• nenne31

Tips till oss som går hemma och är sjukskrivna!!!

Ja som rubriken lyder skulle iaf jag vilja ha massa tips på vad man ska göra om dagarna. Jag har varit sjukskriven hela grav pga att jag har fibromyalgi...och sen började min foglossning i vecka 8. I vecka 11 sammandragningar och sen kom ischiasen. Vill inget hellre än att jobba men idag kan jag knappt röra mig ens. Att gå ute en fem minuter gör så jag inte kan röra mig resten av dagen och ett par dagar sen. Så jag får ingen motion alls heller . Jag håller på att bli tokig här hemma och e sååååå rastlös. Så vad hittar man på? Alla tips o föralag är välkommna. Jag har tio veckor kvar ca så en hel del tid till att bara gå hemma . Jag bor i skåne i Hörby

• Svar på tråden Tips till oss som går hemma och är sjukskrivna!!!
  • smurfen93

Hitta nått tråkit spel (typ på PF) som kan vara roligt bara för att man inte ha nått att göra..

• nenne31

Ingen som hittar på nåt???

• Minttu

När jag var sjukskriven för foglossning lånade jag massa böcker på biblioteket. Lyckligast var jag när jag hittade många bra böcker i en serie.

Jag kollade även på olika serier och filmer som jag velat se men inte hunnit med.

Gillar du att pyssla så kan du göra fina halsband. Eller sy något till kommande bebisen.

• nenne31
    Minttu skrev 2013-10-30 18:51:08 följande:
    När jag var sjukskriven för foglossning lånade jag massa böcker på biblioteket. Lyckligast var jag när jag hittade många bra böcker i en serie.
    Jag kollade även på olika serier och filmer som jag velat se men inte hunnit med.
    Gillar du att pyssla så kan du göra fina halsband. Eller sy något till kommande bebisen.
    Tack för svar :)
  • Allinrep

Som Minttu sa, böcker och film kan vara trevligt. Själv har jag tittat på nästan 20 timmar av TED Talks (finns på ted.com och är starkt rekommenderat om du inte hört talas om det) de senaste veckorna, men man blir lite överväldigad efter några 4-timmarsmaraton av så mycket information.

Med papper och penna kan du försöka känna dig produktiv. Skriv listor, planera saker, dagdröm om framtiden och skriv vad du hoppas på eller klura ut hur du ska kunna göra drömmen till verklighet. Skriv brev till dina närmaste vänner, eller kanske till vänner du har tappat kontakten med och saknar.

Öva på att sjunga, lär dig nya sånger. Texter går att hitta på internet om man söker på "lyrics".

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • nenne31
    Allinrep skrev 2013-11-01 17:07:02 följande:
    Som Minttu sa, böcker och film kan vara trevligt. Själv har jag tittat på nästan 20 timmar av TED Talks (finns på ted.com och är starkt rekommenderat om du inte hört talas om det) de senaste veckorna, men man blir lite överväldigad efter några 4-timmarsmaraton av så mycket information.

Med papper och penna kan du försöka känna dig produktiv. Skriv listor, planera saker, dagdröm om framtiden och skriv vad du hoppas på eller klura ut hur du ska kunna göra drömmen till verklighet. Skriv brev till dina närmaste vänner, eller kanske till vänner du har tappat kontakten med och saknar.

Öva på att sjunga, lär dig nya sånger. Texter går att hitta på internet om man söker på "lyrics".
    Tack :)
  • Blixtlås

Hej! Jag har sedan en vecka gått på havandeskap och har lyckats få tiden att gå genom att sy, sticka, virka, lagat storkok och fryst in. Idag har jag kollat in hela Sverige bakat och vilat mkt. Bebisen har varit ganska aktiv idag vilket gjort mamma trött .

Hade tänkt skriva lite listor under de närmaste dagarna, typ vad som ska med i bb-väskan och så. Sen tänkte jag ganska snar få mannen att ta upp spjälsängen så jag kan provbädda den och så :)

• Blixtlås

Har förresten ca 7v kvar mer foglossning så blir mkt stillasittande pyssel för min del :)

• anynom

Haha något jag nyligen hittat att göra och som är förvånansvärt givande är att lägga pussel! Gärna så svåra som möjligt. Sitter i flera timmar. Det är något extrem rogivande med att bara sitta och leta i pussellådan bland alla bitar, man kan inte tänka på så mycket annat för man är koncentrerad men samtidigt är det enormt lugnande. Släng på lite mysig musik i bakgrunden (jullåtar är det snart dags för ju!) så har bebisen något att göra där inne med. En kopp te och något gott att äta till (clementiner eller vindruvor) och denna mamman är helnöjd.

• anynom

Kan lägga till att stearinljus i alla möjliga färger och dofter och myskläder höjer stämningen ytterligare i pusselläggandet haha.

• seffi1985
    Troja11 skrev 2013-11-19 17:37:01 följande:
    Jag har sytt ett babynest, vilket jag varmt kan rekommendera Skrattande
    Det har jag också gjort, blir billigare än att handla och man får ju välja tyget själv. Inte super svårt att göra särskilt om man har någon att fråga. Finns jättefina beskrivningar på internet om man googlar på sy babynest. Glad
    Funderar på att sy en hopvikbar skötbädd till vår skötväska också. Kanske sticka lite julpyssel nu innan jul. Tomte
  • ImaleC

Lära sig nåt nytt datorprogram? Själv blev jag riktigt fast i google skechup under en tredagars sjukledighet (förra grav) så nu vill jag lära mig Blender (lite mer avancerat 3d än SketcUp) men eftersom jag nu redan har ett barn kommer jag inte att ha någon tid över även om jag skulle gå hem tidigt
    Biblioteken har ofta bra böcker om vanliga program (typ photoshop) men vill man gå på gratisprogram (ex Gimp) finns massor med lektioner på nätet (om än ofta på engelska), bara googla utifrån intresse!

Svar på tråden Tips till oss som går hemma och är sjukskrivna!!!