• Anonym (spänning)

Kysste kollega igår och kan inte sluta tänka på det

Igår var jag ute med jobbet. Det festades ganska friskt och vi hade bord på en nattklubb. Blev massa dansande (älskar att dansa!) och märkte att en kollega som jag inte känner speciellt väl (vi är över 100 st på företaget) hela tiden höll sig i närheten av mig, dansade nära och såg på mig uppskattande. Jag tycker att dansande är en väldigt harmlös form av flirtande och gjorde således inte nåt motstånd. Har aldrig sett på kollegan som "intressant" på det sättet tidigare, och blev nästan lite förvånad av hans närmanden.

Efter ett tag frågade han om vi skulle gå undan från dansgolvet och de andra och prata lite. Vi gick undan till en vrå där ingen såg oss, och så kysste han mig, det kom liksom från ingenstans. Jag kysste honom tillbaka och när jag drog mig tillbaka sa jag att jag inte borde göra detta eftersom jag har sambo.

Vi gick tillbaka och fortsatte att dansa och sedan satte vi oss utanför för att ta lite luft. Han kysste mig igen. Gav mig komplimanger och sa att han varit tilldragen av mig länge. Jag kunde inte hjälpa det, men blev så smickrad och kände mig speciell. Han är 6 år yngre än mig (jag är 30) och ser väldigt bra ut. Jag sa till honom att han inte kunde kyssa mig så att någon annan från jobbet kunde se det, men han försäkrade att ingen hade sett och att han inte skulle berätta det för någon på jobbet. Vi satt och pratade om allt möjligt en stund, och sedan undrade han om jag ville följa med hem till honom. Där kände jag att min gräns gick, så sa godnatt och åkte hem till sambon.

I morse när jag vaknade tänkte jag på kollegan och blev superkåt. Väckte min sambo och vi hade fantastiskt sex. Skrattande

Nu kan jag inte sluta tänka på min kollega, och fantiserar om att ha honom i sängen. Tänker på vad som ska hända när jag ser honom på måndag. Förvånad

Vill absolut inte lämna min sambo, älskar honom, och vi planerar att skaffa barn så småningom. Vi har också ett bra sexliv och jag saknar ingenting där. Men jag älskar sex och spänning och att känna mig åtrådd...

Någon som har varit i samma situation nån gång?

• Svar på tråden Kysste kollega igår och kan inte sluta tänka på det
  • Anonym (kärlek)

För de flesta ingår det i kärleksbegreppet att respektera sin partners integritet & värderingar m avs p handlinga som rör relationen. Om det är så att du vet att din sambo skulle bli sårad av det du gjort samt av det du håller på m här i tråden och du gör det ändå trygg i vetskapen om att du kan hålla det hemligt... då älskar du honom eg. inte speciellt mkt, inte på det vis som de allra flesta människor vill bli älskade. Nu kan det vara så att din sambo skulle tända på det här men d ska du ta reda på ifall det faktiskt är så, annars bör du lägga ner det här och växa upp lite.

Så jävla tragiskt annars, äldre dam som suktar efter "spänning" och bekräftelse, riskerar sitt nuvarande förhållande genom att låta sig bli förförd av en ung hingst. Det började m oskyldiga pussar och lite flörtande, hon kände sig så levande <3

• Anonym (spänning)
    Anonym (kärlek) skrev 2013-11-17 18:39:42 följande:
    För de flesta ingår det i kärleksbegreppet att respektera sin partners integritet & värderingar m avs p handlinga som rör relationen. Om det är så att du vet att din sambo skulle bli sårad av det du gjort samt av det du håller på m här i tråden och du gör det ändå trygg i vetskapen om att du kan hålla det hemligt... då älskar du honom eg. inte speciellt mkt, inte på det vis som de allra flesta människor vill bli älskade. Nu kan det vara så att din sambo skulle tända på det här men d ska du ta reda på ifall det faktiskt är så, annars bör du lägga ner det här och växa upp lite. Så jävla tragiskt annars, äldre dam som suktar efter "spänning" och bekräftelse, riskerar sitt nuvarande förhållande genom att låta sig bli förförd av en ung hingst. Det började m oskyldiga pussar och lite flörtande, hon kände sig så levande <3

