Vad gör man när man inte hittar nytt hem åt katten??
Jag har skrivit en tråd om min katt en gång tidigare, skrev då ganska långt men ska försöka hålla det kort denna gång.
Min katt är tre år, honkatt, kastrerad, ensamkatt, innekatt. Vi kan inte ha kvar henne pga att hon är oberäknelig, kan attackera från ingenstans, man får inte lyfta henne, klippa klorna eller liknande. Attackerna kan vara ganska obehagliga, hon kan t.ex hoppa upp på benet på en och bita sig fast, när man "puttar" ner henne så tar hon sats och hoppar på en igen.. Man får en hel del riv- och bitmärken! Vi har nu också en liten bebis och jag oroar mig för hur det blir när hon blir lite äldre, katten har tidigare bitit och klöst vänners barn som kommit lite för nära. Katten verkar inte trivas här, kanske skulle hon behöva vara ute, kanske behöver hon en kattkompis, ingen av alternativen är möjliga här tyvärr.
Vi har frågat vänner, bekanta, kollegor samt haft en annons ute på Blocket. Katten har provflyttat till två olika hem, vi fick tillbaka henne båda gånger då hon bara fräst och klöst omkring sig. (I ett av provhemmen fanns en kattkompis, denne fräste hon dock åt, vet inte om det bara var till en början men de ville ju inte ha kvar henne så det får vi aldrig veta). Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till.
Det finns givetvis positiva saker att säga om vår katt, hon är väldigt vacker, har en rolig personlighet och kan vara väldigt trevlig men hennes oberäknelighet gör henne till en väldigt svår katt.
Jag har mailat ett par katthem och bett om råd och eventuellt hjälp med att hitta ett nytt hem men det känns som en långskott, hjälper de till med sånt här? Känns som att de har fullt upp med alla stackars hemlösa katter som finns..
Avlivning? Känns helt sjukt att ens tänka på. Men sen funderar jag, är hon frisk, är detta normalt beteende för en katt? Även om det är så att hon är uttråkad? Hon har ju alltså varit så här sedan hon var kattunge, aggressiv menar jag.
Hjälp, tips, råd! Vet inte vad vi ska ta oss till :/