• NenneLo

Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid

Jag hoppas jag inte trampar på någons tår om jag säger att jag har svårt att bli gravid. Ettan blev till oplanerat, men när vi skulle skaffa syskon var det ju inte så lätt. Jag har PCOS och har mens ca 4 ggr/år. Så visst, jag kan säkert bli gravid utan hjälp. Men i alla fall jag blev gravid med hjälp av pergotime, och jag kan fortfarande inte fatta det.

Vi började planera syskon i mars 2012, i juli 2013 tog jag äntligen ett positivt test!! Har aldrig skakat så mycket som då. Chockad, glad.

Det känns som en dröm, "Kommer detta verkligen gå vägen?". Är i vecka 22 nu och jag kan verkligen inte fatta att vi ska få en bebis. Oron är ju konstant! Samtidigt glädjen varje gång han sparkar, och tanken på att vi ska få ett till barn. 

Tiden går så himla fort, detta blir nog sista graviditen. Vet inte vad jag ville med tråden, bara skriva av mig, kanske någon förstår känslan som är/har varit i samma sits. Kram 

2011-09-13 Loke
  • Svar på tråden Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid
  • StarStruck

Jag har lätt för att bli gravid, tydligen. Väntar mitt anda barn och har samma overklighetskänsla som med första. Är i v 26 nu och hjärnan kan bara inte fatta trots att bebisen sparkar osv. Det känns bara som sagt väldigt overkligt och otroligt.

• NenneLo

Grattis till graviditeten! Visst är det en konstig känsla. I början tänkte jag att det kommer ju aldrig gå vägen för sånt händer inte mig? Och nu kan jag inte fatta hur snabbt tiden har gått.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
Svar på tråden Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid