jag skall säga att det vore bra om han verkligen gjorde det eller om jag skall låta det vara helt.
    Låt det vara!

Han är vuxen och han ska väl kunna ta hand om sitt egna barn eller?
  • hymafr

Jag hade köpt själv.
    Din man är säkert en sån som står fem i sex i guldsmedsaffären och köper ett halsband till din jämna födelsedag, dvs noll planering och du kan vara glad att han hinner innan affären stängt. 

• Anonym (TS)
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-28 10:52:55 följande:
    Låt det vara!

Han är vuxen och han ska väl kunna ta hand om sitt egna barn eller?

Ja det är han ju så klart.
  • Anonym (karin)
    Anonym (TS) skrev 2013-10-28 05:54:41 följande:

Nja han har inte sagt att han skall köpa något det är därför jag inte kan släppa det.
    Ibland säger han att han gör saker senare. Som tex städa inför kalas men det brukar innebära att allt är halvgjort och att jag måste röja undan i sista minuten stunden innan folk kommer. Men som sagt alla är olika. Jag bråkar inte på honom, jag kommer inte göra saker så att han får skämmas som folk skriver. Han är ju en snäll o god o underbar man o far.
    Det är bara det att jag nu har köpt till dom andra barnen o bara småsaker till bonusen denna gång och att han inte riktigt svarar på om han kommer köpa något.

Men låt han stå och skämmas då, herregud du curlar ju en vuxen karl. Hur ska du annars lyckas få honom att fatta?
    Anonym (TS) skrev 2013-10-28 10:55:48 följande:

Ja det är han ju så klart.
    Men du tillåter honom ju! Du verkar vara extremt rädd att någon ska bli ledsen och att någon ska få skämmas. Varför? Vem kommer bli förbannad på dig då?
  • Anonym (TS)
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-28 11:39:52 följande:
    Men du tillåter honom ju! Du verkar vara extremt rädd att någon ska bli ledsen och att någon ska få skämmas. Varför? Vem kommer bli förbannad på dig då?

Ja jag är rädd att någon skall skämmas eller bli sårad. Jag vill ju bara att alla ska må bra.

Men visst du har rätt,jag borde släppa tyglarna lite.
  • Anonym (?)
    Jo jag curlar nog det gör jag. Men jag tror inte att han försöker slippa undan. Jag har nog bara råkat skämma bort honom så han tänker inte på att fixa själv. Allt bara löser sig utan att han behöver tänka. Men fick mig en tankeställare igår. Gjorde matlåda åt honom och han sa tack så mycket men jag kan göra själv. Han sa han uppskattar det men jag gör det alltid så han skäms. Då släppte jag det åt honom men det var faktiskt svårt. Han är smal o behöver lite extra för att inte försvinna och han är dålig på att förse sig ordentligt med mat. Så nja jo.. Erkänner väll att jag curlar.

Låter lite... crazy? Du behandlar honom som ett av barnen. Jag är också ett kontrollfreak så kan till viss del förstå dig. Men skulle nog inte blivit ihop med en man jag ansåg inte kan klara av att äta tillräckligt.
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2013-10-28 12:14:43 följande:
    Ja jag är rädd att någon skall skämmas eller bli sårad. Jag vill ju bara att alla ska må bra. Men visst du har rätt,jag borde släppa tyglarna lite.

Men vill också säga att jag tycker det är super att du tänker på 4-åringen. Jättefint. Men kan inte riktigt tro att han är så hiiiimla bra din man. Han borde väl också fatta om du förklarar hur orättvist det blir?
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2013-10-31 21:48:56 följande:
    Men vill också säga att jag tycker det är super att du tänker på 4-åringen. Jättefint. Men kan inte riktigt tro att han är så hiiiimla bra din man. Han borde väl också fatta om du förklarar hur orättvist det blir?

Nä jag förstår att det kan tyckas svårt att tro att han är så himla bra utifrån denna tråden att dömma. En liten tråd om ett visst ämne ger ju en ganska snäv bild av en person.

När jag skriver att han är bra skriver jag det för att jag tycker han är det när han säger att jag serie trött ut och fixar middagen bäddar ner mig och tar kvällen med barnen. Eller när han tar ett av barnen på bio för att just det barnet skall känna sig speciellt,han är bra när han tar dagar o viker hela monsterstora tvätthögen som byggts på under veckan. Han är bra då han plockar städar lagar mat o tar ansvar för barnen i samma utsträckning som jag. Han är bra då han ser mig och månar om mig och kramar om mig varje dag han kommer hem. Han är bra då han aldrig gjort skillnad på mina/sina eller vårt barn och då han ställt upp på mina barn till tusen och framförallt gjort mycket för min dotter med adhd. Han är bra när han på helgen går upp med alla barn o låter mig sova till 10.

Han är inte bra på att planera kalas o födelsedagspresenter. Han gör saker i sista minuten.

Han har inte sagt att han inte tänkt fixa något till sin son.
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2013-10-31 21:46:49 följande:
    Låter lite... crazy? Du behandlar honom som ett av barnen. Jag är också ett kontrollfreak så kan till viss del förstå dig. Men skulle nog inte blivit ihop med en man jag ansåg inte kan klara av att äta tillräckligt.

Klart han klarar av att äta. Han är bara dålig på att få i sig på jobbet. Att han är smal beror på hans gener.

Det kan låta här som att jag behandlar honom som ett barn o det gör jag kanske när det gäller detta.men det är ju inte hela delen av vårt förhållande. Här ovan beskrev jag en annan del. I vår arbetsfördelning i hemmet gör han och tar del av mycket mer än många av mina vänners män. Sedan är det viktigt att förstå att även om jag "mammar" eller behandlar honom som ett barn gör han samma för mig med vissa saker. Han laddar kaffebryggaren åt mig varje gång han börjar tidigare,han har tålamod varje gång jag förlagt någonting som jag rätt ofta gör. Jag gillar nämligen att det inte ligger framme saker. Då jag hade adhd som barn har mitt ordningsinne inte riktigt funkat som vuxen heller. Så när jag förlägger nycklar,bankdosor,visakort och viktiga lappar bara älskar jag honom att han aldrig blir arg utan alltid uppvisar tålamod och hjälper mig leta utan att någonsin komma med någon gliring fasten bilnycklarna är borta för. hundrafemtioefte gången och fast att jag nyss höll i dom och barnen redan står påklädda i hallen.
Svar på tråden bonusens kalas nu känns det inte bra.