hur mycket får han äta??
Jag har börjat ge min lill pojke mild gröt för några dagar sedan och han får 3 matskedar ungefär,är det okej??
Jag har börjat ge min lill pojke mild gröt för några dagar sedan och han får 3 matskedar ungefär,är det okej??
Vad ser du själv när du läser dina inlägg riktade till någon som har ändrat åsikt, har läst på och vill dela med sig till andra? Hur verkar du öppen när du pratar om dubbelmoral och går till rena persongrepp och kallar personen i fråga korkad för tidigare val?
för min egen skull, då jag inte begrep vad det riktigt handlade om i slutet av tråden eftersom de var så mycket tjafs kan jag tillägga att jag testade med gröt när min dotter var runt 4 mån men hon var inte särskilt intresserad förrän runt 5-51/2 så det löste sig självt dedär.
men för bebisens mages skulle kan du ju blanda i bröstmjölk o amma före o efter, jag tror jag gav runt 1/4 dl vatten o hälften grötpulvret som hörde till den mängden med bröstmjölk när hon var 5 mån o sen ökade koncentrationen till 1/4 portion när hon var 5 1/2- 6 månader sen gick det fort med intresset men jag höll mig till 4 månaders om du förstår va ja menar.... vart lite snurrigt där hehe...
man får ju använda lite sunt förnuft o holla koll på gaser, bajs o om de verkar sova sämre o då sakta ned tempot..... tycker du däremot det är svårt o läsa av så finns ju rekommendationerna för att man inte ska KUNNA göra fel som ett skyddsnät. du ska ju inte behöva ge gröt för att bebisen ska bli mätt i den åldern utan isåfall för att öka mun/fingermotorik o intresse för smaker/lukter/konsistenser
hade min dotter fått bestämma själv hade hon nog bara ätit bröstmjölk i de åldern menade jag. tror säkert det stämmer alldeles utmärkt att den huvudsakliga kosten eller näringsintaget kan vara bröstmjölk upp till ett års ålder men iaf jag vill ju gärna att min dotter ska kunna äta obehindrat när hon är ett år o inte behöva ha med sig mjölk i flaska till dagis t. ex.
allt med mat (förutom plockmat), blöjor, napp under året är nog egentligen vuxna konstruktioner för att vi vill att bebisarna ska "passa in" men gör det med måtta, efter bebisens tempo, så går det bra. kanske inte med så mycket från början dock men vem vet, kanske funkar för din kille.