• TheStrange

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Sitter i detta nu och inväntar mensen för att sedan påbörja första försöket med pergo. Någon mer som startar typ nu? Vill ha sällskap på den här resan! :)

• Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action
  • Bimbo
    Trinity78 skrev 2014-01-27 14:56:51 följande:
    Förlåt för alla frågor... Nu fem dagar efter ägglossningen har jag fått en blödning. Det känns för tidigt för att vara varken nidblödning eller mens så vad är det som händer? Alla kroppsliga symptom är så mycket starkare den här gången när jag går på "extra" hormoner med Pergotime.
    Reproductively challenged

Nej det är inte för tidigt för en nidblödning.. det är ca 6 dagar efter äl som ägget fäster.
  • Bimbo
    TheStrange skrev 2014-01-28 11:49:30 följande:
    Vågar man ropa plus...?

Det är ju ett svagt streck iaf :)
  • Trinity78

Det verkar som att jag har fått mens, trots att det bara är fem dagar sen jag hade ägglossning. Jag väntar på att min gynekolog ska ringa upp mig så får vi se om han kan förklara varför. 

Reproductively challenged
  • MinDröm90

Då va de dax för nytt ultraljud i morgon. Har inte fått ägglossning, o är på dag 28 i dag. Hade en blåsa som var 12mm dag 13. Har tagit dubbel kur av pergotime. Sjuksystern som bokade besöket i morgon bokade oxå en tid för injektions visning efter samtal med läkaren, men svarade inte på om de va dax för sprutor eller inte. Ultraljudet i morgon e enbart för att läkaren vill se vad som har hänt. Skit jobbigt för jag vet inte vad jag ska förvänta mig. :(

• TheStrange

Solklart plus idag!! :) Nu är det bara att hålla tummarna för att lillfjanten stannar kvar (och helt är ensam) därinne... ;)

• Fiiaa

Är de någon här som kan ge lite hopp, jag äter ju pergotime å min sambo har slöa simmare å lite få i antal, är de någon mer som känner igen sig som lyckats bli gravida ändå?

Efter 6 kurer börjar jag tappa hoppet!

• RockTheRebell

Grattis thestrange! Skickar lite hopp till andra! Här känns det hopplöst. ska ringa bm/Gyn imorgon om nu kur /vidare hjälp. Hur kommer det sig att när man haft en bra dag sparkas man ner i skiten igen av fina Ul bilder från kompisar? :(

• kossann

Hur går det för oss här? Själv väntar jag på att läkaren ska ringa tillbaka. Tänkte höra om jag kan få ett par kurer pergo utskrivet. Jag har inget mer att hämta ut nu.

• metda

Det går inge vidare här. Hoppades på att det skulle funka nu den andra kuren men icke... Nu är det "vilomånad" sedan blir det en pergokur till. Fungerar det inte tills dess får vi ivf. Ärligt talat tror jag inte det kommer funka innan ivf varför jag känner att det är en rätt lång väntan kvar.

• RockTheRebell

Har vilomånad nu med älsklingen när som helst om där är nån. Men neg test i a f. Ska träffa läkaren för vul o fler piller till veckan

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action