• MeNoLike

Vill ha tips på rejäla vinterkläder

Vad har du för täckjacka och byxa på ditt barn som har storlek 130/134 nåt.
    Jag har alltid haft didriksons kläder på mina killar och förra vintern hade de storleken 120, men måste nu ha en större men hittar inget. Allt känns så tunt såsom skidkläder. Håller de sig varma? Tänker främst på täckbyxorna jag kännt på av olika märken från Stadium, Intrersport och Team sportia.
    Verkar inte finnas nå set när man kommer upp i dessa storlekar?
    Mina grabbar är 6,5 år. Och långa för sin ålder.

Vad har du för vinter/täckkläder på ditt barn i år?
    Länka gärna och säg vad du tycker 

• Svar på tråden Vill ha tips på rejäla vinterkläder
  • gbgumman

Vi köper Isbjörns kläder till ungarna. Overaller täckbyxor m.m. Rejäla varma och vattentäta. Dessutom bra passform. Passformen gör att det inte gör ifall man köper lite för stort.

• MeNoLike

Det blev mc kinley.

Kikade på isbjörns kläder men pappan tyckte de var för dyr :-/

• modsey

av alla kläder vi provat igenom åren är isbjörn helt outstanding!
    Dyra ja, men jag säljer den året eller till och med två år efter för över halva inköpspriset då de inte syns att de är använda!

• Flickan och kråkan

Vi har haft gneis och varit väldigt nöjda. I år blr det Reima. Vi har haft reimatec+  vantar i flera år och tycker att de slår allt. Köpte på rean i våras så inte så dyrt.

• gbgumman

Modsey
    Håller helt med. Vi har också haft dem i två år och låtit dem gå vidare sen. Men det är mycket pengar att ligga ute med. Men jag kände mig så rik förra vintern när man bara plocka fram dem.

• sommar2001

Vi använder också isbjörn till barnen. Värt varenda krona då de är varma, smidiga, torra och kan både ärvas och säljas vidare.

• s07

Jag älskar isbjörn för det är ett fantastiskt svenskt märke som satsar på bra funktion och utmärkt rörlighet. Kör tvådelat till min treåring deras snöbyxa och dermizax jacka. Mitt favoritplagg från isbjörn är annars en isoleringsjacka i primaloft. Superskön, omtyckt av kidsen och jag har den under overall eller jacka vid behov. Alt ensam t våren. Köper allt på isbjörns utförsäljningar så det är inte farligt dyrt alls. För fjolårets alla kalla dagar eller mycket barnvagnsåkning ute var annars ver de terre tjusigt och bra. Danskt märke med sobert look men då måste man vara kompis m äkta päls vilket alla inte är.

Mckinley säkert bra!!!! Många av sportkedjorna gör bra saker. Ta tex Everest!

• fluu

Testat Didrikson, pop, lindex och kax. Mycket nöjd med kax och didrikson. Lindex var dum och stel modell och pop var sådär mot väta.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Indianica

Jag har köpt dunjackor ifrån Reimas webbshop som kändes smidiga, men ändå rejäla. Jag hoppas de ska hålla värmen i vinter (förra året hade vi Everests dunjackor och de var lite klumpiga, men bra) Jag tycker inte heller riktigt om alla dessa tunna vinterjackor som är så inne nu....vill att det ska kännas fluffigt och varmt   Klämde också på Polarn o. Pyrets vinterjackor och de kändes också väldigt varma och gosiga och många tycker ju de är bra....

Svar på tråden Vill ha tips på rejäla vinterkläder