• Anonym (rädd)

Så sjukt jobbigt

Min sambo sa till mig för en dryg månad sedan att han var osäker på vår framtid då vi haft en extremt jobbig tid med mycket jobb osv. Vi har bråkat mer än nödvändigt och inte ens velat spendera tid med varandra.

Så när han sa det bestämde han sig för att tillfälligt flytta in i stugan.

Väldigt snart började jag träffa en kollega. Vi hade sex nästan varje dag i två veckor. För mig var det ett sätt att njuta av livet samt skingra tankarna. När jag fick höra att han ville dejta på riktigt bröt jag.

Ungefär samtidigt kände sig min sambo utvilad och hade fått ett nytt perspektiv på vår relation och vill fortsätta. Jag vill detsamma, så jag sa inget om kollegan. Tänkte att det skulle förstöra mer än vad det skulle göra gott. Har heller inte frågat om han har träffat någon under tiden, men mest troligt är att han har det.

Hur som helst så uteblev min mens. Sedan jag satte i p- staven har den kommit som en klocka utan undantag. Så jag gick till BM för att göra ett test, som blev positivt till råga på allt verkar det som att staven vandrat iväg då den inte går att hitta i armen.
    Jag har gått ner massor i vikt så enligt bm kan minskade fettmassor i armen göra att staven förflyttar sig. Det är inte farligt men det kan ge minskat skydd. Det visste jag inte något om.

Nu måste jag ju göra en abort. Jag vill inte men något annat vore galenskap. Min sambo vet inte något. Inte heller min kollega.
    Bör jag berätta för kollegan?

Hur mår man fysiskt efter en abort? Kan jag arbeta som vanligt med tunga lyft osv?

• Svar på tråden Så sjukt jobbigt
  • Anonym (Mu)

Du var snabbt igång, en månad sedan och du är redan gravid med en annan. Att inte skydda sig utan lita helt på en p-stav verkar lite oansvarigt. Det finns sjukdomar!!!

• Anonym (rädd)

Snabb

• Anonym (rädd)

Snabbt igång? Varför ska jag pausa livet och sitta hemma och deppa när jag kan ta för mig av allt som livet har att erbjuda.

Det finns tester som avslöjar de flesta könssjukdomar. Dessutom går det att få testresultat på papper som man kan visa upp för den man eventuellt vill ha sex med. Väljer man dessutom att ha sex med någon man känt länge och litar på samt känner sig bekväm med det preventivmedel som har hållt dig skyddad från graviditet i två år är det ganska svårt att inte ge sig hän.

Men tack för moralkakan. Jag lägger den där katten skiter.

• Ilovemyself

Du mår bra fysiskt efter en abort. Inga problem att jobba dagen efter. För du har inte gått så långt ännu?

• Ilovemyself

Jag lät lite tyken menar att efter en abort brukar det kännas rätt bra fysiskt och det är inga problem att jobba dagen efter. Psykiskt kan det kännas jobbigt så klart, men det var ju inte din fråga. Lycka till!

• Anonym (Mu)
    Anonym (rädd) skrev 2013-10-31 20:09:26 följande:

Snabb

Du skriver att det varit jobbigt en tid och att din sambo tillfälligt flyttat ut.

Så jag personligen tycker det är snabbt att hoppa i säng med någon annan.

Du skriver inte att ni gjort slut.

Då är det ju otrohet!!!

Men om eran överenskommelse var att träffa andra så finns det kondomer för att undvika sjukdomar och graviditet.
Svar på tråden Så sjukt jobbigt