Snart ensam med två barn, jätterädd för situationen. Tips från er som har varit i liknande situaion?
Har ett barn på ca 1,5 år och väntar ett till med samma pappa som har varit frånvarande från början av första graviditeten. Dumt? Ja! Håller fullständigt med men saker och ting är inte alltid så enkla och även här finns det en förklaring varför det har blivit som det har blivit! Men jag är inte här för att förklara det eller få kritik för det utan är här för jag är VÄLDIGT rädd om hur det kommer att bli i framtiden. Har inte haft någon avlastning alls med första barnet och jag vet hur tufft det egentligen är att vara ensam med ett barn och nu kommer att bli ännu svårare med två.
Abort har varit ett alternativt jag tänkte på länge, var tom på undersökning och bokade tid för operation men beslöt mig för att avstå av moraliska skäl.
Har någon varit i samma sits här? Då menar jag inte att man är ensam med barn men har sina föräldrar eller syskon tillhands som man kan få avlastning då och då under veckan utan någon som verkligen har varit ensam med två barn?
Jag behöver stöd och tips från er för att övervinna min enorma rädsla och kunna hitta metoder i vardagen med de praktiska saker som hjälper att överleva den nya situationen. Hoppas någon kan ge mig lite tips :/