• Anonym (orolig)

Min älskling har fått bröstcancer

Min älskade flickvän bor 10 timmars flygresa från mig men vi är på Skype flera timmar om dagen med varandra.

Hon hade en vanlig cysta i ena bröstet som nu efter att opererats bort har visat sig vara bröstcancer. Ytterligare en operation är planerad på onsdag för att ta prover på lymfkörtlarna för att säkerställa att det inte spridit sig.

Vad fan gör jag nu? Jag höll på att svimma när hon berättade för mig, kändes som hela världen slocknade. Känner mig så maktlös när jag sitter här hemma och inte kan göra nåt. Jag kommer att träffa henne om några dagar, åker till henne på söndag. Men fram tills dess då? Och sen, när jag kommer hem igen? Känns som allting ryckts bort. Det skulle bli hon och jag, här hemma med mig och mina barn. Vi planerade att hon skulle komma hit nästa år och bo med mig.

Jag vet att jag måste vara stark för henne, men det känns så jävla hopplöst just nu. 

• Svar på tråden Min älskling har fått bröstcancer
  • LonelyWolf

Hej ts

Jag beklagar verkligen det hemska besked ni har fått  Rynkar på näsan

Anonym (orolig) skrev 2013-10-28 23:28:57 följande:
    ...Jag vet att jag måste vara stark för henne...
    Hur tänker du visa detta?

kram

• Anonym (orolig)
    LonelyWolf skrev 2013-10-28 23:31:14 följande:
    Hej ts

Jag beklagar verkligen det hemska besked ni har fått  Rynkar på näsan

Hur tänker du visa detta?

kram

Tack.

Jag vet inte, jag kan ju inte vara där och hålla handen. Hon har inte berättat för någon annan heller vilket gör det ännu läskigare. Det är 6 timmars tidsskillnad men vi står i ständig kontakt via chat eller skype under de timmar vi båda är vakna. Vad tänker hon på fram till 12-13 hennes tid imorgon när jag vaknar och kan prata med henne igen?

Känns som jag ska kräkas av oro.
  • LonelyWolf

Varför jag frågade berodde på att det ibland kan bli fel när man vill visa sig stark. Ibland kan det tolkas som okänslig eller liknande. Bara så du är uppmärksam på detta. Det är helt okey att visa sig svag, ledsen och bedrövad.

• Anonym (orolig)

Vi har en väldig öppen dialog om det mesta så det tror jag inte blir några problem. Men jag känner mig så tom när jag inte kan hjälpa henne på plats. Vill bara hålla om henne nu.

• Anonym (orolig)

Ny provtagning/operation av lymfkörtlarna på måndag. Då är jag med henne i alla fall.

• Anonym (Member)

Bra. HOppas lymfkörtlarna är fria från cancer. Kram

• Beu12

Är det godartad cancer? Min mamma fick det för tre år sedan. Finns om du behöver prata. Fick idag besked om ATt min fästman har tumör i hjärnan.Ta hand om dig..

• Anonym (orolig)

Har kommit hem igen nu efter ett par omtumlande veckor med massor av sjukhusspring.

Lymfkörtlar, lever och lungor är fria från metastaser. Vi avvaktar resultat från skelettröntgen som gjordes igår, Vet inte ännu vilken typ av cancer som det rörde sig om eftersom analysen av den tumör som opererades ut inte är klar förrän den 4 dec,

Nu återstår strålningsterapi samt cellgiftsbehandling under ett knappt halvår. Detta är tydligen praxis i de fall tumören överstiger 1-2 cm i storlek, och hennes var 8 cm stor.

Så, allt är inte över men det ser ljust ut!

• LonelyWolf
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-22 10:35:09 följande:
    ...Så, allt är inte över men det ser ljust ut!

Härligt att höra  Solig
Svar på tråden Min älskling har fått bröstcancer