• Kajsa75

Sexlivet funkar inte när det är ostädat!!

Vet inte om det är typiskt oss tjejer - eller bara mig? Men allvarligt, jag kan inte ha sex när det är kaos och hur stökigt som helst runt omkring i hela hemmet. Har försökt förklara det för min man... Kan liksom inte slappna av.
    Är det bara jag som inte "går igång" när det är stökigt?

• Svar på tråden Sexlivet funkar inte när det är ostädat!!
  • Flickan och kråkan
    Ljushuvud skrev 2013-11-09 17:19:55 följande:
    Intressant,, det jag försökte beskriva var just hur det kan gå till, och med TS som grund. Som står för exakt det du tar avstånd från.
    Nej. TS skriver att ett ostädat hem skapar stress hos henne som i sin tur skapar olust. Det har ingenting med mannen att göra. Det är inte ovanligt att stress påverkar lusten. Däremot kan det som orsakar stress skilja från person till person. Mår man bra fungerar ofta sexlivet bra. Inte svårare än så. Sedan är det ju trist att konventioner kring hur ett hem ska se ut skapar stress.
  • Ljushuvud

Har jag missförstått? Och eller blandat ihop TS med alla svar? För det står i de flesta svaren att det är mannens fel! Mannens brist på ansvar och förståelse.. Mannens brist får alltså kvinnan att tappa lusten,,, mannen brister i att tillgodoeåse kvinnans primära behov av ordning och reda i hemmet. Att du kan se det på annat sätt överraskar, lite i alla fall!

• MalinEddie
    Ljushuvud skrev 2013-11-09 18:25:01 följande:
    Har jag missförstått? Och eller blandat ihop TS med alla svar? För det står i de flesta svaren att det är mannens fel! Mannens brist på ansvar och förståelse.. Mannens brist får alltså kvinnan att tappa lusten,,, mannen brister i att tillgodoeåse kvinnans primära behov av ordning och reda i hemmet. Att du kan se det på annat sätt överraskar, lite i alla fall!
    Det handlade väl snarare om att en man eller kvinna som inte tar ansvar för det gemensamma hushållet och de gemensamma barnen är avtändande för många. Varför känner du ett så stort behov av att skilja på kön? Jag är säker på att min sambo hade funnit det avtändande om jag lämnade hela hushållet till honom och såg våra barn som hans ansvar. Han hade nog inte varit långvarig.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Jag struntar som sagt personligen i om det inte är städat när vi har sex, min sambo är likadan. Däremot hade jag inte attraherats av honom på samma sätt om han, som jag skrev tidigare, struntade i vårt gemensamma hushåll och våra barn. Det spelar ingen roll om jag tycker han är fin att se på, attraktion handlar om så mycket mer än en utsida.

Avskyr CIO-metoder.
  • Ljushuvud

Jag tänder inte på min kvinna som vägrar laga middag...

• MalinEddie
    Ljushuvud skrev 2013-11-09 19:22:12 följande:
    Jag tänder inte på min kvinna som vägrar laga middag...
    För att hon är kvinna?
    Avskyr CIO-metoder.
  • Flickan och kråkan
    Ljushuvud skrev 2013-11-09 18:25:01 följande:
    Ja, det har du uppenbarligen. Var, i vilket inlägg, skyller TS på mannen? Läser du inläggen så finner du inga beskyllningar åt mannens håll utom i det fall där mannen totalt abdikerat från sin roll som partner, far och livskamrat....och att man tappar lusten då är knappast besynnerligt. Det är inget "kvinnligt" utan mänskligt. En man iDet poängteras också gång på gång att det då inte är stöket som är problemet. Så nej, jag vet inte vad det är som överraskar.
  • Ljushuvud
    MalinEddie skrev 2013-11-09 19:32:08 följande:
    För att hon är kvinna?
    Avskyr CIO-metoder.

Lol! Eh, nu tappade du bort mig helt.... Vad syftade du på? Jag syftade på "inte lagar middag"
  • Ljushuvud

Okej erkänner att jag dragit slutsatser som säkert går att ifrågasätta, men rubriken? Handlar om att en kvinna inte har lust till sex eftersom hon upplever att det är så otroligt stökigt i hemmet. Hon har försökt förklara det för sin man, som uppenbart inte förstår eller åtgärdar det som behövs för att kvinnan skall känna lust. D.v.s HAN skall städa, då får HON lusten tillbaka. Hur tolkar du?

