• zaza21

hur mycket får han äta??

Jag har börjat ge min lill pojke mild gröt för några dagar sedan och han får 3 matskedar ungefär,är det okej??

• Svar på tråden hur mycket får han äta??
  • Tekaka
    MalinEddie skrev 2013-11-10 20:21:07 följande:
    Varför ifrågasätter du då människor som delar med sig av personlig erfarenhet och fakta, som har ändrat åsikt och läst på?
    det har jag inte.

• MalinEddie
    Tekaka skrev 2013-11-06 22:26:44 följande:
    Roligt att du sa annat om smakisar 2010 tex. Frågarn var om det finns några nackdelar med att börja med smakisar vid 4 månader och du svarar:

"Jag ser inga nackdelar alls....
    Bara fördelar.

Hedda började med smakisar vid 3½ mån o Alma vid 4 mån."

Vill poängtera att jag sökte på 4 månader smakisar och inte på dig=) Lite komiskt med ditt uttalande

www.familjeliv.se/Forum-3-39/m51145788-1.html
    Tekaka skrev 2013-11-06 22:36:49 följande:
    Lite roligt med dubbelmoral.....illa!
    Tekaka skrev 2013-11-06 22:46:34 följande:
    Hittade även en till tråd du har skrivit i, från 2011:

"Grötsmakisar åt Hedda typ i...2-3 dagar på sin höjd o sen blev det en hel portion."

Jaså du? Vad hände med kryddmått??
    Alltså, gillar inte folk som säger en sak men gör en annan själva. 
     www.familjeliv.se/Forum-3-39/m54060838-4.html
    Vad är detta då?

Avskyr CIO-metoder.
  • Tekaka
    MalinEddie skrev 2013-11-10 20:26:35 följande:
    Vad är detta då?

något jag pratat med lalola om.
  • MalinEddie
    Tekaka skrev 2013-11-06 22:50:48 följande:
    Ytterligare en tråd där en frågar hur mycket burkmat till en 4 månaders och du svarar:

"Tills hon är mätt"

www.familjeliv.se/Forum-3-39/m55772928-1.html

Tekaka skrev 2013-11-06 22:58:48 följande:
    Du skrev att du endast gav din ÄLDSTA dotter, alltså gjorde du om samma om än tidigare 2009. Då skall du inte gnälla på andra mammor lilla du=)
    Du gav även råd till andra mammor att ge fulla portioner bara för 2 år sedan. 
    Tekaka skrev 2013-11-06 23:05:40 följande:
    Jadu det får du fråga henne varför hon gav sin 3½ månaders full portion gröt 2009...och sen råder mammor 2011 till att låta barnen äta så mycket de vill då de är 4 månader, och det rådet gav hon 2011

så jävla dåligt med dubbelmoral.
    ändrat åsikt, pyttsan säger jag

Tekaka skrev 2013-11-06 23:09:09 följande:
    Ja jag skrattar!

Varför var du korkad? Du gjorde ju samma sak 2 gånger?
    Senast 2009?
    Alltid lätt att vara klok på internet

Godnatt!=) 
    Eller detta?

Jag tycker inte att du verkar vara speciellt öppen för erfarenhet och kunskap. Hur missuppfattar jag dig?

Avskyr CIO-metoder.
  • Tekaka
    MalinEddie skrev 2013-11-10 20:31:21 följande:
    Eller detta?

Jag tycker inte att du verkar vara speciellt öppen för erfarenhet och kunskap. Hur missuppfattar jag dig?

Det är din uppfattning
  • MalinEddie

Vad ser du själv när du läser dina inlägg riktade till någon som har ändrat åsikt, har läst på och vill dela med sig till andra? Hur verkar du öppen när du pratar om dubbelmoral och går till rena persongrepp och kallar personen i fråga korkad för tidigare val?

