• nordan1

Hur kunde barnmorskan avgöra att jag inte är gravid 5 dagar efter ägglossning?

Jag var på cellprovtagning nu i veckan. Jag berättade för barnmorskan att vi försöker få till en bebbe och under undersökningen sa hon att jag inte var gravid just nu, för det kunde man se på livmodertappen: den skulle ha varit som en blå näsa om jag vore gravid. Nu undrar jag, kan man verkligen avgöra det endast ca 5 dagar efter ägglossningen?

• Svar på tråden Hur kunde barnmorskan avgöra att jag inte är gravid 5 dagar efter ägglossning?
  • nordan1

... detta var i tisdags, hon sa att det snarare såg ut som jag skulle få mens snart. Jag är regelbunden och har en menscykel på ungefär 26 dagar. Idag är jag på dag 23.

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Det måste vara något nytt för det har jag aldrig hört :), Din bm kan inte se el veta om du är gravid fem dagar efter äl. Det är inte ens säker att mygget hunnit fästa på dag fem. Ett stort grattis till er båda! Lycka till

• nordan1

Tack, men tyvärr slutade det i missfall. En tung och sorglig dag igår och jag sökte upp barnmorskan igår för samtal. Hon är riktigt virrig ibland, hon tyckte att mitt grav.test som jag gjorde när jag testade positivt och som jag tog med mig var för svagt för att vara positivt, vilket inte jag höll med om: det var inte jättestarkt men det rådde heller ingen tvekan om att det var två blå streck där (hade gjort 4 till som visade likadant). Dessutom hade jag andra graviditetssymptom så ingen kan tuta i mig att jag inte var gravid. Men förutom det var hennes bemötande fantastiskt och vi satt och pratade i 1,5 timme efteråt då jag både fick gråta, ställa frågor och faktiskt en gång skratta också. Men skönt att höra att du säger det jag trodde: man kan inte se en sån sak innan ägget hunnit fästa i livmodern.

Svar på tråden Hur kunde barnmorskan avgöra att jag inte är gravid 5 dagar efter ägglossning?