• Anonym (Abort/missfall?)

Missfall!? Någon som känner igen sig!?

Plussade för en vecka sedan och är idag (mån 28/10) i v 5+3.. Har tyvärr fått boka en abort tills på ons 30/10 av olika skäl då vi just nu inte kan behålla barnet.. Rynkar på näsan

I lördags morse började jag "blöda" efter att vi hade haft sex (rosa på toapappret), och läste att detta är normalt då livmodertappen och alla slemhinnor är så känsliga under graviditeten. Men blödningen ökade under dagen, och igår (söndags) blödde jag som vid en vanlig mens (dock VÄLDIGT slemmigt, om man ska gå in på detaljer).. Likaså idag måndag. Har även haft ihållande molvärk som ökat i styrka i vågor, både i lördags och söndags.

Brösten har slutat ömma, och alla graviditetstecken är som bortblåsta. ..
    Ska på VUL på onsdag i vilket fall som helst, antingen så ser de väl att det har blivit ett missfall och kollar så allt kommit ut, eller så blir det tyvärr en abort.. Låter hemskt, men jag håller tummarna för det förstnämnda då jag är och har varit väldigt emot abort och att dessutom stoppa i sig en massa onaturliga tabletter..

Någon som har erfarenhet av missfall och kanske känner igen sig? Går som på nålar här hemma och kan inte vänta tills på onsdag!!

• Svar på tråden Missfall!? Någon som känner igen sig!?
  • Anonym (Abort/missfall?)

Tänkte bara uppdatera om hur det har gått! Blödningarna har fortsatt i "mens-mängd" och hållt sig slemmiga, men började igår att avta så smått. Va på VUL som visade missfall och att allt kommit ut! Känner mig lättad då jag slapp abort och att ta bort något friskt litet liv inom mig, men ändå påverkad såklart.. Det är ju ändå nåt som gått snett med det lilla livet i magen.. Hoppas att det nästa gång, när vi är redo, blir utan komplikationer!

Svar på tråden Missfall!? Någon som känner igen sig!?