• themorethemerrier

Namn i samma stil som Svante & Sigge?

Behöver tips på namn till en lillebror, gärna i samma stil som Svante och Sigge men som inte börjar på S. 
    Alla tips är så välkomna! Vi gillar namn med ursprung i 20-50 talet, som gärna inte behöver vara med på topp 50 vanligaste namn men samtidigt ska ha funnits som namn ett bra tag. Gärna tvåstaviga, hellre mjuka än hårda namn.
    Några idéer? 

• Svar på tråden Namn i samma stil som Svante & Sigge?
  • themorethemerrier

Bosse och Pelle hade vi på listan! Vet inte varför de inte känns rätt men det blir lite för mycket smeknamnskänsla över dem, kan jag känna? Och Bo och Per känns lite för gubbigt ändå.

Tack för alla förslag! Inget som känns helt rätt ändå. Glömde nämna att det redan finns en syster som heter Majken, så något i den stilen - vilken stil nu det än är! 

• themorethemerrier

Hälften av namnen heter tyvärr redan vänners barn eller barn på förskolan, och då känns de tagna fast jag vet att det inte är så. Vill gärna ha något lite mer eget utan att det ska vara hittepå.

• themorethemerrier
    Vanilla ice queen skrev 2013-11-03 20:14:45 följande:
    Frans
    Truls
    Ja de har vi med på listan! Jag gillar dem men folk verkar reagera negativt på Truls... och det vill man ju inte.
  • fluu

Albert
    Arne
    Arild
    Allan
    Anders
    Algot
    Bengt
    Björn
    Eivin
    Enar
    Evald
    Enok
    Egon
    Frej
    Gillis
    Hilmer
    Herman
    Helmer
    Ivar
    Justus
    Joar
    John
    Konrad
    Klas
    Lage
    Manne
    Magnus
    Morgan
    Manfred
    Nore
    Ove
    Tuve
    Torsten
    Vilfred
    Veste

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

Abbe
    Albin
    Alf
    Arvid
    Erik
    Gottfrid
    Helge
    Henry
    Henning
    Hilding
    Johan
    Karl
    Karl-Axel
    Lars
    Nils
    Olof 
    Oskar
    Otto
    Ralf
    Tor
    Vilhelm

Svar på tråden Namn i samma stil som Svante & Sigge?