• humlan8511

Hur vet man att man fått missfall?

Jag gick igår in i vecka 7 och under gårdagen började jag känna värk under naveln som pågick i flera timmar tillsammans med bruna flytningar. Några timmar senare kände jag hur jag blödde, men det avtog ganska snabbt, när jag tittade efter såg jag även något vitt, ingen aning om vad det var? När jag rörde på det med papper delade det på sig! Sjukt äckligt! Efter detta har jag knappt känt något, haft någon enstaka flytning idag bara.
    Men p.g.a det vita som jag inte vet vad det är antar jag att jag har fått missfall??? Någon med samma erfarenhet?
    Ringt 1177 flera gr men får inget bra svar. Snälla hjälp!

• Svar på tråden Hur vet man att man fått missfall?
  • Anonym (Nikita)

Gå till gynakuten så får de kolla. Klart ma inte kan svara på det hundra procent utan kolla upp det

• Victoria8526

Hej, jag är jätteledsen, men jag tycker tyvärr att det låter som ett missfall... Jag var med om nästan precis samma sak. Såg också en hinnsäck. Den såg ut som en liten ljusrosa ärta, fast jag var i vecka fem bara.
    Men jag tycker du borde be om att få bli undersökt med VUL. Dom borde ju kunna se ifall där är något embryo kvar. Det kan ju ha varit två stycken från början också. Man vet ju aldrig.. Håller tummarna för dig!

• humlan8511

Tack för svar! Jag står i telefonkö till kvinnohälsan så jag hoppas jag kan få göra någon undersökning så jag vet säkert.

• humlan8511

Ja jag är inte så mycket klokare nu, hon bad mig vänta två veckor sen ta ett gravtest, p.g.a brist på resurser på sjukhuset kan inget VUL göras. Men jag börjar bli mer och mer säker på att det är ett missfall och att det var fosterhinnan jag såg :( så nu är det bara börja om igen.... 

• Victoria8526

Kanske lika bra att ställa in sig på det så kan du bara bli positivt överraskad OM det skulle vara nåt kvar. Beklagar verkligen, vet hur jävla jobbigt det är. Varit där tre gånger. Om det är till nån tröst så ska det ju vara enklare att bli gravid efter missfall. Jag blev gravid med min dotter bara tre veckor efter andra missfallet. Och konstigt nog var sorgen som bortblåst. Tänker sällan på det som nåt annat än en lärorik erfarenhet. Men jag vet att det kanske inte hjälper nu. Jag håller tummarna för dig, att det blir bebis snart!

• humlan8511

Tack snälla!
    Skönt att höra. Men förstår inte det riktigt, måste inte mensen och ägglossningen kommit igång innan man kan bli gravid igen? Läser om många som blivit gravida bara 2 veckor efter missfall, räknas missfallet då som mens?Jag har ju inte haft några besvär sen i söndags så antar att det borde va lugnt nu..

Svar på tråden Hur vet man att man fått missfall?