Haha, äldre dam? Tja, kanske jag ses som det numera, men tragiskt, nja det vet jag inte om jag tycker. Växa upp tycker jag att du borde fundera på att göra själv. Tror inte du har så mycket erfarenhet av relationer om du över huvud taget inte kan relatera till det jag beskriver, eller så är du bara fantastiskt naiv. Du tror inte att jag älskar min sambo? Om jag inte gjorde det, tror du då verkligen att jag skulle bry mig om att starta en sån här tråd på FL? Om jag inte älskade och brydde mig om min sambo skulle jag varit otrogen utan att blinka.
  • Anonym (kärlek)
    Anonym (spänning) skrev 2013-11-17 18:46:07 följande:

Haha, äldre dam? Tja, kanske jag ses som det numera, men tragiskt, nja det vet jag inte om jag tycker. Växa upp tycker jag att du borde fundera på att göra själv. Tror inte du har så mycket erfarenhet av relationer om du över huvud taget inte kan relatera till det jag beskriver, eller så är du bara fantastiskt naiv. Du tror inte att jag älskar min sambo? Om jag inte gjorde det, tror du då verkligen att jag skulle bry mig om att starta en sån här tråd på FL? Om jag inte älskade och brydde mig om min sambo skulle jag varit otrogen utan att blinka.
    Jag kan relatera till att vara attraherad, jag kan dock inte relatera till att överhuvudtaget överväga att gå bakom ryggen på min fru och låtsas som att det är okej så länge hon inte vet om det. Jag har som tur är även vuxit ifrån barnsligt bekräftelsebehov och att låta sug efter billig spänning driva mig till att kyssa kollegor på fester trots att jag vet att min fru inte skulle uppskatta det. Sen har jag iofs aldrig varit en tant heller.

Det du missar är att om man älskar någon bör man ta hänsyn till vad den personen med största sannolikhet vill och inte vill.

Återigen:

"OM det är så att du vet att din sambo SKULLE bli sårad av det du gjort samt av det du håller på m här i tråden och du gör det ÄNDÅ trygg i vetskapen om att du kan hålla det hemligt... älskar du honom eg. inte speciellt mkt, inte på det vis som de allra flesta människor vill bli älskade."
  • Anonym (kärlek)

"Borde inte göra det" men gör det ändå, "Jag kunde inte hjälpa det", "inte så att någon annan från jobbet ser", suck. Så jäkla pinsamt. Men om du har tur så tycker din sambo att det här är fantastiskt sexigt så blir allt bra. Mer sannolikt är att bara är några månader eller en knapp decennium (dvs när barnen kommit och blivit lite större) från att vara otrogen på riktigt.

• Anonym (spänning)
    Anonym (kärlek) skrev 2013-11-17 20:44:12 följande:
    "Borde inte göra det" men gör det ändå, "Jag kunde inte hjälpa det", "inte så att någon annan från jobbet ser", suck. Så jäkla pinsamt. Men om du har tur så tycker din sambo att det här är fantastiskt sexigt så blir allt bra. Mer sannolikt är att bara är några månader eller en knapp decennium (dvs när barnen kommit och blivit lite större) från att vara otrogen på riktigt.

Okej, jag har fattat vad din åsikt är, men undanber mig dina moralkakor. Startade tråden för att få stöd och råd, och har du inga att komma med så behöver du inte säga något alls. Självklart är det alltid fel att gå bakom ryggen på sin partner, jag har inte sagt annat. Men eftersom detta är en faktisk situation så bad jag om råd för hur jag kan handskas med den.
  • Förbluffad01
    Anonym (spänning) skrev 2013-11-17 21:09:39 följande:

Okej, jag har fattat vad din åsikt är, men undanber mig dina moralkakor. Startade tråden för att få stöd och råd, och har du inga att komma med så behöver du inte säga något alls. Självklart är det alltid fel att gå bakom ryggen på sin partner, jag har inte sagt annat. Men eftersom detta är en faktisk situation så bad jag om råd för hur jag kan handskas med den.
    OK "Spänning", du skriver att du fortfarande är attraherad av kollegan och att det säkert kommer fler tillfällen av attraktion som du skulle vilja agera på. Men du vill inte vara otrogen mot din sambo.
    Du vet inte hur du skall väcka diskussionen med sambon om ett öppet förhållande. Samtidigt vill du bara ha det för dig ej för sambon, knepigt!

