• Anonym (Sandrawikström76)

Jag vill ha hela vårdnaden och vill inte att han ska få umgås med barnen mer.

Mina barns pappa förstör barnens psyke, självförtroende och självkänsla. Det hjälper inte att prata med honom för han tycker att han är en perfekt förälder trots att han är precis tvärtom.

De är hos honom varannan helg och de blir aldrig stärkta, de får aldrig känna sig viktiga, de blir behandlade som småbarn och går tillbaka i utvecklingen, de blir märkbart otrygga och osäkra av att vara hos honom. Detta är något jag vet sker och jag känner honom väl och vet hur han är och hur de reagerat tidigare eftersom vi varit gifta i många år.

Hur ska jag göra för att han inte ska få ha dem mer? Vem ska jag kontakta? Bevis kommer jag samla in men det kommer nog ta ett år eller två att göra det.

• Svar på tråden Jag vill ha hela vårdnaden och vill inte att han ska få umgås med barnen mer.
  • Anonym (abc)

Försök ha all kontakt skriftligt, t ex mail eller sms.

Om dagis har åsikter, be dem skriva ner vad barnen sagt eller gjort som fått personalen att reagera.

I övrigt är det nog tyvärr så att det du beskrivit inte kommer få någon att reagera. Du måste ha mer på fötterna, annars har du inte en chans att få till en ändring.    

• Tow2Mater

Låter lite konstigt om två dagar av 14 styr och påverkar dem så mycket. Du har ju resterande 12 dagar, och om du bygger upp dem unde rden tiden borde de val klara två utan att bli alltfor negativt påverkade skulle jag tycka....

• h8him
    Tow2Mater skrev 2013-11-04 16:48:33 följande:
    Låter lite konstigt om två dagar av 14 styr och påverkar dem så mycket. Du har ju resterande 12 dagar, och om du bygger upp dem unde rden tiden borde de val klara två utan att bli alltfor negativt påverkade skulle jag tycka....
    Jag håller med. Det måste handla om riktigt allvarlig vanskötsel och grova kränkningar om barnen ska gå tillbaka i utvecklingen pga umgänge.

Jag undrar hur länge ni har varit separerade Ts. För min första tanke är att barnen snarare har sorg än far illa.
Svar på tråden Jag vill ha hela vårdnaden och vill inte att han ska få umgås med barnen mer.