• avil

Batala med kort? reseförsäkring ingår m visa.

Ja,bokat resa på nätet ,ska betala,men vet inte vart jag ska klicka. För jag vill ju betala m visa-då det ingår försäkring då. MEN ska jag klicka på "betala via bank" ,eller "betala m visa"? Där ska man ju skriva kortnummer o så-är det tryggt o säkert?? Känns ju "ådär......"
    Jag har rest o bokat förr,men maken har alltid betalat o nu tänkte jag överaska honom....... o så kan jag inte??
    Jag menar vilket jag än väljer så ÄR det ju från mitt kort det går,från banken......  Men undrar om nån VET??
    Det är fritidsresor,om det spelar roll. 

• Svar på tråden Batala med kort? reseförsäkring ingår m visa.
  • Dixie

Vi brukar alltid betala med kort på internet, gällerju att kolla till vem man betalar till, men Fritidsresor känns ju som säkert! Ring annars din bank och kolla om försäkringen ingår om man betalar från det kontot visa är kopplat till.

• Gladskit

Ofta gäller försäkringen även om du har betalat via banken, OM du kan intyga att du har ett VISA kopplat till kontot. Men är det en så pass stor aktör som Fritidsresor så kan jag inte se att det skulle finnas några säkerhetsbrister som gör att du inte kan betala med ditt VISA-kort via deras sajt. Det har jag gjort flera gånger!
    Som komplement till försäkringen du får på kortet kan det vara smart att komplettera genom att lägga till den tilläggsförsäkring som finns i hemförsäkringen. De två kan nämligen täcka olika moment. Kolla upp vad som ingår i din kortförsäkring och vad som eventuellt saknas.
    Tillägget i hemförsäkringen gäller alla resor för alla medlemmar i hushållet under ett helt år och kostar ofta bara några hundralappar.

• avil

tack för svar. betalat o klart. maken fick hjälpa........Kom på att jag hade en reseförsäkring så det där var egentligen oviktigt..jaja,nu är det klart

• Gladskit
    avil skrev 2013-11-08 07:36:13 följande:
    tack för svar. betalat o klart. maken fick hjälpa........Kom på att jag hade en reseförsäkring så det där var egentligen oviktigt..jaja,nu är det klart

Trevlig resa
Svar på tråden Batala med kort? reseförsäkring ingår m visa.