Teutonia Be You eller Bugaboo buffalo?
Jag har hela tiden varit väldigt inne på att jag vill ha en Teutonia.. Jag tycker att dom är snygga och bekväma att köra. Men idag var sambon och jag och titta lite på barnvagnar och kvinnan i affären sa att dom inte säljer så många Teutonia längre men pratade väldigt varmt om Buffalon...
Sambon blev precis som jag väldigt förtjust i Teutonia (ser inte ut som en ufo-vagn tycker han) men vi blev samtidigt väldigt tveksamma eftersom Buffalon verkade så bra....
Vi bor centralt i Göteborg, vi åker bil ibland men inte dagligen, vi brukar oftast gå om vi ska någonstans.
Jag tycker att Buffalon verkar väldigt stum, Teutonian har ju inte heller jättemycket dämpning men bättre än buffalon.. jag tänker på kullerstenar och liknande. Jag tyckte även att handtaget på buffalo var väldigt obekvämt men det kanske är en vanesak...?
Jag är väldigt intresserad av att höra era erfarenheter av dessa vagnar. För och nackdelar. Är det någon som vet varför inte Teutonian säljs så mycket längre? Är det bara en trend-grej? Personligen så tycker jag att det är lite tråkigt med Buffalon för i alla fall i Göteborg så känns det som varenda människa har Bugaboo...
Prismässigt så ligger dom på ungefär samma så det spelar ingen roll med tanke på det...
Vilken skulle du rekommendera???