• Jessielou

Måste välja mellan brio go eller brio smile senast måndag!

Hej! Hade bokat en brio smile med mjuklift och babyskydd, de hade en deal där babyskydd ingick i priset. Nu ringde barnvagnsbutiken att just leveransen där min vagn skulle komma blir försenad :( något med framhjulen. Brio erbjuder som kompensation brio go 2013 för samma pengar (+barnvagnsbutiken bjuder fortfarande på babyskyddet) . Nu är frågan: 1) Är det värt att vänta på brio smile och ha en lånevagn i en månad? 2) Eller ska jag satsa på brio go? (tycker den är snyggare och verkar smidig, men vill hellst ha smilens lufthjul, plus babyskydd utan adapter tyckte jag lät bra) men känns ju som om brio go är dyrare av en anledning.. Måste bestämma mig tills på måndag får alltså fundera över helgen..och karln är noll intresserad så söker tips från er! / Jessica

• Svar på tråden Måste välja mellan brio go eller brio smile senast måndag!
  • ninjabebbe

Själv tycker jag Brio go OCH smile är skitfula bägge, hade satsat på en vagn med hjul som inte ser ut som rullstolshjul.

• LivetSomSofia

Ta goen.... Vilket klipp du gjort då!
    Har en go till min 12dagars, herregud vilken vagn! Tusen gånger bättre än smile :)

• Ramborg

Min kompis trebarnsmamman sa att det enda tipset hon har angående barnvagnar är : Ta vilken som helst, men ta INTE lufthjul!

Inte kul när man får punka.

42.
  • Topcom

Hade lufthjul på min gamla vagn, ett elände!! Fick byta hjulen hela tiden, var sjukt dyrt varje gång då det var något jäkla specialmått, tror jag la 900 spänn på bara hjul. Blä. Har nu en go, älskar den. Det är bra stötdämpning på vagnen, jag märker inte ens att det är hårda hjul när jag är ute. Skitbra vagn helt enkelt :)

• Jessielou

Kul att höra vad nu tycker..det jag tänkt på lufthjul är just att det ska vara bättre på vintern +i mer terräng..men samtidigt hört att go har bra fjädring. Ska iväg nu o kolla på vagnarna :) sen har vi en trapp direkt när vi kommer innanför dörren så en mjuklift hade varit det bästa..men funderar på om man första tiden kan ha en lift i liggdelen?

• Amilie

Gos liggdel är enkel att lossa från chassit och har bärremmar på sidorna så jag tror inte det ska vara några problem att lyfta i dem.

• Grävling 75

Har haft en Go i tre år och det är överlägset den bästa vagnen vi har haft och vi har haft många vagnar (brio duo, emmaljunga, phil & ted mfl.). Go är superbra i stan, på landet, i affären och att packa i bilen. Jag kör lätt två fulla matkassar under, ett barn i vagnen och ett på ståbräda och kör med en hand! Vagnen är dessutom designad för att passa så väl kort som lång förälder. Finns ingen annan vagn som är i närheten av go i mitt tycke!

Alltså: välj go!

Svar på tråden Måste välja mellan brio go eller brio smile senast måndag!