Är det jag som måste fortsätta ändra på mig?
Han rör aldrig vid mig (om det inte är för att han vill ha sex), han ger mig aldrig några komplimanger/bekräftelse, han frågar aldrig hur jag mår/hur jag har haft det, etc. Han vill aldrig hitta på något med mig på tu man hand.
Han vill aldrig göra något med barnen. Förutom en och en kanske ibland. Men då måste det bra något som HAN tycker är roligt, annars är det "onödigt" (???). Han är glad/nöjd ett par dagar varannan vecka, resterande dagar så måste man BE om saker hela tiden (skriva på papper till skolan, handling till middagen, städning, etc) vilket han då gör, men på HANS villkor, när HAN känner för det.
När jag har något negativt att säga (om hur min dag har varit, om något jag hört eller sett) så kan jag inte säga det till honom för då tror han att jag är arg på honom och blir då arg på mig. Om vi börjar bråka så gör vi det ett tag innan han "tröttnar" och blir tyst och sätter sig framför tv'n, jag försöker prata med honom (tro mig, jag har provt på alla sätt att få honom att prata med mig då: skrikit, pratat lugnt, gråtit, bett honom) men han är tyst och ignorerar mig. Ställer jag mig framför tv'n så lyfter han typ bort mig och fortsätter att titta.
Jag har gått i terapi i snart tre år nu pga att min mamma kraschade och jg föll med henne. Och vi har pratat mycket om mitt förhållande då och jag har verkligen jobbat med mig själv- ändrat mig, vikt mig, försökt att inte bry mig. Men ingenting händer.
Jag funderar nu allvarligt på att lämna honom men...
Mitt enda riktiga förhållande innan detta var väldigt skevt- han var sjukligt svartsjuk, kontrollerande; jag fick sova på golvet som "straff" flera gånger, hade jag inte ringt på x antal timmar så var jag med någon annan, etc. Så när jag då föll för nuvarande sambon så var det perfekt jämfört med innan. All denna frihet!!! Wow!
Men iaf, vi har barn ihop varav det yngsta är 2 månader och nu funderar jag på om mina skäl är "legitima" eller om jag ska försöka jobba mer på mig själv?
Blev långt detta... Vad jag undrar är just det som rubriken säger... Vi har ju trots allt barn ihop, är inte lycklig i denna relation men... Han begär så mycket