Om du skall komma någon vart med detta så:
    1. Du måste acceptera att samma regler gäller för er båda!
    2. Du måste vara fullständigt öppen och ärlig mot din sambo. Börja med att berätta vad som hände med kollegan och hur det fick dig att känna. Att du dock valde att inte följa honom hem, men skulle gärna ha velat om du visste att det var OK med sambon.
    Utifrån detta kan ni ju sedan ha en fullständigt öppen diskussion om hur ni vill leva ert liv tillsammans.

Lycka till! Uppdatera gärna hur det går.   
  • Alcyone

Men man kan ju också se det som så att antingen är man ihop med sin partner och och då håller man sig till denne eller så skiter man i det! Varför krångla till det? Antingen är man mogen nog att hantera sin vardag med dess möten med andra människor lr inte.
    Cut the fucking crap, liksom!

• Reservationspris

Du ska helt klart knulla din kollega! Din sambo behöver inte få reda på något. Hade inte tvekat en sekund om det var jag som var i det läget.

"Det enda i livet som man ångrar är de chanser man inte tog."

• Anonym (kärlek)
    Reservationspris skrev 2013-11-18 00:53:06 följande:
    "Det enda i livet som man ångrar är de chanser man inte tog."
    Ja, om man är en missnöjd desperat bebis som känner sig tvungen att ta alla chanser ja :o

Satsa på reservationspris, han kommer att ge dig de bästa 2 minuterna av ditt liv <3
  • Anonym (spänning)
    Alcyone skrev 2013-11-17 22:05:28 följande:
    Men man kan ju också se det som så att antingen är man ihop med sin partner och och då håller man sig till denne eller så skiter man i det! Varför krångla till det? Antingen är man mogen nog att hantera sin vardag med dess möten med andra människor lr inte.
    Cut the fucking crap, liksom!

Varför, tja, för att känna spänning och att man lever, att leva sitt liv fullt ut istället för att som vissa gör, går runt och känner sig missnöjda med sin situation och blir bittra istället.

Jag är som sagt inte missnöjd med min relation med min sambo, men känner ändå att det finns mer i livet som jag skulle vilja utforska. Sen är det klart att alla inte funkar likadant, men jag tycker att det är fördomsfullt och trängsynt av dig att tycka att alla ska göra på samma sätt bara för att du själv är nöjd och tycker det är enkelt att hålla dig till en och samma partner.  
  • Fool
    Anonym (spänning) skrev 2013-11-18 08:43:57 följande:

Varför, tja, för att känna spänning och att man lever, att leva sitt liv fullt ut istället för att som vissa gör, går runt och känner sig missnöjda med sin situation och blir bittra istället.

Jag är som sagt inte missnöjd med min relation med min sambo, men känner ändå att det finns mer i livet som jag skulle vilja utforska. Sen är det klart att alla inte funkar likadant, men jag tycker att det är fördomsfullt och trängsynt av dig att tycka att alla ska göra på samma sätt bara för att du själv är nöjd och tycker det är enkelt att hålla dig till en och samma partner.  
    Nja , visst kan jag hålla med om att det inte är bra att gå omkring och vara missnöjd och frustrerad , men i ditt fall skriver du ju själv att du inte är missnäjd med din sambo , så ditt missnöje verkar kretsa kring att du vill "leva ut ditt liv fullt ut" dvs ligga med andra för spänningen och bekräftelsens skull men du misstänker att din sambo inte är så sugen på det och då blir du frustrerad... dvs du vill något men du vet att du inte kan få det för att din partner (kanske) inte är med på det....

Alltså TS , jag tror att denna frustration du känner är ganska normal för ALLA människor , jag tror tyvärr inte man kan få allt man vill i världen , vissa saker får man tyvärr avstå ifrån ibland , jag menar alla människor upplever väl någon gång att de vill ha något men kan inte får det av X anledning ? Jag kan uppleva att jag skulle vilja ha dubbelt så hög lön , men det tycker inte min chef , jag skulle vilja ha en ny bil men har tyvärr inte råd med det.... osv.... 

