När är det ok att introducera ny partner för barnen?
Hur länge efter separationen tycker ni det är ok att introducera en ny partner för barnen? Jag har en pojke på 5 år och en flicka på 9 år. Min nya kille och jag har känt varandra i snart 3 år nu och barnen är redan förtjusta i honom. Han har hela tiden varit sån som ger barnen mycket uppmärksamhet och har träffat barnen kortare stunder bara kanske 2 gånger i månaden. Ibland när någon annan har kommit över på besök har min son trott han har hört min partners röst och ropar hans namn för att sedan besviket se att det inte var han...vad jag vill förklara är att barnen och min nya har på ett sätt redan en bra relation men jag vet ju att det blir annat när dom för veta att han och jag är tillsammans. Jag och mitt ex separerade 7 månader sedan och jag tycker det funkar så bra det kan gå för barnen med att bo på två ställen. Mitt ex vet inte om att jag träffar den här nya, även om han känner till honom. Jag hade tänkt bjuda hem nya killen på middag på Onsdag med barnen. Kanske jag ska fråga min dotter vad hon tycker om vi ska bjuda hem honom? Eller ska jag bara göra det? Usch känner mej lite nervös...men jag tänkte att det är läge att göra det nu snart eftersom folk i byn börjar prata...tänkte också texta mitt ex å berätta...eller är det inte nödvändigt? Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?