Avskyr CIO-metoder.
  • Tekaka
    MalinEddie skrev 2013-11-10 20:43:13 följande:
    Vad ser du själv när du läser dina inlägg riktade till någon som har ändrat åsikt, har läst på och vill dela med sig till andra? Hur verkar du öppen när du pratar om dubbelmoral och går till rena persongrepp och kallar personen i fråga korkad för tidigare val?
    jag har inte kallad någon för korkad, jag citerade lalola fortfarande.
  • Tekaka
    MalinEddie skrev 2013-11-10 20:43:13 följande:
    "Jo vet du, det har jag faktiskt. Jag gick på det där med "smakfönstret" från 4 mån tex när det gäller min äldsta.
    Men det innebär inte att jag numer tycker att det var rätt gjort och jag skulle aldrig rekommendera andra att göra så. Skulle jag få barn idag skulle jag aldrig vara så puckad o ge fast föda vid 4 mån.
    Man blir klokare med åren oftast. Och det är iaf jag glad över."

som du ser skrev lalola att hon var korkad.
    jag frågade då varför hon tyckte att hon var korkad. 
  • MalinEddie
    Tekaka skrev 2013-11-10 20:48:39 följande:
    "Jo vet du, det har jag faktiskt. Jag gick på det där med "smakfönstret" från 4 mån tex när det gäller min äldsta.
    Men det innebär inte att jag numer tycker att det var rätt gjort och jag skulle aldrig rekommendera andra att göra så. Skulle jag få barn idag skulle jag aldrig vara så puckad o ge fast föda vid 4 mån.
    Man blir klokare med åren oftast. Och det är iaf jag glad över."

som du ser skrev lalola att hon var korkad.
    jag frågade då varför hon tyckte att hon var korkad. 
    Okej, det var en miss från mig. Sånt kan jag erkännaFlört Det andra då? Varför kallar du det vid dubbelmoral och gör dig rolig över människor som lärt sig av misstag och/eller är pålästa?
    Avskyr CIO-metoder.
  • tomsfru

för min egen skull, då jag inte begrep vad det riktigt handlade om i slutet av tråden eftersom de var så mycket tjafs kan jag tillägga att jag testade med gröt när min dotter var runt 4 mån men hon var inte särskilt intresserad förrän runt 5-51/2 så det löste sig självt dedär.

men för bebisens mages skulle kan du ju blanda i bröstmjölk o amma före o efter, jag tror jag gav runt 1/4 dl vatten o hälften grötpulvret som hörde till den mängden med bröstmjölk när hon var 5 mån o sen ökade koncentrationen till 1/4 portion när hon var 5 1/2- 6 månader sen gick det fort med intresset men jag höll mig till 4 månaders om du förstår va ja menar.... vart lite snurrigt där hehe...

man får ju använda lite sunt förnuft o holla koll på gaser, bajs o om de verkar sova sämre o då sakta ned tempot..... tycker du däremot det är svårt o läsa av så finns ju rekommendationerna för att man inte ska KUNNA göra fel som ett skyddsnät. du ska ju inte behöva ge gröt för att bebisen ska bli mätt i den åldern utan isåfall för att öka mun/fingermotorik o intresse för smaker/lukter/konsistenser

• tomsfru

hade min dotter fått bestämma själv hade hon nog bara ätit bröstmjölk i de åldern menade jag. tror säkert det stämmer alldeles utmärkt att den huvudsakliga kosten eller näringsintaget kan vara bröstmjölk upp till ett års ålder men iaf jag vill ju gärna att min dotter ska kunna äta obehindrat när hon är ett år o inte behöva ha med sig mjölk i flaska till dagis t. ex.

allt med mat (förutom plockmat), blöjor, napp under året är nog egentligen vuxna konstruktioner för att vi vill att bebisarna ska "passa in" men gör det med måtta, efter bebisens tempo, så går det bra. kanske inte med så mycket från början dock men vem vet, kanske funkar för din kille.

Svar på tråden hur mycket får han äta??