• Anonym (Trött)

Finns det trogna män?

Finns det trogna män?

Min man har varit otrogen förut och jag gick tillbaka till honom (mest pga barnen) för en tid sedan. Han mådde så dåligt över att han varit otrogen och sa till och med att han kände att han mådde så dåligt att han borde ta livet av sig.

Nu har jag upptäckt att han är otrogen igen. Nu tycker jag verkligen att han borde ta livet av sig... Är så sårad och ledsen, mest för barnens skull eftersom det visar sig att dom har en skitmänniska till pappa.

Jag hade ALDRIG trott att just han skulle vara otrogen, han är väluppfostrad, är väldigt ansvarsfull osv. Men nej, samma skit igen.

Jag tänker lämna min man för alltid den här gången, denna gång tänker jag inte heller skydda honom gentemot barnen (tänker dock inte prata illa om honom annat än att tvinga honom att säga att det är HANS beslut denna gång).

FINNS det några män därute som verkligen är trogna, ett helt liv? Jag har slutat tro det nu faktiskt.          

• Svar på tråden Finns det trogna män?
  • Tonårsmamman1
    Jecw skrev 2013-10-31 21:42:41 följande:
    Nej, men om du går tillbaka till en man som du VET är otrogen så kanske du inte kan gnälla om att ALLA män är otrogna baserat på detta. Du visste ju redan att just han var ett svin.
    Hade trohet varit väldigt viktigt för dig en relation så hade du väl aldrig tagit tillbaka en bevisat otrogen man? 

Det är INTE ditt fel att din man är otrogen. Men det var ditt val att bli tillsammans med honom igen.  
  • Tonårsmamman1
    Jecw skrev 2013-10-31 21:42:41 följande:
    Nej, men om du går tillbaka till en man som du VET är otrogen så kanske du inte kan gnälla om att ALLA män är otrogna baserat på detta. Du visste ju redan att just han var ett svin.
    Hade trohet varit väldigt viktigt för dig en relation så hade du väl aldrig tagit tillbaka en bevisat otrogen man? 

Det är INTE ditt fel att din man är otrogen. Men det var ditt val att bli tillsammans med honom igen.  
  • Anonym (Sirius)

Jag fick höra att jag tvingade henne att vara otrogen , mycket ska man höra ..

• denlaris
    Ja det finns många trogna män; det är inte klyscha utan jag känner att om man har en kärlek,
    respekt och hänsyn till någon som är sann och äkta så tar man inte steg för att såra eller skada
    någon för lite ytlig variation eller förströelse. Man måste ha mål och ambitioner när det gäller det också.

Det är en annan sak om man är i slutfasen av en dålig relation och det ändå är på väg att barka,
    då är det på något sätt ett mindre förtroendebrott.

Att ha en pågående seriös relation och knulla runt är totalt off på flera plan; tänker inte göra det
    och jag vill inte ha det gjort mot mig. Fan det kan verkligen förstöra på en massa sätt, nej tack.
  • LisaLättfot

Ja de finns, men det är inte många.
    De flesta av männen jag träffar är upptagna, gifta eller i förhållande. De flesta av dem hävdar oftast att det är påväg att ta slut... fast det är inte mitt problem. Jag vet om att de är upptagna och förväntar mig ingenting av dem. 

• Anonym (...)

..nu kom det fram. I flera månader har han varit otrogen och nu har han lämnat mig och barnen för en annan. Och även om jag hade det på känn så blev det i alla fall en chock och en smäll på käften. Hur ska man någonsin kunna lita på någon?

• Anonym (.)
    LisaLättfot skrev 2013-11-05 14:29:22 följande:
    Ja de finns, men det är inte många.
    De flesta av männen jag träffar är upptagna, gifta eller i förhållande. De flesta av dem hävdar oftast att det är påväg att ta slut... fast det är inte mitt problem. Jag vet om att de är upptagna och förväntar mig ingenting av dem. 
    men att de flesta män DU träffar är upptagna säger inte att de flesta upptagna män är otrogna. Det är ett logiskt felslut.
  • Anonym (Man)

Finns inte i min värld att vara otrogen. 

• Anonym (tjej)

Nu är det väl så att all statistik pekar på att män och kvinnor är otrogna i samma utsträckning. Det förlåter inte männen men det gör dem ju inte värre i det avseendet i alla fall. 

• PGA

Jag är man och trogen. Otrohet är ett teclen på brisyande självkontroll och intelligens.

Svar på tråden Finns det trogna män?