I samma sekund du blev ihop med din sambo så slutade ditt liv handla om bara DIG och DINA önskemål , JAG blev VI , iaf kring saker som är avgörande för förhållandet , det är det pris vi alltid betalar när vi väljer att dela våra liv med någon annan , men vi vinner samtidigt andra saker , vi ger upp en del av vår frihet men vinner trygghet , gemenskap , etc... , även öppna förhållanden och polly förhållanden har regler och gränser , även där måste man tänka på sin partner oxå och inte bara på vad man själv vill. Så att känna att det "finns mer i livet DU skulle vilja utforska" är väl ok att känna , men iom att du inte är ensam utan delar ditt liv med någon annan så hör det lixom till att du oxå måste kolla upp det med honom först , alt avsluta ert förhållande så att du återigen är fri att kunna göra som du själv vill , men samtidigt så förlorar du allt det som hör till ert förhållande.

Alternativet är att du äter kakan och har den kvar , dvs är otrogen , men det har som du vet vissa nackdelar , och priset kan bli mycket större än vad man trott , så det tycker iaf jag inte är ett bra alternativ.  

Mao Alcyone har en poäng , oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer det ändå ner till ett VAL , Om du nu valt att ge upp en del av din frihet för att i gengäld få det som ett förhållande ger , så måste du tyvärr oxå acceptera att du faktiskt har gjort det valet...om du inte är nöjd med att ge upp en del av din frihet kring sex , så måste du nog oxå kolla upp det med din sambo eller avsluta ert förhållande , dvs ta tillbaka din frihet att göra som du själv vill utan att fråga någon , men oxå förlora det ert förhållande ger....
  • Anonym (spänning)
    Fool skrev 2013-11-18 10:34:33 följande:
    Nja , visst kan jag hålla med om att det inte är bra att gå omkring och vara missnöjd och frustrerad , men i ditt fall skriver du ju själv att du inte är missnäjd med din sambo , så ditt missnöje verkar kretsa kring att du vill "leva ut ditt liv fullt ut" dvs ligga med andra för spänningen och bekräftelsens skull men du misstänker att din sambo inte är så sugen på det och då blir du frustrerad... dvs du vill något men du vet att du inte kan få det för att din partner (kanske) inte är med på det....

Alltså TS , jag tror att denna frustration du känner är ganska normal för ALLA människor , jag tror tyvärr inte man kan få allt man vill i världen , vissa saker får man tyvärr avstå ifrån ibland , jag menar alla människor upplever väl någon gång att de vill ha något men kan inte får det av X anledning ? Jag kan uppleva att jag skulle vilja ha dubbelt så hög lön , men det tycker inte min chef , jag skulle vilja ha en ny bil men har tyvärr inte råd med det.... osv.... 

I samma sekund du blev ihop med din sambo så slutade ditt liv handla om bara DIG och DINA önskemål , JAG blev VI , iaf kring saker som är avgörande för förhållandet , det är det pris vi alltid betalar när vi väljer att dela våra liv med någon annan , men vi vinner samtidigt andra saker , vi ger upp en del av vår frihet men vinner trygghet , gemenskap , etc... , även öppna förhållanden och polly förhållanden har regler och gränser , även där måste man tänka på sin partner oxå och inte bara på vad man själv vill. Så att känna att det "finns mer i livet DU skulle vilja utforska" är väl ok att känna , men iom att du inte är ensam utan delar ditt liv med någon annan så hör det lixom till att du oxå måste kolla upp det med honom först , alt avsluta ert förhållande så att du återigen är fri att kunna göra som du själv vill , men samtidigt så förlorar du allt det som hör till ert förhållande.

Alternativet är att du äter kakan och har den kvar , dvs är otrogen , men det har som du vet vissa nackdelar , och priset kan bli mycket större än vad man trott , så det tycker iaf jag inte är ett bra alternativ.  

Mao Alcyone har en poäng , oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer det ändå ner till ett VAL , Om du nu valt att ge upp en del av din frihet för att i gengäld få det som ett förhållande ger , så måste du tyvärr oxå acceptera att du faktiskt har gjort det valet...om du inte är nöjd med att ge upp en del av din frihet kring sex , så måste du nog oxå kolla upp det med din sambo eller avsluta ert förhållande , dvs ta tillbaka din frihet att göra som du själv vill utan att fråga någon , men oxå förlora det ert förhållande ger....