• Flickan och kråkan
    Ljushuvud skrev 2013-11-11 10:44:01 följande:
    Okej erkänner att jag dragit slutsatser som säkert går att ifrågasätta, men rubriken? Handlar om att en kvinna inte har lust till sex eftersom hon upplever att det är så otroligt stökigt i hemmet. Hon har försökt förklara det för sin man, som uppenbart inte förstår eller åtgärdar det som behövs för att kvinnan skall känna lust. D.v.s HAN skall städa, då får HON lusten tillbaka. Hur tolkar du?
    Precis som vad gäller tråden för övrigt så drar du helt grundlösa slutsatser av rubriken och TS för att du har en massa förutfattade meningar om hur manipulativa,  irrationella och oanalytiska kvinnor är. Och ja, rubriken handlar om en kvinna som tappar sexlusten när det är stökigt runtomkring henne? Och? Du har uppenbarligen lika stereotyp bild av mannen, dvs att det därmed måste vara mannen som är skuld till röran och inte städar. Att hon har en man som inte förstår hennes stress över röran har inte heller något med utpressning att göra. Jag förstår inte det heller eftersom röra hemma inte är något större problem för mig personligen, men jag kan ändå förstå att det hos just denna (och kanske andra) kvinna skapar en stress som minskar lusten. Att stress påverkar sexlusten är inte någon världsnyhet.

• Ljushuvud
    Flickan och kråkan skrev 2013-11-11 11:10:18 följande:
    Precis som vad gäller tråden för övrigt så drar du helt grundlösa slutsatser av rubriken och TS för att du har en massa förutfattade meningar om hur manipulativa,  irrationella och oanalytiska kvinnor är. Och ja, rubriken handlar om en kvinna som tappar sexlusten när det är stökigt runtomkring henne? Och? Du har uppenbarligen lika stereotyp bild av mannen, dvs att det därmed måste vara mannen som är skuld till röran och inte städar. Att hon har en man som inte förstår hennes stress över röran har inte heller något med utpressning att göra. Jag förstår inte det heller eftersom röra hemma inte är något större problem för mig personligen, men jag kan ändå förstå att det hos just denna (och kanske andra) kvinna skapar en stress som minskar lusten. Att stress påverkar sexlusten är inte någon världsnyhet.  

Men? Du drar ingen slutsats själv? Så du menar på fullaste allvar att mannen inte har med detta att göra? Det är bara ett konstaterande från kvinnan själv? "Oj vad stökigt det är här,, jag tappar min sexslust helt!" Sedan är det inget mer?
  • Flickan och kråkan
    Ljushuvud skrev 2013-11-11 11:21:48 följande:

Men? Du drar ingen slutsats själv? Så du menar på fullaste allvar att mannen inte har med detta att göra? Det är bara ett konstaterande från kvinnan själv? "Oj vad stökigt det är här,, jag tappar min sexslust helt!" Sedan är det inget mer?
    Jo då. Jag drar slutsatser, men utifrån vad som står - både i trådstarten, i TS övriga inlägg samt andra inlägg. Jag hittar inte på en massa bara för att jag har vissa förutfattade meningar och personliga åsikter om män respektive kvinnor. 
  • Balrog

Skall "allt" vara perfekt och städat o där till få till den "rätta" stämningen, så blir det inte så mkt av något med det intima. Jag tror att man måste separera de olika delarna lite mer för att få en bra balans. Prioritera lite annorlunda, ge andra saker lite mer plats och låta det gå lite mer upp och ner. Såklart att man gärna vill ha hygglig ordning och reda, men till vilket "pris"!?

• sandlilja

Jag är kvinna och har aldrig känt behov av att det ska vara städat för att jag ska vilja ha sex. Det är fint när det är nystädat men sex och närhet är så mycket viktigare.

Sex gör en avslappnad och "kraven" får rätt proportioner. Se till att prioritera partnern framför städning i praktiken, för i teorin så tycker nog de flesta att det är så i teorin.

• Tom Araya
    Balrog skrev 2013-11-20 08:39:10 följande:
    Skall "allt" vara perfekt och städat o där till få till den "rätta" stämningen, så blir det inte så mkt av något med det intima. Jag tror att man måste separera de olika delarna lite mer för att få en bra balans. Prioritera lite annorlunda, ge andra saker lite mer plats och låta det gå lite mer upp och ner. Såklart att man gärna vill ha hygglig ordning och reda, men till vilket "pris"!?
    sandlilja skrev 2013-11-21 20:36:04 följande:
    Jag är kvinna och har aldrig känt behov av att det ska vara städat för att jag ska vilja ha sex. Det är fint när det är nystädat men sex och närhet är så mycket viktigare.
    Sex gör en avslappnad och "kraven" får rätt proportioner. Se till att prioritera partnern framför städning i praktiken, för i teorin så tycker nog de flesta att det är så i teorin.

• Kajsa75

Skönt att höra att det finns olika meningar... och att några faktiskt känner som mig :)

Svar på tråden Sexlivet funkar inte när det är ostädat!!