Hjälp mig välja barnvagn!
Vi har i nuläget en Babytravel Amsterdam Facelift till tjejen på 4½ månad, har varit helnöjd med den hittills men nu börjar hon redan växa ur liggdelen. Tyvärr går sittdelen bara ha vänd ifrån sig och det är den största anledningen till att jag vill byta...
Så, av följande tre vagnar - vilken är att föredra?
Vi bor i en mindre stad, vagnen används nästintill enbart på asfalt, i stan osv. Annat än trehjulig vagn är inget alternativ för mig.
Ge gärna plus/minus om du har erfarenhet av någon av dessa vagnar.. :)
Är teutonian "ostabil" ? Mer än väntat med en trehjuling (vet ju att de kan bli lite vingliga om man kör snett över trottoarkanter osv, men det är ju sånt man lär sig. Och heller inget man skulle göra med en fyrhjulig kan jag känna...). Vill ju inte ha en vagn om det finns risk för att barnet välter den.. (men då borde de väl inte få säljas?)
Hur känns britaxen? Har läst att den känns "ranglig" och skramlar vid minsta gupp... ?
Crescent trike - Läst att chassit börjar gnissla - någon som haft det problemet? och vad menas, gnisslar den hela tiden när man kör eller är det ett problem som uppstår när den fälls ihop osv?