Jag håller med dig i det du skriver. rationellt sett så VET jag det, men som du vet så är ju människan inte alltid rationell. Om så vore hade ju ingen varit överviktig, rökt eller varit otrogen. Det är medvetna val man gör, och jag tycker att det är otroligt intressant att filosofera runt detta. Även om jag lyckas glömma min kollega som jag för närvarande är mycket attraherad av, så kommer jag garanterat att attraheras av andra män i framtiden. Så ja, jag kommer förr eller senare att ta upp detta med min sambo, men det måste komma naturligt och ta den tid det tar.

Det är ett stort steg att vara så öppna med varandra, och jag vet inte om vi är där än. I helgen så pratade vi sexfantasier, och det kom fram att han absolut inte var främmande för att bjuda in en extra kille till sängen. Men att fantisera och prata om något är långt ifrån att faktiskt göra det - det kommer att krävas många fler samtal innan det ens kan övervägas. Men jag blev väldigt glad över att vi i alla fall tänder på samma fantasier. Det är definitivt ett steg i rätt riktning, 
  • Fool
    Anonym (spänning) skrev 2013-11-18 11:56:20 följande:

Jag håller med dig i det du skriver. rationellt sett så VET jag det, men som du vet så är ju människan inte alltid rationell. Om så vore hade ju ingen varit överviktig, rökt eller varit otrogen. Det är medvetna val man gör, och jag tycker att det är otroligt intressant att filosofera runt detta. Även om jag lyckas glömma min kollega som jag för närvarande är mycket attraherad av, så kommer jag garanterat att attraheras av andra män i framtiden. Så ja, jag kommer förr eller senare att ta upp detta med min sambo, men det måste komma naturligt och ta den tid det tar.

Det är ett stort steg att vara så öppna med varandra, och jag vet inte om vi är där än. I helgen så pratade vi sexfantasier, och det kom fram att han absolut inte var främmande för att bjuda in en extra kille till sängen. Men att fantisera och prata om något är långt ifrån att faktiskt göra det - det kommer att krävas många fler samtal innan det ens kan övervägas. Men jag blev väldigt glad över att vi i alla fall tänder på samma fantasier. Det är definitivt ett steg i rätt riktning, 
    Ja självklart felar vi ibland eller gör korkade val , men då får man vara beredd på och acceptera konsekvenserna... på det sättet ÄR livet ganska svarvit.

Ett steg i "rätt" riktning är beroende på vems sida manser det från , ett steg i rätt riktning för DIG eftersom det är DU som vill ha sex med andra , om det är ett steg i rätt riktning även för din sambo återstår att se. Du ser fortfarande saker o ting på ett väldigt ensidigt och ganska egoistiskt sätt. Det handlar inte om att övertala honom att se saker på DITT sätt , det handlar om att hans frivillg ska vilja det , dvs göra det av egen fri vilja och inte för att behaga dig , för det kommer inte hålla i längden.

Vad gör du om han inte vill det alls ? 
  • asdwe
    Anonym (spänning) skrev 2013-11-18 11:56:20 följande:

Vi förstår att du önskar att din sambo accepterar att du vill knulla andra killar men hur skulle du reagera om han ville doppa i andra tjejer?
  • Anonym (spänning)
    asdwe skrev 2013-11-18 15:44:32 följande:
    Vi förstår att du önskar att din sambo accepterar att du vill knulla andra killar men hur skulle du reagera om han ville doppa i andra tjejer?

Jag vet faktiskt inte, men jag tror kanske det. Skulle aldrig kräva något av honom som jag själv inte skulle acceptera, så jag skulle aldrig bli sur eller kräva att han gick med på ett sådant arrangemang. Det är ju något som måste kännas okej för båda, om man skulle göra det. Däremot så finns det ju förhållanden där bara en av parterna har frihet. Så länge man är överens ser jag inga problem.
  • join

Han som startade flörten visste/fick veta att du var upptagen men drar sig inte för att göra närmanden. Är det värt att få en liten stunds glädje/spänning med någon som har dåligt omdöme och riskera lyckan med den man vill dela sitt liv med?

Svar på tråden Kysste kollega igår och kan inte sluta tänka på det