MuppinCowboy skrev 2013-11-16 12:10:28 följande:
Självklart kan inte en 17-åring ha reda på allt, det är därför han med hjälp av sina föräldrar eller annat stöd ska få råd i hur han ska göra MEN en 17-åring (eller äldre man) som inte vet hur ett barn blir till eller som inte förstår riskerna gällandes könsjukdomar etc är definitivt inte redo för sex.
Men jag tycker definitivt att man ska kunna klara sig själv när man är 20 år vare sig man är bonus eller bio och att ge månadspeng till trots allt vuxna människor är horribelt, de flesta får trots allt sitt eget studiebidrag etc. Folk som ska curla har jag VÄLDIGT svårt för *ryser*
Sen att TS pratar om WT-tjejer(WT är också ett uttryck som jag har väldigt svårt för) är bara pinsamt, hon behöver hantera att oavsett skäl så har hennes man ett barn, sen att föräldrarna verkar vara mer än lovligt mesiga i det här fallet är en sak.
Jag hade definitivt vägrat vara med på månadspeng till en vuxen människa men hennes sambo är inte en 'stackars förvirrad liten' 17-åring längre och får skärpa till sig.
Det största felet som jag ser det är att tjejer/kvinnor ska dalta så mycket med sina män och söner, sätt lite krav på dom och lär dom ta ansvar istället så slipper man mycket problem.
Gå in på trådarna i sex o samlevnad och kolla, för där har varit några trådar med hur gammal man var vid sex första gången. Medel var ca 15 år, men allt från 11 och uppåt var representerat. Hur många utav dessa personer tror du hade fått ett "sexkörkort" om lämpligheten verkligen prövats innan?
Det största problemet är att man tror att man kan lita på en person man betraktar som sin partner. De flesta har vett nog att skydda sig vid ett ons. Men när det gäller en längre relation så tror man ju att man kan lita på personen, att hon inte ljuger. Det gäller inom allt och inte bara sex.