• theres90

Samma tid varje natt, någon mer?! kanske bf tid?

Låter kanske lite konstigt men vaknar alltid klockan 02 på natten, varje natt och har gjort sedan drygt en månad tillbaka,

vid närmare eftertanke tror jag att jag vaknade runt 5 varje morgon med dottern (hon föddes även vid den tiden) bara av ren nyfikenhet, någon mer som varit med om liknande och vaknat samma klockslag varje natt? och även kanske att ni fött runt den tiden?

Alltid kul att spekulera :) 

• Svar på tråden Samma tid varje natt, någon mer?! kanske bf tid?
  • MeJustMe

Vaknade kl 03 varje natt i 2 månader. Dottern är född strax efter 20. Så det fanns inget samband där.

• Lindsey Egot the only one

Nej det tror jag inte. Men jag har vaknat samma tid ca 1-2 månader innan och då har bebisen varit aktiv i magen och mycket riktigt har även bebisen varit aktiv efter den var född. Min sista hade hicka varje dag mellan 22:30-23:00 ungefär den sista månaden. Han hade det även i två månader efter han var född. Alltid en halvtimmes hicka 22:30-23:00.

Min första var väldigt aktiv mellan 20:00-04:00 i magen de sista två månaderna och var det i fyra månader efter förlossningen och skrek som en stucken gris. Så det kan vara ett beteende mönster som bebisen lär dig att vänja dig vid.

• theres90
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-30 13:38:00 följande:
    Nej det tror jag inte. Men jag har vaknat samma tid ca 1-2 månader innan och då har bebisen varit aktiv i magen och mycket riktigt har även bebisen varit aktiv efter den var född. Min sista hade hicka varje dag mellan 22:30-23:00 ungefär den sista månaden. Han hade det även i två månader efter han var född. Alltid en halvtimmes hicka 22:30-23:00.
    Min första var väldigt aktiv mellan 20:00-04:00 i magen de sista två månaderna och var det i fyra månader efter förlossningen och skrek som en stucken gris. Så det kan vara ett beteende mönster som bebisen lär dig att vänja dig vid.
    var nästan "rädd" för de..

dottern var alltid lugn i magen och varit lugn varje natt osv även dagtid fram tills hon blev 4 hehe då blev hon helvild :P

får se hur sonen blir då kan ju hoppas att det bara är någon fas där inne, är ju bara i v.26 
Svar på tråden Samma tid varje natt, någon mer?! kanske bf tid?